Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg skal kjøpe meg ny bærbar om ikke så alt for lenge og lurer derfor på hva jeg skal kjøpe av operativsystem? 32bit eller 64 bit? Støtter de fleste programmer/spill 64 bit? Er det noe spes. av maskinvare som trengs for å støtte 64bit? Som dere sikkert skjønner så vet jeg ikke all verden om hva som er hva ang. dette. Pc'en jeg skal ha er en zepto 6224 eller multicom ifl 90 På forhånd, takk:) Lenke til kommentar
severinM Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Hei Det er en del programvare som støtter 64-bit. Men du kan legge inn 32-bit programvare også, de blir installert i en egen mappe på harddisk og fungerer som vanlig. De fleste nye prosessorer støtter 64-bit. Da jeg testet med 64-bit versjon av XP var det eneste problemet jeg oppdaget at det ikke fantes gode drivere til lydkortet mitt som støttet 64-bit. (Jeg mistet noen funksjoner) Her er en liten guide om 32-bit vs 64-bit edit: Leveres ikke alle Vista versjoner utenom den billigste med en DVD der både 32-bit og 64-bit ligger på? (Synes å huske å ha lest det et sted...) Endret 2. juni 2007 av severin20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå