Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Åpne og lukke vinduene med nøkkelen på VW Bora?

Anbefalte innlegg

Hallois...

Nå kjem snart sommern, og varmen.

Tenkte å få til slik at eg kan skru ned bilrutene med bilnøkkelen min.

Har ein 2000 modell VW Bora.

Eg har 2 stk diagnose kabeler, ein litt smartere enn den andre.

Kva programmer trenger eg? Noken som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne nøkkelen du har...?

post-97251-1180776631_thumb.jpg

Isåfall kan det være som Audien. Da holder du inne knappen du bruker til å låse bilen opp. Vinduene vil da gå ned til du slipper. For å få vinduene opp igjen holder du inne knappen for å låse bilen. Sånn funker det iallefall på 2002 Audi A4'n

Vet ikke helt hva du må koble for å få det til om det ikke er originalt på bilen din. Husker vi var innom på Møller for å få dem til å koble så dørene låses når man har satt seg inn å begynner å kjøre. Var vel ikke direkte "grisebillig" synes jeg å huske.

EDIT: Glemte bildet :whistle:

Endret av Buxa
Lenke til kommentar

Ja, har ein slik lignende nøkkel, men bare med lås opp og lås igjen.

Har lest litt på andre forumer og funnet ut at eg må inn med ein serial kabel og eit dos program som heiter VDS-Pro eller.no

Det er slik standard på Audi, men ikkje på VW bilder, men det skal gå ann og få til med litt programering av ECU'n (trur eg den hetiter)

Litt av infoen eg fant.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=151041

Og programere bilen til å låse bildørene under fart er ganske enkelt og få til. Du trenger ein kabel for å prate litt med bilen.

http://www.ross-tech.com/vag-com/index.html Kabel og programvare finner du her.

Eg har den programvaren og kabeln, men ikkje programere med VagCom, så man må ha eit gammalt program, i dos, og usb i dos fungerer ikkje så bra, så man må inn med ein serial kabel.

Har du litt nyere bil, (Golf 5 plattform) kan du få det til med VagCom sjekk punkt 4.14 på denne sida. http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_4.html Men det hjelper ikkje meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yes! Nå kan eg rulle vinduene opp og ned, men måtte kjøpe ein kabel til, og den var serial com port tilkobling, og da måtte eg seff ha meg ein ny pc også... lånte meg ein gammal laptop fra jobben. Orka dra ut stasjonærn.

-Place all the VDS files in a folder on the disk (there is enought space for VDS and Dos 6.22 on one disk. VDS does not need high memory)

-Boot the comptuer into real mode dos (win 9x command prompt only. dos 6.22, etc)

-Run the vag.bat file in the VDS folder

-Press ESC to cancel the autoconnect

-Connect your cable (it should not be connected before this)

-Connect to the CCM (enter 46)

-Login with code 19283 (function 11)

-Look up and write down your existing memory values (function 26)-Change the values (function 27)

-Close the connection (function 06)

-Test that things work as they should!

Dette er kort sagt det som må gjerest, om du har utstyret da!

Den linja eg strekaunder / bold, er superviktig, har du ikkje det som stod der fra før kan du virklig ha gjort det store!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...