Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)

pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at eg får kreditert kortet eg har sendt inn (P5K-E/wifi).

Skal eg gå for samme kort, eller bør eg sjå etter eit anna med tanke problema som har vore omtalt i denne tråden, og som eg har opplevd sjølv.

Lurer litt på P5N32-E SLi frå asus med nForce 680i brikkesett. (ca 300kr dyrare)

Eller er det nokon her inne som kan berolige meg nok til at eg går for samme kort ein gang til?

Eller er det andre kort eg bør sjå på. OC er litt spennande, men kjem nok ikkje til å dra Q6600 lenger enn 3-3,2GHz...

Eg har ikkje så alt for stort utvalg av hk (leverandøren er itegra), men tips er velkomne.

Lenke til kommentar
Ser ut til at eg får kreditert kortet eg har sendt inn (P5K-E/wifi).

Skal eg gå for samme kort, eller bør eg sjå etter eit anna med tanke problema som har vore omtalt i denne tråden, og som eg har opplevd sjølv.

Lurer litt på P5N32-E SLi frå asus med nForce 680i brikkesett. (ca 300kr dyrare)

Eller er det nokon her inne som kan berolige meg nok til at eg går for samme kort ein gang til?

Eller er det andre kort eg bør sjå på. OC er litt spennande, men kjem nok ikkje til å dra Q6600 lenger enn 3-3,2GHz...

Eg har ikkje så alt for stort utvalg av hk (leverandøren er itegra), men tips er velkomne.

Er litt usikker på prisforskjellen mellom P5K Premium og P5K-E, men ville absolutt vurdert Premium! Klokker som et myelinert nervesignal :p

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mange overklokkingsresultat fra X38, og heller ikke annen stabilitetstest o.l. men kjøper du P5K Premium får du et kvalitetskort fra A til Å. Eneste som kan være et minus for noen er at du ikke kan kjøre to skjermkort i SLI (nvidia). I tillegg blir det vel redusert ytelse på det ene kortet om du skal kjøre Crossfire (ATI/AMD). Dette gjelder vel alle(?) P5K-kort.

Men er du som meg og ikke ser helt poenget i to skjermkort, så er Premium "kortet for deg". Men det kan som sagt hende det kommer noen gode X38-kort nå, men det vil ta litt tid før du får noen resultater fra den kanten går jeg utifra.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at det kostar endå ein hundrelapp... Men dersom eg er sikra at eg får eit stabilt og feilfritt kort, så er det kanskje verdt det?

Kva fordeler har premiumkortet mot -E kortet?

Lurer også litt på X38...

Ingen kan garantere deg et feilfritt kort, og feilprosenten er vel minst like høy på premium som på p5k-e.

Fordelene har vel blitt nevnt tidligere... Blant annet et par ekstra SATA-porter, en ekstra gigabit lan port, en ekstra kjøleribbe for MOSFETS. Det er alt jeg kan huske i hvert fall :p

Personlig ville jeg nok ha kjøpt x38 idag, selv om vi ikke har sett veldig mye resultater foreløpig. Gigabyte GA-X38-DQ6 har jo blitt "billig" nå. :p

Lenke til kommentar

Forresten.

er det noen her som har fått FSBen høyere en 500mhz?

Klarer maks 450mhz fsb på min e6300 som orginalt er på 1,8ghz.

Nå durern på 3,1Ghz med en vcore på 1,4v og en fsb på 450mhz.

noen som har tips til å få økt de siste 50mhzene?

Lenke til kommentar
Hmm. Får ikke maskinen til å boote med 4x1gb ram(se sig under), booter med 3 stk brikker, alle brikkene er ok, har testet. Hva kan være feil? Noe spessielt man må gjøre med p5k kort og 4x1gb brikker?

Du kan jo prøve å enable det som heter "enable memory remapping" (tror jeg). Sett command rate til 2T og sjekk at timings og spenning er korrekte. Selv så har jeg aldri hatt noen problemer med 4x1 gb brikker, bootet rett opp :)

Lenke til kommentar
Forresten.

er det noen her som har fått FSBen høyere en 500mhz?

Klarer maks 450mhz fsb på min e6300 som orginalt er på 1,8ghz.

Nå durern på 3,1Ghz med en vcore på 1,4v og en fsb på 450mhz.

noen som har tips til å få økt de siste 50mhzene?

Jeg kommer ikke over ca 470 samme hva jeg gjør med Q6600, men vet mitt hk er stabilt opp til ca fsb 545.

Limer inn det jeg noterte meg da jeg testet litt rundt dette med E6600, så kan du jo prøve det samme. :)

Fsb 545x6, minne 1:1 Orthos stabilt 1 time, og heller ingen problem med de siste 2 minnebrikkene på plass.

Det ble da kjørt med:

CPU PLL -1,6V

Dram -2,2V

FSB termination -1,4V

NB volt -1,55V

NB Volt ref -0.67x

SB -1.20V

Det booter forøvrig også fsb- 545 med alt dette på Auto, men da fryser det etter 2-5 sekunder Orthos. Etter litt mer testing (ikke så lenge som 1 time) ser det foreløpig ut til at det aller viktigste som faktisk MÅ opp er CPU PLL for å ungå nærmest umiddelbar frys ved fsb- 545.

Men flere av de andre må også opp for å holde det stabilt over noe nevneverdig tid.

Akkurat hva de forskjellige må stå på er jo uansett individuelt, men det jeg har brukt her kan jo være et utgangspunkt, og verdt og teste for de som er interessert.

Edit: Hk er P5K Deluxe.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Sitter her med en splitter ny PC, med følgende specs, relevant(?) hardware uthevet:

Antec Performance One P182 S.E.

Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU

Asus P5K/PREMIUM/WIFI-AP, LGA775

Intel Core 2 Duo E6750, BOX, LGA775

2x Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB

Asus EN8800GTX/HTDP/768M, PCI-E

2 x Samsung SpinPoint T166 320GB, SATAII, 16MB

PLEXTOR PX-800A/T3KB, Black, Bulk

Thermalright Ultra 120 Extreme CPU-kjøler (m/120mm Mist-vifte)

PC-en starter fint opp, ingen errors, BIOS finner begge harddiskene såvel som DVD-brenneren (som er koblet til med IDE kabel til den røde IDE porten på hovedkortet). Problemet oppstår når jeg forsøker å installere Windows XP. Eller rettere sagt før jeg kommer så langt; når jeg oppretter en ny partisjon og skal formatere denne (i SETUP-delen av WinXP-installasjonen), så fungerer hverken quick-format eller standard format. Har prøvd å opprette partisjoner og formatere disse på begge harddiskene, med likt resultat. Formateringen avbrytes (i nærheten av 100% virker det som), og en feilmelding popper opp.

Feilmeldingen jeg får:

Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged.

Jeg nekter å tro at begge mine splitter nye Samsung SpinPoint harddisker på 320gb er skadet, så det må være et eller annet muffens et sted. Men jeg vet altså ikke hvor. Tips, anyone?

Endret av Xoduz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...