Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mer trøbbel med TeleVoiP (B2C) ...og Ventelo.


Anbefalte innlegg

Hm, jeg sjekket en gang til og ser at jeg faktiskt sendte tre e-post til Ventelo ang. "Varsel om overføring av bredbåndstjeneste". P.g.a. de minst sagt litt uklare forhold valgte jeg å uttrykke med litt forsiktigt men skrev at jeg i prinsipp ikke hadde noe imot å bytte til Ventelo avtalemessigt. Og så sendte jeg dem en e-post når e-post og den første SMS fra TeleVoiP kom (se lengre opp i denne tråden).

For meg virker det slik at Ventelo likevel ikke hadde en juridisk bra nok sak med å overta kundene fra TeleVoiP.

Til nå har jeg heller ikke hørt om en éneste som faktiskt ble overført til Ventelo.

Endret av Tysker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklageligvis ser jeg dette først nå. Jeg betalte inn 2000 kr. til Televoip i juni for bredbånd og internettelefoni. Etter det har jeg ikke hørt noe fra dem. Er det noen sjanse for at jeg får bredbånd installert eller evt. pengene tilbake?

 

Espen

Lenke til kommentar

Ajajaj...hvor lenge er det siden du betalte? Etter 6 uker burde jo du i det minste får beskjed om når ADSL blir koblet opp til linjen din. Skriv svært gjerne mer om hvordan det hele utvikler seg her på forumet, takk.

Lenke til kommentar
Beklageligvis ser jeg dette først nå. Jeg betalte inn 2000 kr. til Televoip i juni for bredbånd og internettelefoni. Etter det har jeg ikke hørt noe fra dem. Er det noen sjanse for at jeg får bredbånd installert eller evt. pengene tilbake?

 

Espen

9145827[/snapback]

 

Jeg regner det som sannsynlig at du får bredbånd installert. Gjetter på en plass mellom 3 og 6 uker etter du betalte. Har i alle fall ikke hørt noe om at TeleVoiP ikke leverer. Bare dårlig kommunikasjon, plutselig virker det.

 

Sjekk at du får den båndbredden du betaler for.

Lenke til kommentar
P.g.a. de minst sagt litt uklare forhold valgte jeg å uttrykke med litt forsiktigt men skrev at jeg i prinsipp ikke hadde noe imot å bytte til Ventelo avtalemessigt. Og så sendte jeg dem en e-post når e-post og den første SMS fra TeleVoiP kom (se lengre opp i denne tråden).

For meg virker det slik at Ventelo likevel ikke hadde en juridisk bra nok sak med å overta kundene fra TeleVoiP.

 

 

I concur.

 

Avtalen mellom TeleVoiP og meg har en viss økonomisk verdi, og sånn sett har TeleVoiP en viss verdi i kundebasen sin. Ventelo har altså et økonomisk krav hos TeleVoiP. Men meg bekjent betyr ikke det at kreditor bare kan gå inn og hente "verdisaker".

 

I dag fikk jeg forøvrig faktura for to perioder, juni og juli. Ikke noe krav om utestående gjeld eller liknende.

 

.t

Lenke til kommentar
Jeg betalte inn 2000 kr. til Televoip i juni for bredbånd og internettelefoni. Etter det har jeg ikke hørt noe fra dem. Er det noen sjanse for at jeg får bredbånd installert eller evt. pengene tilbake?

9145827[/snapback]

 

Jeg kan i hvert fall opplyse om at det fremdeles skjer noe med ADSL fra TeleVoiP. Etter noen timer uten IP-adresse i natt synkroniserte ADSL nytt med 1856/384 kbps. Dette etter at jeg hadde purret på hastigheten med e-post til TeleVoiP den 9. juli og satt frist til den 8. august. Fra [email protected] derimot fikk jeg aldri noe svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er jeg fra i dag på nett med Ventelo. Har ikke byttet ut noe utstyr, bare fjernet PPPoE-innstillingene i ruteren. Selv modemet er ikke restartet.

 

For første gang siden jeg bestilte ADSL fra TeleVoiP i fjor, har jeg nå målt hastigheten til å stemme noenlunde overens med det jeg betaler for.

 

I tillegg til at nettet åpenbart virker, så har faktisk den automatiserte kommunikasjonen i forkant vært god, og jeg har fått datoer o.l. på epost.

 

Så får vi se om det kommer noe mer fra TeleVoiPs side, foreløpig er jeg fornøyd med å være tilbake på Ventelonettverket.

Lenke til kommentar

...og nå begynner det å bli skikkelig irriterende: fikk idag faktura fra Ventelo Privat for ADSL, varighet 010707-301107.

Dette etter at linjen min på oppdrag fra TeleVoiP ble koblet vekk fra Ventelo og over til Freewave den 4. juli!

For meg ser det ut som om Ventelo forsøker seg på "negativ salg" med utgangspunkt i brevet "Varsel om overføring av bredbåndstjeneste" som jeg hadde fått 1. juni.

Jeg hadde jo vurdert å gå tilbake til Ventelo men en slik oppførsel gjør meg *^&%¤#?'* :realmad:

Selvfølgelig har jeg omgående protestert mot denne faktura. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i tvil om at Ventelo har beveget seg ut i gråsonen i denne saken. Nesten litt rart at det ikke har vært noe presseomtale.

 

Men generelt føler jeg meg mye tryggere hos Ventelo enn hos TeleVoiP, og fire måneder gratis internet kompenserer godt for eventuell krøll som TeleVoiP kan finne på å lage med oppsigelsestid/automatisk fornyelse av 1 års bindingstid hvert år.

 

Ikke at jeg tror det kommer noe forsøk på å kreve inn oppsigelsesgebyr, men det vet jeg vel ikke sikkert før om et kvartal eller to.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Morro. Jeg har hatt nett fra Ventelo i flere måneder nå, men B2C/TM-sirkuset fortsetter. Mottok følgende brev fra Intele AS.

 

 

 

Oslo, 5. november 2007

 

NOTIFIKASJON - LEVERANDØRSKIFTE AV BREDBÅNDSTJENESTER

 

Kjære Bredbåndskunde.

 

Som du kanskje kenner til, har Freewave AS levert bredbåndstjenester til Telekom Management (B2C og EasyTel) siden våren 2007. Freeware AS er et heleid datterselskap av Intele AS.

 

I forbindelse med et forlik mellom Telekom Management AS og Intele AS tidligere i høst, ble det besluttet å overdra alle bredbåndsavtaler
fra til
Intele/Freewave med virkning fra og med 1. september 2007.

 

For å sikre deg som kunde en av de beste tjenestene i markedet til den samme fordelaktige pris, har vi valgt MTU Nett as som ny leverandør av disse bredbåndstjenestene. Du vil derfor en av de neste dagene motta et velkomstbrev og faktura for din neste fakturaperiode fra din nye bredbåndsleverandør.

 

Du trenger slett ikke foreta deg noe som helst for å nyte godt av en stabil og profesjonell bredbåndsleverandør til gode vilkår. Overføringen vil skje uten at du trenger å gjøre endringer på ditt utstyr.

 

NB! Har du avsluttet ditt bredbåndsabonnement hos B2C/Easytel før 1. september 2007, vil ikke dette brevet være aktuelt for deg.

 

Har du spørsmål rundt dette brevet, er du velkommen til å ringe vårt kundesenter på 810 03 000, sende epost til [email protected] eller sende en fax til 815 22 170.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

(navn)

Kundesenteret

Intele AS

 

Høres dette kjent ut? Litt flashback til brevet fra Ventelo.

 

Nå har jeg altså hatt internet fra Ventelo en stund, og avtalen min med Televoip ble oppsagt fra utløpet av bindingstiden min, etter at Ventelo overtok bredbåndslinja mi fra Freewave.

 

Som om ikke det var nok, vant samboeren min nettopp ett års gratis ADSL fra ITConnect, et firma jeg har erfaring og stor tiltro til gjennom jobb. Vet ennå ikke om vi skal takke ja til dette eller bli hos Ventelo.

Lenke til kommentar

Ja, det var nå omtrent det man kunne forvente seg. Siden 21.(!) september ligger følgende Viktig melding til våre ADSL kunder på TeleVoiP sine sider. Kjapt som hele tiden. :roll: Og i mellomtiden litt oppdatert 10. okt. ;)

Det er jo helt topp at tidligere kunder får et brev fra Intele AS mens de som fortsatt er kunde hos TeleVoiP får vente på mer informasjon til de blir svarte. :thumbup: De forvekslet visst noen lister i kundedatabasen... :p

 

Det ser ut som om TeleVoiP faktiskt har sluttet med å levere ADSL. Og siden en slik overdragelse ikke er dekket av "Kundevilkår ADSL" (som forlengst er slettet fra sidene til TeleVoiP) benyttet jeg anledningen til å hoppe av. Hvordan dette utartet seg er en annen "morsom" historie men nestkommende fredag skal ADSL fra NextGenTel blir oppkoblet. Jeg benyttet meg av deres september kampanje. Til nå kan jeg bare berømme hastigheten til deres kundeservice. Skal se hvordan det utvikler seg i fremtiden når jeg først er betalende kunde... ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er televoipkunde og har hatt tilsvarende problemer med oppringing fra Ventelo som beskrives i tråden, men ettersom linjen fungerte så tok jeg "minste motstands vei" og lot ting forbli som de var. (jeg mottok også brev i november (gjengitt tidligere i tråden) der det står at ADSL abbonementet mitt blir overført til MTU nett)

 

Helt til forrige helg da linjen plutselig var nede.

 

Ikke har jeg mottatt noen faktura på lang tid heller (noe som forsåvidt ikke har vært unormalt med Televoip - de driver til tider med Heintz ketchup prinsippet), så det første som slo meg var at abbonementet var stengt pga manlende betaling

 

Dermed ringte jeg MTU, men de hadde ingen info på meg. Personen jeg snakket med visste heller ingenting om noen overføring av kunder fra Televoip.

 

Er det noen som har mottatt noe som helst info fra MTU nett? Kan man tro på at Televoip har overført noe som helst?

Lenke til kommentar
Dermed ringte jeg MTU, men de hadde ingen info på meg. Personen jeg snakket med visste heller ingenting om noen overføring av kunder fra Televoip.

 

Er det noen som har mottatt noe som helst info fra MTU nett? Kan man tro på at Televoip har overført noe som helst?

 

Dersom MTU kun er en underleverandør for Intele trenger det ikke være merkelig at support hos MTU ikke hadde noen info om deg eller hele prosessen. Det er heller ikke første gang at en prosess ikke går helt feilfritt.

 

Dersom du ikke hører noe mer fra dem kan du på en måte ta det som en befrielse, selv om uklare breakups alltid er litt ekle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...