Akelbee Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Når maskinen booter får jeg en masse kontinuerlig piping fra den innebygde høytaleren, inntil OSet har startet. Dette har jeg erfaring for kan skyldes tastaturet. (Opplever også ulike små-problemer med mus og tastatur etter at maskinen er startet opp.) Har derfor prøvd å bytte tastaturet ut med andre, uten at problemet er løst. (De virker fint på en annen PC med omtrent identisk hovedkort.) Noen forslag til hva vi kan gjøre for å bli kvitt dette problemet? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 hadde vært fint om du kunne ha kommet med litt info om PC'en. det _kan_ jo være det at hovedkortet ditt er i ferd med å ta kvelden...? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Opplevde slik piping da jeg prøvde hvor lang skjøtekabel jeg kunne ha til tastaturet (over 15 meter ble problematisk). Hvis tastaturet er OK må vel feilen ligge i HK. Kanskje dårlig kontakt i pluggen? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Klipp lendningen til den innebygde høtaleren , du trenger den ikke . Ps Du trenger ikke klippe ledningen (bare koble den fra på Hovedkortet) men det er mye artigere og klippe den. Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 PC'en har KX7-333 (Bios v.6) med XP2100+ på Red.Hat 7.3. En annen maskin med KX7-333-R (Duron 1,1) har ikke problemer med de samme tastaturene. (Og for å være helt presis, så er det ikke en helt kontinuerlig piping, men med noen kjappe avbrekk inni mellom.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå