Gjest Slettet+142 Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Hallo Jeg har laget en liten kode i C++ som jeg gjerne kunne tenkt meg å ha på mobilen også. Jeg vet at det går an å lage programmer til mobilen [i Java?], men jeg vet ikke hvordan. Er det noen som har en fin link til enkel innføring i Java for mobil? Eller noen som kunne tenkt seg å konvertere programmet for meg [Luftig kode på 80 linjer]? - Mariyo Lenke til kommentar
aC Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Hallo Jeg har laget en liten kode i C++ som jeg gjerne kunne tenkt meg å ha på mobilen også. Jeg vet at det går an å lage programmer til mobilen [i Java?], men jeg vet ikke hvordan. Er det noen som har en fin link til enkel innføring i Java for mobil? Eller noen som kunne tenkt seg å konvertere programmet for meg [Luftig kode på 80 linjer]? - Mariyo 8760047[/snapback] Lurt på det samme selv, men har ikke enda hatt tid til å titte på det. Derimot vet jeg at java ME er i den retningen. Er gangske sikker på at du finner noe spennende på denne siden. java ME Post gjerne tilbake med hva du finner ut. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg lurer veldig på hvordan java-program kan laste ned info/txt/data via en GPRS tilkobling på mobiltelefoner. Er det et eget API for dette? For "net", generelt kanskje. Men skulle nå tro at det finnes mobilspesifikke-API. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 1. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2007 http://java.sun.com/products/midp/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Emm. Jeg har sett på den linken du sendte og rundt ellers på sun.com, men finner ingen sider som tar for seg if(), while() eller for() Her er koden hvis noen kunne være så grei å konvertere #include <iostream> #include <cstdlib> using namespace std; void primtall (int tall); void vent(); void fjern(); const char operativ = 'W'; // Windows //const char operativ = 'L'; // Linux int main(){ int tall; cout << "Skriv inn et tall som skal sjekkes (maa vaere over 0): "; cin >> tall; while(tall > 0){ primtall( tall ); cout << endl << endl; vent(); fjern(); cout << "Skriv inn et tall som skal sjekkes (maa vaere over 0): "; cin >> tall; } vent(); fjern(); return 0; } void vent() { cout << "\nTrykk en tast.\n"; cin.ignore(); cin.get(); } void fjern(){ if(operativ=='W') system("cls"); else system("clear"); } void primtall( int tall ){ if(tall==1 || tall==2){ cout << tall; cout << " er et primtall."; return; } if((tall%2)==0){ cout << tall; cout << " er ikke et primtall."; return; } bool primtall = false; int i; for(i=2;i<tall;i++){ if( (tall%i)==0){ primtall = true; break; } } if(!primtall){ cout << tall; cout << " er et primtall."; }else{ cout << tall; cout << " er ikke et primtall."; } return; } Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jeg kan anbefale SonyEricssons developer-sider.. http://developer.sonyericsson.com/site/glo...home/p_home.jsp Her ligger det mange gode eksempler på mobil-programmer i java. I tillegg er Eclipse ME fint å ha hvis man har lyst til å bruke Eclipse. En stund siden jeg har brukt det, men bare å søke litt. Bare å trykke på en knapp for å generere jed-filer, jar filer etc. Endret 2. juni 2007 av krislarsen Lenke til kommentar
___ Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg ville ikke begynt med Java-programmering på mobil plattform før jeg behersket standard Java. Werner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg har egentlig ikke noen spesielle planer for å lære meg Java i nærmeste framtid, så da blir vel gjerne det et problem :/ Men er det virkelig ingen som har et tutorial til enkel bruk av if, while, for, output og input i Java for mobil? Alle linkene over har hatt tutorials, men bare for output av en enkel setning, eller noe jeg absolutt ikke trenger Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 if og while funker likt i de fleste programmeringsspråk. output og input må du nok lese noen mobil guider på for å få til på mobiler. men som wernie sier, tror ikke du vil få så mye ut av disse guidene uten å kunne basic java først Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 3. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2007 Men er det virkelig ingen som har et tutorial til enkel bruk av if, while, for, output og input i Java for mobil? Alle linkene over har hatt tutorials, men bare for output av en enkel setning, eller noe jeg absolutt ikke trenger 8766171[/snapback] http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hmm. Får vel se på de tutene jeg da if( ikke_forstaa_java() ) bumb_thread(); else echo "Takk for hjelp :)"; // Hvis C++; cout << Endret 4. juni 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 4. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Snekkret sammen noe i netbeans, men jeg får bare testet det i "mobiletesteprogrammet" i netbeans, får ikke overført det til telefonen. Men det funker på pc'n så teoretisk så skulle det funke på telefonen også Dette er da forøvrig første gang jeg har laget noe til en mobil Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor package prime; import javax.microedition.midlet.*; import javax.microedition.lcdui.*; public class PrimeChecker extends MIDlet implements CommandListener { public PrimeChecker() { } private Form input; private Command exitCommand; private TextField textField1; private Command okCommand1; private Command okCommand3; private Form output; private StringItem stringItem1; /** This method initializes UI of the application. */ private void initialize() { // Insert pre-init code here getDisplay().setCurrent(get_input()); // Insert post-init code here } /** Called by the system to indicate that a command has been invoked on a particular displayable. * @param command the Command that ws invoked * @param displayable the Displayable on which the command was invoked */ public void commandAction(Command command, Displayable displayable) { // Insert global pre-action code here if (displayable == input) { if (command == exitCommand) { // Insert pre-action code here exitMIDlet(); // Insert post-action code here } else if (command == okCommand1) { getDisplay().setCurrent(get_output()); this.setAnswer(); } } else if (displayable == output) { if (command == okCommand3) { // Insert pre-action code here getDisplay().setCurrent(get_input()); textField1.setString(""); } else if (command == exitCommand) { // Insert pre-action code here exitMIDlet(); // Insert post-action code here } } // Insert global post-action code here } /** * This method should return an instance of the display. */ public Display getDisplay() { return Display.getDisplay(this); } /** * This method should exit the midlet. */ public void exitMIDlet() { getDisplay().setCurrent(null); destroyApp(true); notifyDestroyed(); } /** This method returns instance for input component and should be called instead of accessing input field directly. * @return Instance for input component */ public Form get_input() { if (input == null) { // Insert pre-init code here input = new Form(null, new Item[] {get_textField1()}); input.addCommand(get_exitCommand()); input.addCommand(get_okCommand1()); input.setCommandListener(this); } return input; } /** This method returns instance for exitCommand component and should be called instead of accessing exitCommand field directly. * @return Instance for exitCommand component */ public Command get_exitCommand() { if (exitCommand == null) { // Insert pre-init code here exitCommand = new Command("Exit", Command.EXIT, 1); // Insert post-init code here } return exitCommand; } /** This method returns instance for textField1 component and should be called instead of accessing textField1 field directly. * @return Instance for textField1 component */ public TextField get_textField1() { if (textField1 == null) { // Insert pre-init code here textField1 = new TextField("Skriv inn et tall.", null, 120, TextField.NUMERIC); // Insert post-init code here } return textField1; } /** This method returns instance for okCommand1 component and should be called instead of accessing okCommand1 field directly. * @return Instance for okCommand1 component */ public Command get_okCommand1() { if (okCommand1 == null) { // Insert pre-init code here okCommand1 = new Command("Test", Command.OK, 1); // Insert post-init code here } return okCommand1; } /** This method returns instance for okCommand3 component and should be called instead of accessing okCommand3 field directly. * @return Instance for okCommand3 component */ public Command get_okCommand3() { if (okCommand3 == null) { // Insert pre-init code here okCommand3 = new Command("Teste flere?", Command.OK, 1); // Insert post-init code here } return okCommand3; } /** This method returns instance for output component and should be called instead of accessing output field directly. * @return Instance for output component */ public Form get_output() { if (output == null) { // Insert pre-init code here output = new Form("Svar:", new Item[] {get_stringItem1()}); output.addCommand(get_exitCommand()); output.addCommand(get_okCommand3()); output.setCommandListener(this); // Insert post-init code here } return output; } /** This method returns instance for stringItem1 component and should be called instead of accessing stringItem1 field directly. * @return Instance for stringItem1 component */ public StringItem get_stringItem1() { if (stringItem1 == null) { // Insert pre-init code here stringItem1 = new StringItem("", ""); // Insert post-init code here } return stringItem1; } public void startApp() { initialize(); } public void pauseApp() { } public void destroyApp(boolean unconditional) { } private void setAnswer(){ try { this.stringItem1.setText(this.isPrime(this.getInput())); } catch (NumberFormatException ex) { this.stringItem1.setText("Du må taste inn et tall"); } } private int getInput() throws NumberFormatException{ int intIn = Integer.parseInt(this.textField1.getString()); return intIn; } private String makeAnswerString(boolean bol){ String str = this.textField1.getString(); if (bol) str += " er et primtall"; else str += " er IKKE et primtall"; return str; } private boolean isPrimeCalc(int intX){ int i = 3; while(i <= (double)Math.sqrt(intX)){ i +=2; if(intX % i == 0)return false; } return true; } /** * Does check if a number is a primenumber or not! * @param int a input from user */ private String isPrime(int intX){ boolean bol = false; if (intX <= 2) bol = true; else if (intX % 2 == 0)bol = false; else if(this.isPrimeCalc(intX))bol = true; return this.makeAnswerString(bol); } } Endret 4. juni 2007 av Qwark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå