nabbskall Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hei, på mustangen vi har hjemme er det en alternator, som bare peker rett ned, og har aldri forstått hva den er til. Den flytter heller ikke på seg om man stopper bilen, men om man gir litt gas når den står på, øker pekeren BITTELITT. Noen som har peil på hva den er til? På forhånd, takker for svar edit: bilde Endret 1. juni 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det er en indikasjon på om dynamoen lader eller ei edit: "alternator" et Engelsk ord for generator(/dynamo) Endret 1. juni 2007 av espennyh Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Det er en indikasjon på om dynamoen lader eller ei 8761283[/snapback] Men hvorfor står den rett ned når motoren er skrudd av/ bare tenning på da? Mulig defekt vaier da? Takk for svar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det er en indikasjon på om dynamoen lader eller ei 8761283[/snapback] Men hvorfor står den rett ned når motoren er skrudd av/ bare tenning på da? Mulig defekt vaier da? 8761304[/snapback] Fordi det ikke er noe som driver dynamoen da motoren er skrudd av? Lenke til kommentar
sbet Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hei, på mustangen vi har hjemme er det en alternator, som bare peker rett ned, og har aldri forstått hva den er til. Den flytter heller ikke på seg om man stopper bilen, men om man gir litt gas når den står på, øker pekeren BITTELITT. Noen som har peil på hva den er til? På forhånd, takker for svar edit: bilde 8761157[/snapback] "Amp meter measures to current deliverd by the alternator..." Utifra det så går jeg ut i fra at det er dynamoen det er snakk om. Men da skulle den vel stått på 0 når motoren ikke gikk. Lenke til kommentar
acon Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Alternator er engelsk ord for dynamo.. så den er nok for å vise hvor mye dynamoen lader.. den har kapasitet til å lade mer til høyere turtall det er på motoren edit.. tenkte feil Endret 1. juni 2007 av acon Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Står vel "D" og "C" i instrumentet tenker jeg. Ingen "0" der. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Står vel "D" og "C" i instrumentet tenker jeg. Ingen "0" der. 8761341[/snapback] Men hva står D og C for? Lenke til kommentar
sbet Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Seffen D= discharge C= charge. Da skal den stå i midten. Tenkte ikke tanken heller jeg. Der ser du, lærte jeg noe i dag og. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Seffen D= discharge C= charge. Da skal den stå i midten. Tenkte ikke tanken heller jeg. Der ser du, lærte jeg noe i dag og. 8761380[/snapback] Ah, så det er da ikke noe galt at den står i midten, godt å få vite Men så lurte jeg på en ting til, når bilen står og går, så blinker lysene om jeg f.e.k.s. slår på radioen, og hvis jeg hører på musikk, med mye bass, så blinker lysene, og radioen stopper og starter på nytt, er dette pga for TYNN kabel fra batteriet? Eller er det noe som er helt galt? Hornet får engang ikke nok strøm til å tute, må ruse motoren for å få noe lyd utav hornet... Takker for hurtig svar! Endret 1. juni 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det kan være alt fra dårlig batterikapasitet til underdimensjonerte kabler. Men husk at dette er en gammel bil. Er vel kanskje V8'er også? De trekker utrolig mye strøm da man skal starte bilen. De har også veldig godt av å få ladet batteri(ene). Mao, kjøre så de får ladet opp. Lyser det like dårlig etter du har kjørt en tur? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Det kan være alt fra dårlig batterikapasitet til underdimensjonerte kabler. Men husk at dette er en gammel bil. Er vel kanskje V8'er også? De trekker utrolig mye strøm da man skal starte bilen. De har også veldig godt av å få ladet batteri(ene). Mao, kjøre så de får ladet opp. Lyser det like dårlig etter du har kjørt en tur? 8761477[/snapback] ja, det lyser dårlig etter tur, og mens man kjører. Selv om motoren går på skikkelige høye omdreininger, så stopper radioen. Og ja, det er en V8'er Batteriet er 1 år gammelt, så ser ikke at det kan være problemet Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 hm.. Da ville jeg ha sjekket kablene, og kanskje spesielt jordingen! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 hm.. Da ville jeg ha sjekket kablene, og kanskje spesielt jordingen! 8761511[/snapback] Greit, da sjekker jeg imorgen Takk for hjelpen Lenke til kommentar
acon Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) slett Endret 1. juni 2007 av acon Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Sjekk også om faktisk dynamoen lader skikkelig. Stol ikke på en nesten 40 år gammel indikator i bilen.. Du bør også få sjekket om batteriet faktisk er i orden. Selv om det bare er et år gammelt, så kan ting gå i stykker. Optima-batteriet som fadern hadde i -65'en vandret heden etter under et år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Grunnen til at viseren står på midten er at batteriet verken tappet eller ladet, decharge, charge. Dette er en indikator på ditt strømforbruk/lading. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Takker for nyttige svar folkens! Jeg har brukt et par timer på å gå igjennom elektronikken i bilen, og det kan vise seg at det enten er batteriet, eller for tynne batterikabler. Skal ta et nesten helt nytt batteri fra en volvo vi har stående, og teste på mustangen Tror nok at den altornator måleren er korrekt, prøvde å lade ut litt strøm ifra bilen, og den flyttet seg faktisk mot discharge.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Husk at en gammel V8'er trekker mye strøm hver gang den starter, og med en gammel og kanskje litt slitt dynamo må man kjøre en god bit før batteriet har blitt ladet opp godt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå