opresterud Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ok Har ikkeno på Raptor'en atm. Hordan sletter jeg egentlig kun Windows på en harddisk? Og burde jeg plugge ut de andre diskene ved install av OS? 9130467[/snapback] Det aller enkleste er å nappe ut kabelene til alle andre disker enn Raptoren når du skal legge inn Windows. Da kan du godt la Windows ligge på den gamle disken også, så lenge den ikke er tilkoblet når du installerer. Bare sørg for at Raptoren blir satt som boot disk når alle sammen kobles til igjen. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ja, men jeg vil jo ikke fortsette å ha Windows mappen og "Mine Dokumenter". Det går jo heller ikke ann å slette Windows mappen... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ja, men jeg vil jo ikke fortsette å ha Windows mappen og "Mine Dokumenter". Det går jo heller ikke ann å slette Windows mappen... 9131516[/snapback] Joda... Når du booter fra en annen install av Windows, så skal du kunne få fjernet alt dette! Innhold i Mine Dokumenter flytter du så over etterpå. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har to issuer med disker: 1) Får overhodet ikke eSATA til å fungere fra Vista x64, "dritten" henger seg uansett... 2) På min Opteron maskin, så har jeg et nForce4 Pro basert hovedkort fra Tyan. På de integrerte SATA portene, så virker det som removal av SATA disker støttes. Dvs. jeg kan si at en disk skal kobles fra systemet via. "Safely remove hardware", hvor jeg så kan ta ut disktrayen, erstatte disken, og så plugge den inn igjen. Dette funker dårlig med P5K Deluxe, igjen heng.... Er dette mulig å få til på noe vis? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takk. Er det støtte for removal av SATA disker på P5K Deluxe da? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takk. Er det støtte for removal av SATA disker på P5K Deluxe da? 9131557[/snapback] Hadde jo håpet det da Når billig-billig kontrollere støtter det, så.... Lenke til kommentar
hax2kon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Vil xfx 8800 Ultra passe på dette kortet? Av bildet ser det ut som jeg blokkerer 4 av 6 SATA-porter.. Lenke til kommentar
endre70 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Hei alle sammen. Er ny på dette forumet og ingen ekspert på overclocking eller annen hardware tweeking...så det er sagt Men har fulgt med på diskusjonen og tipsene og det ser jo ut som om kortet er stabilt.... Har akkurat fått kortet i posten og skal sette sammen systemet i kveld. P5K Deluxe, intel core 2 duo quad q6600, samt 4gb ram. Det viktigste for meg er at systemet er stabilt. Skal bruke det til lyd og har 2xcreamware pci lydkort som skal inn i maskinen. Har hatt visse problemer med irq problematikk i tidligere oppsett og ser at jeg nok må slå av visse funksjoner også her. Har lagt ved IRQ assignment skjemaet fra manualen og kunne trengt litt guiding for å finne ut hvilke 2 PCI slotter jeg bør bruke - dvs hva jeg har råd til å miste med å slå av funksjonene i BIOS. Feks: hva er sata 363 og videre; trenger jeg begge sata kontrollerene ved bruk av 2 x sata disker. Har hørt at en ikke trenger alle USB controllerene selv om en bruker alle usb inngangene. Noen som har tanker rundt temaet? Ser ut som om jeg må kvitte meg med noe uansett, men hva... Endre Endret 24. juli 2007 av endre70 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Vil xfx 8800 Ultra passe på dette kortet? Av bildet ser det ut som jeg blokkerer 4 av 6 SATA-porter.. 9131869[/snapback] Da er Ultra kortet i hus. Men tror dere jeg får brukt det? Neeeida, S-ATA kontakter er i veien! 9104324[/snapback] Endret 24. juli 2007 av Intern Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Vil xfx 8800 Ultra passe på dette kortet? Av bildet ser det ut som jeg blokkerer 4 av 6 SATA-porter.. 9131869[/snapback] Da er Ultra kortet i hus. Men tror dere jeg får brukt det? Neeeida, S-ATA kontakter er i veien! 9104324[/snapback] 9132064[/snapback] Det hele endte med at jeg måtte legge p5k dlx på is, og gå for et nforce 680i striker extreme. Skulle nesten ønske at jeg ikkje kjøpte et ultra kort Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Går jo ann å kjøpe ny kjøler da Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Går jo ann å kjøpe ny kjøler da 9132195[/snapback] Tvi tvi på at jeg får brukt alle SATA kontaktene når jeg setter på Zalman ZMGWB8800ULGTX til mitt XFX 8800 Ultra kort. Hvis ikke begynner jeg å grine ! Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Funkar det inte med 90-graders vinkling på satakablarna då? Eller blir skärmkortet helt kloss mot portarna? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det har jeg ikke fått sjekket, da jeg bare testet om kortet passet, også måtte jeg dra. Nå låner min fetter kortet imens jeg venter på vannblokk. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 mackanz Postet i dag, 12:54 Funkar det inte med 90-graders vinkling på satakablarna då? Eller blir skärmkortet helt kloss mot portarna? Dette kunne kanskje Digitize testet for oss. Jeg syns vel egentlig det er litt tidlig å rope "passer ikke" før man har prøvd med de medfølgende vinkel-sata. Da jeg spurte Intern i den tråden dette med Ultra var et tema sa du at det passet med en av vinkel-sata, men du var ikke sikker på om de var de som kom med P5K Deluxe. Så for å få klarhet i dette, og dermed enten fraråde folk kombinasjonen, eller berolige de med hvor fint det går med vinkel-sata, hadde det vært gull om du ville prøve å sette inn kortet ditt før du fjerner kjøleren Digitize. Og da sette på vinkel-sata under først. @opresterud, når du sier det har heller ikke jeg sett add/remove disk på noen av mine Intel ICHx baserte chipset, og det er bare NF4 av de jeg har vært borti som har det. Men såvidt jeg kan skjønne skal det være mulig å benytte hotswap så lenge du har configured sata as: AHCI mode i bios. Men om noen gir meg en kort brief på e-sata setter jeg pris på det. Hva trenger man egentlig i tillegg til e-sata på hk? Er det egen kabel, og disk som har e-sata grensesnitt? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 @opresterud, når du sier det har heller ikke jeg sett add/remove disk på noen av mine Intel ICHx baserte chipset, og det er bare NF4 av de jeg har vært borti som har det. Men såvidt jeg kan skjønne skal det være mulig å benytte hotswap så lenge du har configured sata as: AHCI mode i bios. Jeg har konfigurert som RAID, siden jeg kjører RAID0 på noen datadisker. Men mener jeg skjønte det slik at RAID skulle gi de samme mulighetene som AHCI? Men om noen gir meg en kort brief på e-sata setter jeg pris på det. Hva trenger man egentlig i tillegg til e-sata på hk? Er det egen kabel, og disk som har e-sata grensesnitt? 9132980[/snapback] Du behøver et eksternt kabinett som støtter (e)SATA med egen strømforsyning, og kabel som passer mellom e-SATA porten og kabinettet. Det er ikke noe hokus-pokus, rein kabeloverføring fra porten på hovedkortet til disken. Forskjellen på e-SATA og SATA er kun selve pluggen og kabelen, mer robust plugg og solid leder. Før e-SATA kom, så kjørte jeg utvendig SATA kabler, og power fra et gammelt USB2.0 kabinett. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Ok, takk for det opresterud, da var e-sata som jeg trodde, men var litt usikker på. Hadde for en god stund siden et Asus NF4 kort, og der fulgte det jo med brakett til å sette bak, som i praksis bare var et koblingspunkt for sata. Med 2x sata samt en molex for strøm. Så koblet man den til sata på hk, og til en strømforsynings- molex på innsiden av kassa. Med den var det da veldig enkelt å koble til en ekstern vanlig sata-disk. Men noe sånt har jeg ikke fått med på noen av ICHx hk'ene jeg har hatt... Men du som er så flink til å finne frem hos Intel ( ) kan jo ta en titt etter manual for ICH9. Jeg trodde i grunn det var som du sier slik at man hadde de samme funksjonene i raid mode, men det er ikke noe jeg VET. Setter i alle fall stor pris på at folk som deg deltar med erfaringer på slike "litt utenom det vanlige" problemstillinger. Siden jeg ikke kjører raid kunne jeg jo kanskje gjøre et forsøk på AHCI mode, og se hva som skjer hos meg. Har forresten akkurat fått en Q6600 i hus, så skal eksperimentere litt med den også når jeg har fått den på plass. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ska bli intressant att höra hur det går med din nya Quad pcp, det ser jag fram emot. Problemet är ju att det är så förbannat varmt. 20c ute dygnet runt här i bondeheim ger mig 26c ambient i rummet där jag har 4 maskiner gåendes. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Nettopp fått "Arctic Clean" så jeg har byttet pasta nå. Før lå jeg på ca 50 grader idle med QX6700 på 3.01, nå ligger jeg på 53 grader. Regner med at temperaturen blir lavere etter at pasta'en er "kjørt" inn Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Nettopp fått "Arctic Clean" så jeg har byttet pasta nå. Før lå jeg på ca 50 grader idle med QX6700 på 3.01, nå ligger jeg på 53 grader. Regner med at temperaturen blir lavere etter at pasta'en er "kjørt" inn 9135871[/snapback] Har Arctic Cooling Freezer 7 Pro kjøler, og etter at jeg skiftet fra "original" gooppad til Arctic Silver 5, så har jeg gått opp noen grader. Men iflg. Arctic Silver så vil temperaturen gå ned opp mot 5 grader etter en tids bruk med varmt-kaldt sykler. Har ca. 42c ved normalt ikke-overklokket bruk nå, ikke helt idle. Endret 24. juli 2007 av opresterud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå