Yorlik Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Heisan. Vi skal snart på tur til syden og har bestemt oss for å kjøpe et digitalt lommekamera. Har lest en masse tester og brukererfaringer på nettet. Har mere eller mindre bestemt oss for et Canon Ixus og valget står da mellom 850 IS og 950 IS. Vi er helt blanke på fotografering og vil gjerne at noen forteller oss forskjellen på disse to. Har fått med oss at 850 har bedre vidvinkel enn 950. Er det andre åpenbare forskjeller? Prisforskjellen er ikke stor. Er 950 bedre fordi det er en ny modell? Håper at noen kan dele sine synspunkter med oss. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 I følge Afseth mangler 950 vidvinkel. Ellers har den vel stabilisator, den og. Lenke til kommentar
mcmurphy Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er en veldig vanskelig prosess å skaffe seg en oversikt over hvilket kamera som er best der ute. Noen liker morra osv, osv... Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Fujifilm F31fd , men nå ser jeg at elkjøp annonserer ixus 950 is til 2995!! Dette må da være et MEGET godt kjøp, eller? Noen som vet noe om batterikapasiteten til 950? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 I følge hardware.no: "CIPA batterikapasitet: 230 bilder" Det er vel sånn ca. midt på treet? Ricoh Caplio R6 med 7x optisk zoom og generelt alt unntatt en optisk søker som jeg sikler på klarer f.eks. 330 bilder. Men hvis man skrur av skjermen og bruker den optiske søkeren antar jeg at kameraer med en slik en har en liten fordel? Lenke til kommentar
mcmurphy Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) 230 bilder får vel være godkjent. Men er dety noen som har rukket å teste 950, eller vet om en god test på nett? Alt jeg finner er reklame og skryteartikkler fra canon selv Endret 4. juni 2007 av mcmurphy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå