erikstein Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Som overskrift sier så har jeg et merkelig problem med min 2003 Audi A2 1,6 FSI. Om jeg starter bilen når den er kald så starter den opp og går normalt på tomgang. Men om jeg kjører den varm, stopper i 5-30min + så starter den men stopper igjen med en gang. Dette skjer i 4 av 5 tilfeller. Om jeg gir et gasspådrag så starter den og går normalt..ellers så fungerer den helt normalt. Hadde den inne hos møller, de mente at det var temp regulator som sitter på kjølevæska som var defekt, byttet den og luftet men ingen forskjell. Kjørte en test av motorstyring etc og den kom ingen feilmelding. Enden på visa blir at jeg må inn igjen og møller suger enda mer penger ut av meg. Har jeg forresten noen rettigheter her? De tok 1200,- for å fikse det. Noen som har peil eller tips om hva det kan være? Kjører på 98 oktan siden dette er anbefalt, men det samme skjer på 95. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Fått lest av feilkoder på noen måte? Evt vet du om møller sjekka dette for å lokalisere problemet? (noe de bør ha gjort) Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det var det jeg fant på honestjohn.co.uk: Recalls A2 1.6FSi (2000-2005): Engine thermostat problem: shows up as slight overheat, engine warning light and pinking. Cured by replacement thermostat. Siste delen tilsier en generel svakhet på termostaten på 1.6 FSI. Selv om dette ikke hjalp deg akkurat på din bil burde du gå tilbake til forhandleren, vise til at VAG har hatt recalls på akkurat denne delen og kreve pengene tilbake Endret 1. juni 2007 av Spartan Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 De har prøvd feilkodesjekk. Dvs en slags datamaskin som de kobler til en 16 pins (tror jeg det er) tilkobling under rattet. Det kommer ikke opp noen feilkoder... Jeg skal bestille en time og nevne det du sier Har en ganske god oversikt over historikken på bilen, og det viser seg at en temp giver ble byttet i 2005. Er ikke sikker på om det er samme. Men det skal jeg jaggu sjekke ut. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Temp giver skulle en tro var føleren som justerer bensin mengde etter lufttemperatur... Symtom på at denne er defekt vil være at bilen hakker litt av at den får feil blanding av bensin og luft. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Ok...det er ikke et problem Da får jeg ringe dem på mandag og høre når jeg kan få en time. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 De har prøvd feilkodesjekk. Dvs en slags datamaskin som de kobler til en 16 pins (tror jeg det er) tilkobling under rattet. Det kommer ikke opp noen feilkoder... Jeg skal bestille en time og nevne det du sier Har en ganske god oversikt over historikken på bilen, og det viser seg at en temp giver ble byttet i 2005. Er ikke sikker på om det er samme. Men det skal jeg jaggu sjekke ut. 8762370[/snapback] Du skulle ha fått lånt deg en vag-com. Den er utrolig mye bedre enn utstyret til møller som koster skjorta, slipset og enda mer. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hmm, jeg får se hva jeg gjør...den må uansett inn til en sjekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå