Hansulu Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Kjøpte meg en asus a8js for en månedstid siden. Har vista installert, og ingen andre problemer enn dette: Ca en gang i døgnet når maskinen ikke blir brukt (står og jobber mot nettet) kommer en melding om at det er begrenset tilkobling. Når denne meldingen kommer er det ingen andre nettverk som blir vist i nettverklisten. Har prøvd å deaktivere nettverket for så og aktivere det, prøvd reparere funksjon i vista, deaktivere/aktivere trådløs antenne, men det eneste som hjelper er en restart av hele systemet. Jeg har ikke peiling på hva problemet er, noen som har en fjerneste anelse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Bruker du fast IP eller DHCP på maskinen du jobber på? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Bruker dhcp, hvordan det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Prøv å sett en fast IP utenfor routerens DHCP-IP-range og se hvordan stabiliteten blir. Bruker du WAN-porten på routeren, eller bruker du den bare som accesspoint? Har opplevd at hvis man har et routermodem i tillegg til en trådløs router bør man bruke routeren kun som accesspoint, altså bare bruke switchportene og sette IP-nettet på routeren likt som modemet. Dette gjelder seff bare hvis man ikke får satt modemet i bridgemode. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Har satt opp routern som et accesspoint og har koblet modemet fra telenor inn i lan-portene istedenfor internett-porten. Dette har fungert utmerket med de forrige bærbare maskinene mine. Har fulgt oppsettet til killeost. Hr faktisk prøvd å koble til flere forskjellige nettverk, alle linksys vell og merke. Har fortsatt samme problemet. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Har prøvd en stund med fast ip, men dette funker heller ikke. Noen flere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå