Gå til innhold

Nye Z-5500 fungere ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er to forskjellige utgaver av z-5500 ute og går, da. En som bruker phonokabler til høyttalerne, og en som bruker vanlige kabler...

Jeg har sistnevnte og har ingen problemer overhodet...

8801744[/snapback]

er de med phono dyrere?

:hrm: skulle sikkert ha kjøpt de..

Lenke til kommentar
Nei, de tidlige utgavene hadde phono, men det ble erstatta med høyttalerkabler etter en stund...

8806221[/snapback]

men phono er bedre, og dyrere å lage, ikkesant?

det er enklere å koble til og har vel like god kontakt, men nå har de bare avisolert ledningsstubbene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

EspN_1985

 

Fikk du ny kontrollenhet, og hjalp det på hakkingen i lyden?

 

Jeg har samme problemet på mitt 2 dager gamle Z-5500, det virker som om lyden kutter ved avspilling - har prøvd både på onboard lydkort og X-FI kortet mitt. Virker som kontrollenheten blir varm, og da oppstår problemet hos meg.

 

SKal den forresten bli varm, dere som har samme anlegget?

Lenke til kommentar

Hei Cluster1.

 

Det vet jeg ikke.. Fikk samme esken som jeg fikk først men jeg ser ikke noe som har blitt nytt.. Men jeg tipper at de sendte med ny kontroll enhet. Tror at det er det som er feilen.

 

Når det blir slik hakking, prøv å bruke fjernkontrollen så ser du at det er noe som ikke stemmer med kontroll enheten, altså på skjermen. Det blei "pixel feil" eller hva jeg skal kalle det...

 

 

Men har fått nytt nå og det fungerer utmerket :) God og fin lyd, ingen hakking og ingen "pixel feil" :p

 

 

 

 

 

EspN

Lenke til kommentar
Kontrollboksen min blir jo varm den og, og til tider ganske varm, men da skal den ha stått på en god stund. Den blir aldri ubehagelig varm, da...

8966103[/snapback]

 

 

 

 

Merker det på min at den blir litt varm men ikke noe "skummelt". hehe

 

 

 

EspN

Lenke til kommentar

Har nettopp snakka med Netshop Oslo hvor jeg kjøpte settet fra, og de måtte ha det inn for å teste det.. prøvde å forklare at det er flere som har hatt samme problemet, og spurte om jeg ikke bare kunne bytte kontrollenheten og f.eks sub hvor forsterkeren sitter, men de måtta ha inn hele settet.

 

Får se hvor lenge jeg blir gående uten lyd nå, for det virket ganske travelt der nede. :(

 

Edit: Jeg fikk ett nytt sett med det samme. Knallbra service! Nå skal jeg kople det opp og forhåpentligvis er alt i orden med dette :)

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Jeg trodde disse Z-5500 settene skulle være kvalitetsprodukter..

8969811[/snapback]

det tenkte jeg også, siden det er litt dyrt iforhold til andre pcanlegg..

 

for det første er det gammelt og de har senket prisen på den MYE, se på prishistorikken.

så de har kanskje senket produksjonskostnadene osv..

 

og dette er et anlegg hvor man får mye for pengene men ikke mye kvalitet, det er et "pcanlegg" og skal lage mye lyd, ikke måle seg opp mot skikkelige stereo/suoroundanlegg og da er de vel ikke like nøye..

hadde jeg hatt mer penger og utsignalet ikke var en pc hadde jeg kjøpt et skikkelig anlegg istedet..|

Lenke til kommentar

har ikke gjort noe.. Den samme feilen som jeg å Cluster1 har fått 2 ganger på rad nå. Begynner å bli lei allerede, men håper på nytt og skikkelige pc-høytalere som er uten feil.

 

 

 

Edit: ikke edru så leif var min nabo:)

 

EspN

Endret av EspN_1985
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette hørtes bekymringsverdigt ut... når eg kjøpte "mitt" z5500 var det og mange poster rundtom om uforklarlige feil og ikke minst usikkerheten rundt phono eller høytalerkabler til høytalerene(eg ville ha høytalerkabler). Da eg fikk mitt fikk eg høytalerkabler og det fungerte umiddelbart. Storfornøyd.

 

Desverre gav eg dette fra meg under en separasjon for litt siden, men lurer på å kjøpe nytt.

 

Men nå er eg ikke så sikker lenger :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...