Raiha Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har nylig skaffet meg en Playstation 3, som jeg har sett svært fram til. For øvrig har jeg ingen PS3 spill, men har tre PS2 spill. Når jeg putter spillet inni kommer det opp at jeg må opprette et minnekort før jeg begynner å spille. Greit nok, så jeg går til "memory card utility(ps/ps2)" og trykker på "new internal memory card". Så kommer det opp en screen(1) hvor det står "enter a name for the internal memory card". Jeg trykker enter, og får en tekstskjerm hvor jeg har muligheter til å endre navn ol. Jeg har herved gitt kortet mitt et navn, trykker enter og kommer tilbake til screen(1)en hvor jeg var før. Så kommer problemet mitt; Jeg kommer meg ikke videre! På skjermen min har jeg nå to muligheter; enter og back. Trykker jeg enter kommer jeg tilbake til tekstskjermen hvor jeg skal navngi kortet, og trykker jeg back er jeg tilbake der jeg startet (uten verken kort eller navn). Resultatet blir da en loophole hvor jeg ikke har andre alternativer enn å skifte navn på minnekortet jeg ikke får. Mulig jeg er en skikkelig noob, men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Er det noe jeg må kjøpe for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Var vel snakk om at ikke alle ps2 spill fungerte på PS3 :S Eller ble det fixed i nye patchen(oppdatering da dAa ) Lenke til kommentar
Raiha Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Var vel snakk om at ikke alle ps2 spill fungerte på PS3 :S Eller ble det fixed i nye patchen(oppdatering da dAa ) 8759700[/snapback] Joda, det ene av spillene funker (kingdom hearts 2, 1'ern funker ikke). Men jeg får ikke lagret noe av det pga. jeg ikke får opprettet det interne minnekortet. Problemet mitt er ganske basic sådan.... så basic at jeg ikke får gjort noe som helst før jeg kommer videre fra det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå er du litt off topic kimmag :-P noen som er ved ps3'en sin som kan hjelpe trådstarter med hans lille problem? Har bare gjort det 2 ganger, så husker ikke hvordan det fungerte. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har desverre lånt bort min ps3 nå.. men jeg er temmelig sikker på at det står i manualen. Lenke til kommentar
Raiha Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Har desverre lånt bort min ps3 nå.. men jeg er temmelig sikker på at det står i manualen. 8759792[/snapback] Urgh... ja manualen. I den står det så fint som "følg instruksjonene på skjermen for å opprette det interne minnekortet.) ^_^ Endret 1. juni 2007 av Raiha Lenke til kommentar
Raiha Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Men er det slik at jeg må ha et Ps2-minnekort å sette inn i maskinen? Trodde litt av poenget med Ps3 var at alt det der var innebygd. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du kan kjøpe slik adapter så du kan putte i Minnekort, men det koster vel litt og? Men les i manualen eller spør dem hvis de har support (Sony altså ) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det trenger han strengt tatt ikke. Jeg har laget Minnekort plass til PS2 før og bare følge instruksjonene som blir sagt. Skrudde på PS3en og sjekket. først går du der man lager minne til PS2 spill. Så skriver du navnet, Så start , etter det trykker du PIL NED til OK så vips er den klar til lagring av PS2 spill Endret 1. juni 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Må jeg kjøpe et minnekort og koble til med adapter for å spille PS2 spill? Jeg har ingen minnekort og heller ikke hatt noen PS2 spill tidligere. Nå har jeg kjøpt meg PS3 og tenker på å kjøpe GoW(1). Trenger jeg noe mer enn å opprette "minnekort" på PS3en? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Må jeg kjøpe et minnekort og koble til med adapter for å spille PS2 spill? Jeg har ingen minnekort og heller ikke hatt noen PS2 spill tidligere. Nå har jeg kjøpt meg PS3 og tenker på å kjøpe GoW(1). Trenger jeg noe mer enn å opprette "minnekort" på PS3en? 8776165[/snapback] nei du trenger ikke og kjøpe ps2 memory card og adapter Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Forøvrig så kan du se hvordan de lager ett PS2 memory card på PS3, i siste 'on the spot' på gamespot.com Så bare gå til gamespot.com, klikk deg inn på 'videos' og deretter 'on the spot' før torsdag, så kan du se videoen der de demonstrerer de nye firmware-funksjonene, så kan du se at de bl.a. lager nytt memory card iløpet av 2 sekunder.. Lenke til kommentar
ysto Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Mener å huske at du må trykke til høyre på mange av de menyene for å gå videre. Fant heller ikke ut av det med en gang... Men du har kanskje løst det allerede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå