Gå til innhold

kan man sette inn mere ram enn det som står?


mohaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar at du mener hvor stor minne modul et HK kan takle. Uansett hvis det står at ditt HK ikke takler større minnebrikker enn 256MB, så vil ikke maskinen greie å boote med større minnebrikker (f.eks. 512MB).

 

I noen tilfeller så kan du være heldig. Det kan hende at HK produsenten ikke har testet så store minne moduler (de kan ha vært svært dyre og utilgjengelige på den tiden) og at HK'et ditt takler så store minnebrikker.

Så var det med min Dell maskin, det stod at den takler max 128MB moduler, men sannheten var at Dell ikke hadde giddet å teste større brikker på den tiden (1998). Jeg kjører ihvertfall 256MB ram brikker på min nå. Større enn det takler visst ikke BX440 chipsettet.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Tvilsomt om rammen kan bli ødelagt, men jeg har aldri prøvd det så jeg kan ikke stå for det.

 

Det som skjer er at BIOS ikke greier å kjenne igjen rammen eller ikke godkjenner den. Regner med at volten er den samme uansett størrelse.

 

Hva slags HK har du forresten? Hvor gammelt er det?

 

Du burde kanskje lage en signatur med litt info om din pc, det gjør det lettere å hjelpe.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Vel så var det det med merke pc'er da (jeg har en selv og de er ikke lett å oppgradere).

 

Siden du har en brikke liggende så skader det vel ikke å prøve, men snakk med noen kan dette med ram først (f.eks. Komplett eller noe sånt) ang. risk for skade.

 

HK ser jo greit ut, men siden den er basert på selve 440 kjernen så ser det ikke så lyst ut. Jeg har 440BX, ditt HK har 440ZX. Jeg vet ikke hva som er forskjellen mellom disse, men speck. så ganske likt ut da.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...