Gjest Slettet+3124 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 På laptopen kjører jeg Ubuntu 7.04. Laptopen er en gammel Pacard Bell EasyNote maskin. Denne har ikke innebygd nettverkskort, så jeg må bruke en USB dongle som er Netgear WG112v.2 Men jeg synes at nettverket mitt er så forbanna treigt, jeg får ikke opp nettsidene med jevne mellomrom, selv om jeg er tilkoblet routeren med en signalstyrke på 80 - 90 % Så finnes det egne drivere til denne usb dongelen? Eller finnes det distroer som har bedre nettverkstøtte enn Ubuntu 7.04? Jeg mener å ha lest at pclinuxos skal ha ekstremt mye drivere installert, stemmer dette? Eller er Ubuntu 7.04 bedre? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Syns det høres litt rart ut - det at du har nettforbindelse, men at den er treg?!? Det er også sjelden at jeg har hørt noe om at det finnes drivere med dårlig ytelse under Linux. Jeg ville heller ha sagt at det er noe med instillingene dine som skurer litt her. Men det er mye å gå gjennom. Har du noen mulighet til å låne en nettverk-USB-dongle, kanskje? Hvis det i såfall virker mye bedre, tror jeg faktisk jeg hadde spandert et par-tre lapper på et nytt kort ja. :-\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå