Saftis Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Som noen av dere sikkert vet, florerer det med keyloggerlinker på diverse spillforum. Klarte i skjødesløshet å trykke på en av disse i dag, med Opera 9.21. Har AVG+Spybot+Windows Firewall gående, pluss at NTNU har noe spes. "shadow mode" brannmur for alle brukerne. Det jeg nå lurer på, er hva jeg skal gjøre meg for å sikre meg om at jeg ikke fikk installert en keylogger/hva jeg skal gjøre for å evt. fjerne en? Holder det med virusscan, eller må jeg laste ned noe proprietært program? Det hører også med til historien at jeg åpnet linken i en "fane" bak vinduet jeg holdt på med, og tror jeg klarte å lukke det før siden hadde loadet noe særlig, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Høres ikke ut som om den har blitt installert, men... Hvis du vet hva fila du 'lastet' ned het, kan du søke etter den for å se om den ligger på pc'n Du kan last ned Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (vanligvis c:\combofix.txt) sammen med en logg fra Hijackthis (legg programmet i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster) Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Så vidt jeg vet pleier disse keyloggerne å komme inni ActiveX-kontroller, og siden jeg bruker Opera uten ActiveX-plugin eller Java RE burde jeg vel være rimelig sikker når jeg tenker meg om. Kjørte en full virussjekk uten å finne noe, og bruker copy-paste fra passordfil, regner med det får holde. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Så lenge du bruker en fornuftig nettleser (!=ie) har ingenting blitt automatisk innstallert tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå