Gå til innhold

Nye Z-5500 fungere ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en coax kabel liggende men lyden hakker fortsatt etter et par min med musikk :/

 

Greia kosta 2400kr uten mva. og frakt. Det stod Demo/Angrefrist under anlegget.

 

Får håpe Netshop.no sender meg ett nytt anlegg selv om det jeg kjøpte var demovare :p

 

Og er det bare hos meg at lyden på Rear right og rear left blir kraftig forsterket hvis man setter på Effect: Stereo x2

Endret av Fruxo
Lenke til kommentar
Hadde en coax kabel liggende men lyden hakker fortsatt etter et par min med musikk :/

 

Greia kosta 2400kr uten mva. og frakt. Det stod Demo/Angrefrist under anlegget.

 

Får håpe Netshop.no sender meg ett nytt anlegg selv om det jeg kjøpte var demovare :p

 

Og er det bare hos meg at lyden på Rear right og rear left blir kraftig forsterket hvis man setter på Effect: Stereo x2

 

 

hmm.. det var bare det som skulle til hos meg i alle fall.

 

det er fordi at du da får samme lyd ut av bakhøytalerne som framhøytalerne.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det være forskjell på de som du bestiller på netshop og ikke de andre? Som om de åpner pakken før de sender den og slår litt på den med en hammer, kaster den i gulvet og pisser på den?

 

Netshop er en bra netbutikk, ordner opp når det trengs og de er hyggelige på telefonen. :thumbup:

Haha, godt poeng :wee: Men har bare lite lyst på at det skal skje noe krøll. Men det blir vel det samma hvor jeg bestillre fra :)

 

Den nye kontrollenheten fra netshop funker fett ;)

Er R728.

 

Noen som vet når subwooferen ikke vil gå høyere på basskalaen? Volum 10?

Bra... *Bestille* :ph34r:

Lenke til kommentar

Noen som har problemet med at hvis man f.eks skrur på en lampe med lysstoffrør eller hva f det heter så sier det "poff" i sub'n? Eller skrur av og på en bryter til hva som helst?

 

Kan dette være kontrollenhet bug? Dere med nyere utgave klarer dere og få frem slike ulyder?

 

Skal jeg sende mail til netshop og spørre om en R728 kontrollenhet tro?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja... Da har jeg også fått problemer med mine etter bare en ukes bruk. :hrm: Kontrollenheten (R743) står nå fast på "input: coax" og "detecting..." en liten stund før den slår seg av. Om jeg slår strømmen av eller tar ut og inn strømkontakten, står den fortsatt fryst på samme sted og slår seg av etter ca. 15 sekunder.

 

Ringte Logitech, og de ba meg teste å holde inn knappene input og settings samtidig i ca. 10 sekunder. Det skal være en slags reset-funksjon. Har ikke fått testet det enda, for settet lot seg ikke skru på da jeg var i telefonen. Sjekket sikringen med multimeter, og viste seg at den var brent.

 

Spurte på 4 bensinstasjoner og 2 elektrosjapper om sikringen. Bensinstasjonene hadde bare store sikringer, og elektrosjappene hadde bare Fast Blow (raske). Fant til slutt ut at Clas Ohlson har slikt, så skal innom der i dag. :)

Lenke til kommentar

Rart at det er så mye problemer med dette settet. Har selv hatt dette settet i snart 2 år, har utbyttbare høytallerkabler og de er merket PID R516.

 

Kontroller enheten blir lunken, men aldri mer enn det.

 

Men det som for meg ser ut til å være noe problem er kanskje at dere spiller meget høyt, noe som vil gi mer varme.

 

Når jeg spiller på det høyeste, så har jeg maks 5 fulle firkanter på hovedenheten. Og da spiller anlegget meget høyt. Men nå bruker jeg det på pulten ved PCen. Hvis man bruker det f.eks. i stua, og sitter ett stykke unna, så må nok volumet mer opp. Men å ha dette på 2/3 eller mer er jo sinnsykt høyt, bra spiller de heller ikke da.

 

 

En annen ting, bruker dere anlegget til spill, da fra PC?

 

Hvorfor bruker dere da digial overføring, da blir det jo ingen surroundlyd. Har selv testet forskjellen i lydkvalitet mellom Coax og analogt fra mitt Creative X-FI Xtreme Music, og analogt gir mye bedre lyd. D/A converterene som sitter på lydkortet er en god del bedre enn de som sitter i Logitechen.

Lenke til kommentar
Når jeg spiller på det høyeste, så har jeg maks 5 fulle firkanter på hovedenheten. Og da spiller anlegget meget høyt. Men nå bruker jeg det på pulten ved PCen. Hvis man bruker det f.eks. i stua, og sitter ett stykke unna, så må nok volumet mer opp. Men å ha dette på 2/3 eller mer er jo sinnsykt høyt, bra spiller de heller ikke da.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor alle måler lydnivået fra kun kontrollenheten. Nivået kan reguleres fra flere kilder, f.eks. volumknappen i OS'et og volum i programmet du kjører. At 5 fulle firkanter er høyt hos en, betyr altså ikke at det er høyt hos andre.

 

Hvorfor bruker dere da digial overføring, da blir det jo ingen surroundlyd. Har selv testet forskjellen i lydkvalitet mellom Coax og analogt fra mitt Creative X-FI Xtreme Music, og analogt gir mye bedre lyd. D/A converterene som sitter på lydkortet er en god del bedre enn de som sitter i Logitechen.

 

Hva mener du med at det ikke blir noe surroundlyd med digitalt? Det er jo feil. Hos meg er lydkvaliteten dårligere analogt enn digitalt, men jeg har ikke samme lydkort som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...