Gå til innhold

Hvorfor skal Evangelistene plage folk?

Anbefalte innlegg

Skjedde no her for en times tid sida. Det ringte på døra. Der stod det en mann i 40-åra som presenterte seg som en evangelist. Han bar et stort kors rundt halsen. Først ville han fortelle meg masse om hans opplevelser med Gud og at han har hatt kontakt med engler.

Samtalen foregikk slik

Han: Hei jeg er *** **** fra Evangelistene. Kan jeg få holde en samtale med deg?

Meg: Beklager, men jeg er litt opptatt nå.

Han: Jeg vil gjerne gi deg denne brosjyra og fortelle deg om noen opplevelser jeg har hatt. Jeg har flere ganger fått åpenbaringer fra Den Hellige Ånd.

Meg: Jeg kan ta den brosjyra også forlater du mitt hjem!

Han: Det er greit, jeg vil ikke trenge meg på.

Jeg begynner å lukke døra, men han setter en fot i mellom.

Han: Ser du disse merkene (han peker på et bilde av sin egen rygg hvor det er flere lange, røde merker som ligner å utslett)? Noen hundre mennesker i verden har Jesu sårmerker på kroppen som han fikk da han ble torturert og fornedret. Jeg har fått vite at jeg har fått disse merkene pga. min sterke tro.

Meg: Ok, men jeg har ingen tro og det har jeg aldri hatt heller.

Han: Jeg hadde heller ingen tro i mange år helt til jeg fikk en åpenbaring.

Meg: Egentlig så er jeg litt satanist.

Han: Det er veldig bra! Da har du i hvertfall en tro. Og det er et godt stykke på veien til å bli en Evangelist. Jeg har faktisk kjent Satan i meg. Han har vært i meg 5 ganger.

Meg: Nå vil jeg at du skal gå!

Og jeg lukker døra i ansiktet hans.

Her er hjemmesida hans www.ta-tilflukt.info

Der står det om en del av hans åpenbaringer. Jeg synes at dette han sier og skriver er bare morsomt. Egentlig så er det også veldig frekt. Alle kan få lov til å ha sin tro, men jeg skjønner ikke hvorfor han skal ringe på dører for å fortelle meg om sin tro og prøve å prakke den på meg.

Hvorfor gjør egentlig flere folk det? Det er jo ikke bare Evangelistene. har også hatt Jehovas Vitne på døra, men de gikk med en gang jeg ba dem om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig med deg. Det der er direkte frekt og bare holde deg igjen når en faktisk er OPPTATT.

Noen folk klarer faktisk ikke å skjønne at man ikke er interessert i den tingen den personen forteller om, og det irriterer meg noe innmari!

Edit:

Hadde et prosjekt med skolen for litt siden hvor vi skulle utdype oss i en religion, og da valgte jeg Jehovas Vitner. Møtte noen folk og de sa det var pga de skulle "markedsføre" religionen sin og oppfordre andre til og bli med.

Eller som jeg kaller det; hjernevasking.

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

Høres ut som en med personlighetsforstyrrelser.

Utdrag fra nettsiden hans:

På senvinteren 2006 skjedde et under som styrket troen min. Jeg satt på en stol ved ett skrivebord. Mens jeg satt der kom ærefrykt over meg, og rommet skalv. Så faller en stor sort maur rett ned på bordet. Den kom fra intet, ble skapt foran meg. Den var mye større enn arter som finnes i Norge. Så ble jeg forklart av Gud at Han har store planer for mitt liv, og vil at jeg skal bli arbeidsom og flittig, som mauren.

Lenke til kommentar

Det er viktige spørsmål du reiser her. Jeg har for min egen del ingen som helst grunn til å banke på dører for å fortelle folk om min ateistiske overbevisning.

Endret av wan
Lenke til kommentar

Kristendommen er en misjonerende dommedagsreligion.

Når hørte du sist om hinduismen fra en på gaten eller hinduistiske sangkor eller hinduistiske ungdomsforeninger som gjerne vil ha *deg* uansett religion?

De kommer ikke til deg -- og de kommer ikke til barna dine.

Vi vet godt at kristendom kan føre til at mennesker ikke godtar virkeligheten jamfør evolusjon, 4 milliarder år gammelt liv og døden...

Jeg ønsker ikke at noen skal lure barna mine til å tro på noe som kan gjøre at han ikke godtar verden!

(Jeg kan få sønnen min til å tro på julenissen. Å få ham til å tro på kristendommen er sansynligvis like enkelt dersom jeg starter tidlig. Det samme gjelder hinduisme, norrøn religion og islam.)

Hvorfor er det i det hele tatt lovlig å prakke på mennesker kristendom på denne måten -- gjennom slike syke fortellinger som denne fyren kommer med...

Det finnes mennesker som tror på denne typen...

Det er i seg selv bekymringsverdig.

Enkle forklaringer på verden, som kristendommen vitterlig er, kan overbevise de fleste før de får vite hva vitenskapen har avdekket.

(Verden er enkel, skapt av gud og gud er komplisert, men så er jo han liksom faren vår -- og da er pappaen vår sterkere enn deres pappa!)

Lenke til kommentar

La meg begynne med å si at jeg ikke tror alle kristne er som han vi hørte om her. Jeg kan til og med si at jeg vet at ikke alle kristne er som ham. Likevel tar det opp et interessant spørsmål:

Hvorfor er det legitimt å tro at Abram (/Abraham), Moses, Jesaja osv var profeter (i Bibelsk betydning – altså medier for Gud), men ikke at noen i dag kan være det?

Lenke til kommentar
La meg begynne med å si at jeg ikke tror alle kristne er som han vi hørte om her. Jeg kan til og med si at jeg vet at ikke alle kristne er som ham. Likevel tar det opp et interessant spørsmål:

Hvorfor er det legitimt å tro at Abram (/Abraham), Moses, Jesaja osv var profeter (i Bibelsk betydning – altså medier for Gud), men ikke at noen i dag kan være det?

8763481[/snapback]

Selfølgelig er ikke alle kristne som han her. Han var ekstremt fanatisk i motsetning til de alle kristne jeg kjenner.

Jeg trur ikke no på i det hele tatt at denna fyren er på noen som helst måte profet fra Gud. Grunnen til det er at jeg ikke tror Abraham, Jesaja eller Moses var det heller. Trur ingen var profeter fra Gud, fordi jeg ikke trur på no gud.

Lenke til kommentar
Trur ingen var profeter fra Gud, fordi jeg ikke trur på no gud.

8763814[/snapback]

Da var ikke spørsmålet rettet til deg. :)

8763822[/snapback]

Ok :D Men om jeg da hadde vært kristen, så sier jeg som Kasparov sa tidligere i denna tråden: Bibelen er fullbyrdet.

Ikke bare er Bibelen skrevet ferdig, det er også fjernet store mengder av den. Deler som kan være skadelige for kristendommen.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært kristen ville jeg svart: Fordi bibelen er fullbyrdet!

8763678[/snapback]

? Står det i bibelen eller er det noe kristne har funnet på?

8763864[/snapback]

Aner jeg ikke, men når Bibelen allerede er forminsket med ?% Så er det vel ingen viits i at en ny profet skal komme og fortelle om masse nye ting. For å legge til ting igjen.

Lenke til kommentar
Er bibelen fullbyrdet? Skal ikke Jesus komme tilbake da?

8763925[/snapback]

Skal han det? Da blir det i så fall adda en del ting i Bibelen.

Men han fyren som var innom meg i går, nevnte ingenting om at Jesus var tilbake, bare at han ofte hadde kontakt med Den Hellige Ånd og engler. Og at han hadde hatt Satan i seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...