Gå til innhold

God løsning, eller?

Judas

Anbefalte innlegg

Jeg er vel sikkert ikke den eneste som er usikker når man gjør en investering i en ny ting på et ukjent området, så jeg lurer på om noen har noen kommentarer eller synspunkter til det jeg har gjort, positive så vel som negative.

Jeg ville ta steget over i DSLR-verden da jeg ikke var fornøyd ned bildekvaliteten på min forrige løsning. Jeg fant ut at jeg ikke likte automatikk(da jeg føler denne stort sett feiler) og jeg benytter minimalt zoom. I den grad jeg trenger avstandsjustering til objektet kan jeg gjøre det selv. Siden jeg ikke har mye penger kan jeg heller ikke bare velge å vrake så jeg har kjøpt brukt.

Valget falt på Canon EOS350D hus til 3000,- akkurat, da jeg leste at denne har meget god ytelse og potensial. Jeg ville ikke kaste bort penger på å kjøpe det dårlig kit-objektivet så jeg bestilte Canon 50mm F/1.4 fra USA, i går. Altså et normalbojektiv.

Er det noen som har erfaringer med denne løsningen? Jeg vil ikke høre noen ensidig positiv kritikk fra brukere som bare vil forsvare sine valg. Men velreflekterte synspunkter.

De umiddelbare innvendingene mine var dårlig søker, sammenlignet med Nikon D80 og Pentax K10D(som jeg ville kjøpt om jeg hadde nok penger) og elendig grep. Dog vil jeg garantert investere i et batterigrep om relativt kort tid.

Jeg er litt spent nå på hvilken bildekvalitet jeg kan forvente meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...