Gå til innhold

Fartskontroll. Et lite gledesutbrudd

Anbefalte innlegg

ja, eg kjørte gjennom en viss tunell med en spesielt god veistandard en plass på vestlandet. dette er en time sidan (alså klokka 00:00 ca).

eg trur no det finst en gud, og takkar han for langlys, gode bremser og kle overdimensjonert med refleksar.

eg reknar med dei fleste kan tenke seg til ka saka handlar om, men det var såher:

har vore på jobb i kveld, ville fort heim fordi eg skal på tur i mårra tidlig. i den nye tunellen med god standard tenkte eg: "skal eg gi faen og gi på alt eg klarer?" eg svarte meg sjøl: "nei. eg setter heller på langlysa sjøl om det er omtrent dagslys inni tunellen og holder meg på ca x15".

kom gjennom en slakk høgresving i x10-x20 (var vel nermast x20 tenker eg). et godt stykke framfor meg såg eg et juletre og eg høgg i bremsa, mens eg bremsa ned såg eg juletreet bevegde seg litt lenger ut i mot veibana. då var farten min ca 60. eg kjørte rolig forbi mens eg såg på politimannen med det raue lyset (som ikkje var på) i handa........

eg har fortsatt et unormalt høgt adrenalinnivå og trur det vil ta tid før eg får sove i natt.

igjen, takk den guden eg no trur finst for refleksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de er ikke særlig flinke til å skjule seg bestandig.. :p

Var i en situasjon selv en gang, der jeg hadde ganske god fart, men bremset ned med en gang jeg så en bil som sto på siden av veien lengre frem.. så det når langlyset mitt ble reflektert i lysene på bilen.

Jeg bremset ned, og kjørte veldig sakte forbi.. så at det sto en på siden av bilen med lasermåler gitt..

Tenkte jeg skulle slenge ut en "Bruk refleksvest når du står der på siden av veien i mørket!" og peise på videre, men fant ut at kanskje jeg skulle spare meg.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...