fakey Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Formaterte nettopp og innstallerte xp home edition på nytt. Når alt var ferdig skulle jeg logge inn, og det var da 2 kontoer der. 1 med mitt navn og en gjestekonto. Problemet er at begge har passord, og jeg aner jo ikke hva dette er. Hva skal jeg gjøre? EDIT: og når jeg skriver inn hva som helst og trykker enter får jeg opp: Systemet kan ikke logge deg på pga følgende feil: Det angitte domenet finnes ikke eller kan ikke kontaktes. Prøv på nytt eller kontakt systemansvarlig. Endret 1. juni 2007 av banansplitt Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 domene? Endre til lokal maskin på innlogging, så fungerer det sikkert bedre. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Du kan vel ikke joine et domene i Home? Bare Pro som har den funksjonen. Men feilen er at du ikke har tilgang til domenet pga nettverksfeil (timeout feks) Sikker pa at du ikke starter opp en annen XP enn den du installerte? Stjalet PCen fra skolen? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Du kan vel ikke joine et domene i Home? Bare Pro som har den funksjonen. Men feilen er at du ikke har tilgang til domenet pga nettverksfeil (timeout feks) Sikker pa at du ikke starter opp en annen XP enn den du installerte? Stjalet PCen fra skolen? 8767823[/snapback] Ja, selfølgelig har ikke xp home mulighet for tilkobling mot domene. Sikker på at det er XP home da? Hvis du ikke får tilgang til domenet pga nettverksfeil, høres det ut som XP pro. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Reboot>trykk F8 i oppstart og start i sikkerhets modus UTEN nett. så kommer det en konto som heter administrator gå inn på den> trykk Start>kontrollpanel>brukerkontoer, så går du på begge brukerne og så trykker du fjern passord. så har du fjernet dem. isåfall hvis du bare skal ha en konto kan du jo deaktivere gjeste kontoen i samme slengen mens du er inne der. så rebooter du så skal du slippe å gjøre noe. du skal komme helt inn til skrivebordet. funka hos meg Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg tror at han har stjelt en skolePC for a prove a installere Home pa. Men han installerte bare, istedenfor a reformatere ogsa. Sa na har han to stk, og Pro er forste prioritet i boot-rekkefolgen. (evnt ta vekk stjelt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå