Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A2 1,6 FSI prob. med start ved varm motor


Anbefalte innlegg

Som overskrift sier så har jeg et merkelig problem med min 2003 Audi A2 1,6 FSI.

 

Om jeg starter bilen når den er kald så starter den opp og går normalt på tomgang. Men om jeg kjører den varm, stopper i 5-30min + så starter den men stopper igjen med en gang. Dette skjer i 4 av 5 tilfeller. Om jeg gir et gasspådrag så starter den og går normalt..ellers så fungerer den helt normalt.

 

Hadde den inne hos møller, de mente at det var temp regulator som sitter på kjølevæska som var defekt, byttet den og luftet men ingen forskjell.

 

Kjørte en test av motorstyring etc og den kom ingen feilmelding. Enden på visa blir at jeg må inn igjen og møller suger enda mer penger ut av meg.

 

Har jeg forresten noen rettigheter her? De tok 1200,- for å fikse det.

 

Noen som har peil eller tips om hva det kan være? :cry:

 

Kjører på 98 oktan siden dette er anbefalt, men det samme skjer på 95.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg fant på honestjohn.co.uk:

 

Recalls

A2 1.6FSi (2000-2005): Engine thermostat problem: shows up as slight overheat, engine warning light and pinking. Cured by replacement thermostat.

 

Siste delen tilsier en generel svakhet på termostaten på 1.6 FSI. Selv om dette ikke hjalp deg akkurat på din bil burde du gå tilbake til forhandleren, vise til at VAG har hatt recalls på akkurat denne delen og kreve pengene tilbake :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

De har prøvd feilkodesjekk. Dvs en slags datamaskin som de kobler til en 16 pins (tror jeg det er) tilkobling under rattet. Det kommer ikke opp noen feilkoder...

 

Jeg skal bestille en time og nevne det du sier :)

 

Har en ganske god oversikt over historikken på bilen, og det viser seg at en temp giver ble byttet i 2005. Er ikke sikker på om det er samme. Men det skal jeg jaggu sjekke ut.

Lenke til kommentar
De har prøvd feilkodesjekk. Dvs en slags datamaskin som de kobler til en 16 pins (tror jeg det er) tilkobling under rattet. Det kommer ikke opp noen feilkoder...

 

Jeg skal bestille en time og nevne det du sier :)

 

Har en ganske god oversikt over historikken på bilen, og det viser seg at en temp giver ble byttet i 2005. Er ikke sikker på om det er samme. Men det skal jeg jaggu sjekke ut.

8762370[/snapback]

 

Du skulle ha fått lånt deg en vag-com. Den er utrolig mye bedre enn utstyret til møller som koster skjorta, slipset og enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...