Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kan skolene tillate pedofile lærere?

Gjest lord_man

Anbefalte innlegg

Gjest lord_man

Nå nylig har en 32 år gammel mann fra sandes blitt arrestert for pedofili. Han har visst misbrukt og filmet fra 50 til 80 jenter i alkderen 10-15 år. Han har vært anmeldt for voldtekt 3 ganger før, men har blitt frikjent.

Han her var vikar i KLASSEN MIN!

han var en veldig rar skrue oppførte seg merkelig, men virket harmløs. Det var hele tiden noe merkelig med denne karen fordi han var svømmelærer og kikket alltid på jentene og virket veldig tiltrukket på en måte. Dette reagerte jeg på, men ignorerte det.

Helt plutselig så forsvant han i mars måned som gir grunn til min første anklage på ham(kommer til min liste i slutten av posten). i dag fikk vi med oss et brev hjem om at en voldtektsanklaget mann var en tidligere ansatt på * ungdomskole, og jeg tenkte på ham med en eneste gang!

Dette var en merkelig opplevelse, tenk jeg har spilt ping-pong med ham :ermm: .

mistanke min.

1: Han forsvant plutselig i mars måned og skulle på ferie til kristansand hvor en mann ble arrestert i samme måned, men han kom aldri tilbake.

2: På skolen min var han den eneste mannlige svømmelærer. i dag sa de i radioen at han var svømmelærer på min skole.

3: Helsesøster sa at det var han som var arrestert.

4: Han pleide ofte å "finne på" unskyldninger for å gå inn i jentegarderoben.

5: Hans oppførsel og at han så og fulgte flittig med på jentene i svømmetimene.

Jeg måtte bare få dette ut mitt spørsmål er; Hvorfor ansetter skolene assistenter som har fått tidligere voldtektsanklager mot seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi en frikjent mann er uskyldig og skal, i følge lovverket, derfor ikke på noe vis bli svertet av slike anklager i ettertid. Derfor har ikke skolen lov å nekte ansettelse (en frikjent anklagelse står ikke på rullebladet) eller sparke noen som har vært anklaget og frikjent.

Slik må det nesten være, men det er nettopp slike hendelser som den du snakker om, som gjør dette komplisert og vanskelig. Skal sterk mistanke eller menneskelig skjønn være nok til å forfølge noen resten av livet eller skal tidligere anmeldelser/anklager i slike saker bli fjernet fra offentligheten i det vedkommende blir frifunnet?

Hvordan skal alle som er uskyldige komme seg videre hvis de aldri blir totalt renvasket og har spor etter anklagene liggende igjen i retts-systemet?

Lenke til kommentar

Har du hørt noe konkret om at han ble arrestert? Punkt 2 og 3 tyder jo veldig på at det er sant, men hvis han har blitt frikjent er det jo ingenting i veien for at han skal bli ansatt som sagt ovenfor.

Det er jo bra at han ble tatt nå ihvertfall da, kommer vel neppe tilbake hvis han blir funnet skyldig.

Husk at dette kan dere være med å påvirke, hvis dere i klassen sier ifra og snakker med rektor er det veldig mulig at dere påvirker dømmingen av ham.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Mye av grunnen er nok på grunn av små drittunger som roper ulv, ulv. På min skole var det vel ikke en eneste lærer som unslapp pedofili-anklager. Når skolen har hørt dette nok ganger blir de vel litt immune. Det vil jo også si at når det faktisk kommer en pedofil som blir anklaget korrekt vil man jo egentlig bare anta at det er oppspinn og tull.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bare kommentere denne selvom den er gammel. Altså greit nok at man er uskyldig når man er frikjent fra en dom. Men når samme person er frikjennt fra 3! voldtekts-dommer. Er ikke det en god nok grunn til å sperre opp øynene?

Hadde jeg vært skolens ledelse hadde jeg aldri ansatt denne personen. Bedre å bare finne en annen til sammen jobben i stedet og så finne på en unskyldning for å ansette akkurat han.

Ubrukelig regel med at i alle tilfeller en anklage ikke skal ha betydning. Når det gjelder slike ting så har personen ingenting på en skole å gjøre da er lite sansynlig at noen annklager deg 3 ganger for voldtekt uten grunn.

Lenke til kommentar

Også lite sannsynlig du blir frikjent 3 ganger for voldtekt, om det faktisk var grunnlag bak påstanden.. Det finnes galne folk overalt, og ja, det er mange eksempel på at sprut gærne kvinnfolk anklager folk for voldtekt for å hevne seg.

Lenke til kommentar

Vi hadde en pedofil lærer som hadde seksuelle forhold til elever når jeg gikk på ungdomsskolen. Men det jeg syns var svært negativt var at alle elevene visste dette, og at man vi mange, mange ganger hadde fortalt dette til lærerne, som ikke tok det alvorlig i det hele tatt. Jeg husker enkelte som prøvde å si fra veldig ofte, men det endte bare med at elevene fikk anmerkninger og advarsler. Min klasse hadde jo denne læreren i flere fag i uken.

Han hadde tydeligvis hatt forhold med flere forskjellige jenter i mange år, men ingen tok dette seriøst før jeg gikk sisteåret på ungdomsskolen, da politiet undersøkte, og fant svært mange seksuelle bilder og filmer han hadde tatt av de involverte jentene og slikt.

Det er vel greit nok at lærerne ikke med en gang tror på et rykte, men dette er jo noe som elevene hadde fortalt dem i flere år.

Endret av Varen
Lenke til kommentar

Skolen har vel ikke ressurser til å sjekke hver eneste ansatt/vikars bakgrunn. Har de referanser fra en skole, så regner de vel med at de er sjekket før og dermed ok. Dette er jo seff skikkelig gale. Man burde jo regne med at folka som underviser og tilbringer mange timer med ungene dine ikke er dømte pedofile... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Mye av grunnen er nok på grunn av små drittunger som roper ulv, ulv. På min skole var det vel ikke en eneste lærer som unslapp pedofili-anklager.

Det ble ropt ulv på vår skole. Mange jenter som klagde på en av lærerne da vi gikk på mellomtrinnet fordi han kom veldig nært når han skulle forklare ting. Det hele endte opp med at alle jentene måtte til samtale med helsesøster og rektor, hvis jeg ikke husker helt feil. Etterpå ble det litt bedre, og saken ble glemt.

Lenke til kommentar
Mye av grunnen er nok på grunn av små drittunger som roper ulv, ulv. På min skole var det vel ikke en eneste lærer som unslapp pedofili-anklager.

Det ble ropt ulv på vår skole. Mange jenter som klagde på en av lærerne da vi gikk på mellomtrinnet fordi han kom veldig nært når han skulle forklare ting. Det hele endte opp med at alle jentene måtte til samtale med helsesøster og rektor, hvis jeg ikke husker helt feil. Etterpå ble det litt bedre, og saken ble glemt.

9056644[/snapback]

Det er nå stor forskjell på å si at du synes en lærer er litt for nærgående og å si at han/hun er pedofil. Situasjoner løses bedre når det ikke snakkes om pedofili, men mangel på intimgrenser, noe som er et mye mer vanlig tilfelle.

Lenke til kommentar
Må bare kommentere denne selvom den er gammel. Altså greit nok at man er uskyldig når man er frikjent fra en dom. Men når samme person er frikjennt fra 3! voldtekts-dommer. Er ikke det en god nok grunn til å sperre opp øynene?

Hadde jeg vært skolens ledelse hadde jeg aldri ansatt denne personen. Bedre å bare finne en annen til sammen jobben i stedet og så finne på en unskyldning for å ansette akkurat han.

Ubrukelig regel med at i alle tilfeller en anklage ikke skal ha betydning. Når det gjelder slike ting så har personen ingenting på en skole å gjøre da er lite sansynlig at noen annklager deg 3 ganger for voldtekt uten grunn.

9049098[/snapback]

Nei, det hadde jo vært helt idioti om man mista jobben pga anklager man har blitt frikjent fra. Trist å lese at en del folk mener mistanke = skyldig, selv om man blir frikjent i retten.

Lenke til kommentar

Selføgelig er det trist når lærere blir feilaktig stemplet som pedofile eller annet. I et sånt yrke er jo det i hvertfall sårende og ikke minst skadende. Men jeg syntes jo å at vist man er mann og faktisk har en jobb hvor man er rundt barn hele dagen så burde man være litt ekstra forsiktig med hva man sier og hvordan man oppfører seg. Man kan mene det godt, men barn (som voksne) har også ulike grenser for hva de syntes er normalt og hva de syntes er ubehagelig. Og det må man faktisk tenke litt igjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...