Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Er Pay Pal trygt å bruke? Jeg har hørt at det har vært noen problemer med stjelt konto kode eller no. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Såpass trygt at jeg nettopp registrerte meg. Jeg var på IRC, #danmark @ Undernet (henger der bare fordi det er gøy å lese dansk), og kommer en fyr innpå og ønsker å få en tekst som er på engelsk/svensk oversatt til dansk. Jeg leste det feil og trodde han ville ha svensk/dansk til engelsk, men det gjorde ingenting om jeg oversatte det til norsk. Han ville gjerne betale for jobben, som han påsto tok 20 minutter. Over Paypal. Eller i WoW om jeg spilte det, men det gjør jeg ikke. Så da skynda jeg meg å registerte meg på Paypal. For å bli fullferdig registrert, så tar det 4 virkedager. Og det er et eller annet nummer må man lese av. Jeg ser ut som "?" akkurat, for jeg skjønner ikke hva og hvor jeg skal se etter, men skjønner det sikkert om 4 virkedager Uansett, så oversatte jeg teksten, som faktisk tok 20 minutter, sendte mailen avgårde, og han sjekka om han fikk sendt penger inn på Paypal-kontoen min, og det gjorde han. Jeg har bekrefta mottatt $20/117,62 NOK. Unnskyld for at jeg kaprer tråden, men hvordan får jeg overført disse pengene til bankkontoen min? Det korte svaret; Paypal er trygt nok. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Trygt nok ja. Men husk at paypal er IKKE en bank, og er ikke under like strenge regler som norske banker spesielt. Du bør ikke sette inn mer penger på paypal enn hva du har tenkt å bruke opp ganske fort, iallefall ikke ha store summer stående over lengre tid. Har selv brukt paypal en stund og har ennå ikke hatt noen problemer med det, men jeg har normalt ikke mer enn ca rundt 500 norske kroner der, så om jeg skulle miste dem er det ikke verdens undergang. Har heller ikke registrert noe kredittkort, har bare brukt bankoverføring, men husk å legg inn den korrekte koden i MELDING TIL MOTTAKERE når du betaler til paypal over nettbank, hvis ikke kan du se langt etter pengene. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 http://www.paypalsucks.com/ Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 http://www.paypalsucks.com/ 8759820[/snapback] For noe tull. Paypal har mange millioner kunder, og bare en br0kdel av disse kontoene blir stjelt, og da er det som regel pga virus, social engineering etc. Det er opp til DEG og passe pa din login info, og bare bruke paypal pa sider du stoler pa etc. Jeg har hatt paypal i 3 ar, og aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jup, problemet er når folk ikke forstår at paypal er en betalingstjeneste men tror de er en bank. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Har selv brukt Pay Pal ved flere anledninger. Aldrig hatt noe problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nå som det er konkludert at PayPal er trygt å bruke, er det trygt å registrere et bank kort der? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nå som det er konkludert at PayPal er trygt å bruke, er det trygt å registrere et bank kort der? 8770088[/snapback] Ca samme risiko som om du ikke registrerer bank kortet der. Veien til ditt bank kort er gjennom din paypal login, det er selvsagt en BITTE liten sjansje for at paypal sine servere blir hacket, men det er sa liten sjangse at den behoves ikke nevnes. Pass pa din login/konto og du er trygg. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nå som det er konkludert at PayPal er trygt å bruke, er det trygt å registrere et bank kort der? 8770088[/snapback] Ja - som alle andre steder på internett tar kortselskapene på seg tapet hvis noe skulle gå galt. Dette gjelder så lenge du selv ikke er uaktsom, dvs passer på passord og ikke legger igjen kortinfo på useriøse sider. Paypal er i denne sammenheng en svært seriøs side. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg har brukt paypal i mange år nå, og har registrert en rekke kreditt kort der. Både Visa, Amex og Mastercard har jeg hatt der siden jeg opprettet kontoen. Har aldri opplevd noe trøbbel med paypal og aldri opplevd at penger blir borte osv... Eneste svakhet med systemet er om noen får tilgang til passordet ditt, kan de gjøre en del skade om du har mye penger på kontoen eller flere kredittkort registrert. Men så lenge du holder pc'en fri for spyware og annet virus, og ikke bruker navnet på mora di, eller fødselsdatoen din som passord, så skal det gå helt fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvis jeg glemmer passordet mitt, hva da? Kan det bli sendt på mail? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg har brukt Paypal i en lengre periode og det fungerer knirkefritt. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Registrerte kortet mitt i stad, men jeg må bekrefte det ved å skrive enn en kode som jeg skal få etter 2-3 virkedager. Det ble visst kalt "card statement", men jeg aner ikke hva det er. Jeg har heller ikke nettbank. Noen som kan gi en nærmere forklaring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå