Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Hei

 

Eg har akkurat handla inn deler for oppgradering av PC-en, men får det ikkje til å fungere.

Tips hadde vore kjekt.

 

Deler:

Asus P5K-E /wifi

Intel Core2Q6600

OCZ 2x1gb ram (platinum rev2, 6400)

OCZ PSU 600w

Club3D Nvidia GeForce8600GTS

 

Alt er korrekt montert, og alle kontaktar er sjekka fleire ganger.

 

Eg får ikkje bilde på skjermen, og det virkar som om alt stoppar rett etter at eg har skrudd på straumen. Alle vifter går og harddisk, dvd-r og dvd-rom går gjennom sine oppstarts-greier. Men så er det stopp.

 

Har prøvd å sette skjermkortet i det andre sporet utan hell, ingen forskjell utan kort heller. Ingen pip...

 

Men når eg fjernar ram, så pip den som den skal gjere når dette manglar.

 

Kva kan vere galt? Har også prøvd å resette bios utan hell.

 

Skal prøve eit gammalt PCI skjermkort i kveld...

 

 

 

har slitet med samme problem i flere uker nå! noen som har en løsning?? orker ikke å sende den tilbake igjen, måtte det med forrige da bios update gikk til helvete.

men jeg har prøvd det meste, byttet kabler, kjøpt dvi kabel,byttet skjerm,skjermkort,ram,bios reset, kjørt masse stresstest og diverese hardware tester er dritt lei nå. eneste jeg ikke har gjort er å oppdatere bios. skal prøve det nå.

men da er jeg ivertall 100% sikker på at det er hovedkortet feilen ligger i.

Endret av blabla-_-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de gangene det er bilde på skjermen etter en times forsøk står det overclocking failed

pres f1 for setup eller f2 for default bios :/ har ikke overklokket noe...

 

Hadde samme problem med 2 Asus P5K-E /wifi jeg bygde på for noen dager siden.Jeg brukte en crt skjerm og vga overgang,så bildet hadde jeg.Men fikk uansett den overclocking failed meldinga da jeg startet PC-en.

 

Løsningen er å flashe til siste bios,da release biosen er bugged.

Lenke til kommentar

HK og cpu ser sendt i retur for testing. Har testa dei andre komponentane som fungerer som dei skal.

 

Eg har ikkje fått bilde på skjermen i det heile, så bios oppdatering er ganske vanskeleg. Drivarar til skjermkortet har eg ikkje, då eg ikkje får installert OS på maskina.

 

Eg tolkar den manglande feil-pipen når skjermkortet er fjerna som eit tegn på at bios ikkje får gått gjennom POST.

 

Men som sagt, HK og CPU har eg overlete til andre å teste no, så det blir spenannde å sjå kva resultatet blir.

Lenke til kommentar

Det begynner dessverre å bli en stygg trend med inaktive skjermer der det er brukt P5K-E /wifi kort.Det dukker opp den ene tråden etter den andre på nettet med dette problemet.

 

Bygde 2 PC-er forrige helg på dette kortet,og allerede nå har den ene problem med inaktiv skjerm.Hadde PC-en i to dager her,men hos meg fungerte den fint.Var nok litt for rask å skryte opp dette kortet :!:

 

Skal avsted nå og sjekke den,men er redd for at det blir rma på kortet.

Lenke til kommentar

lucky666: Jeg har ikke lest noe om det... Har du noen linker å dele? :)

 

 

Jeg flashet nettopp med 0602 biosen fra asus sin side, og den ser ut til å fungere bra så langt. Jeg finner ikke flere options i biosen, men hvis man skal flashe ser det ut til at man likevel kan gå for 0602 selv om det er en beta-bios... (ikke skyld på meg om noe går galt da! :p ) Jeg kjører litt Prime95 nå, så får vi se om det er noen forskjell i stabilitet og evt. om jeg får overklokket noe lenger.

Lenke til kommentar

Etter mitt syn ser det ut som PC-en har problem med cold boot.Etter 10-12 forsøk med on knappen,kom jeg endelig inn i bios.Men fikk først "overclocked failed",og den evinnelige F1 eller F2 valget.Gikk inn i bios og rebootet.Da nektet den å boote,bare vifter som spinner.

 

Brukte on knappen igjen og da bootet den fint til windows endelig.Styrte litt i windows og restartet.Det gikk fint.og gjentok dette minst 10 ganger uten problem.Så nå er alt bare fryd og gammen enn så lenge.Er redd det blir samme problem i morgen,da fyren skal starte PC-en og kose seg med morgenkaffen :)

 

sablabra:http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

 

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

 

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

 

Ble bare noe fra Asus forumet dette.Gidder ikke lete frem andre,men jeg har sett endel.

Lenke til kommentar
så legger jeg ut et annet sitt bilde av hvordan det kommer til å se ut imens jeg venter på å få hentet min egen maskin.

Tar lang tid det der Intern :p

 

Lurer på en ting, onboard lydkortet på P5K-E, hvordan er dette i forhold til et X-FI Xtrememusic?

 

Jeg hadde p5k deluxe og x-fi kortet mitt er bedre syns nå jeg da.

Rart, ligger en liten prisforskjell der å :)

Lenke til kommentar

Dette blir mest subjektiv synsing,

Jeg syns personlig lyden i ADI AD1988 som sitter på P5K fra -E og oppover er god. Men jeg vil vel tro det kommer litt an på hva man bruker det til, hvordan dette oppleves (opplevese av hva som er god lyd er jo uansett i stor grad subjektiv)

Jeg bruker det med et rimelig Crative 5.1 annlegg, og kan ikke si jeg syns det er dårligere enn Audigi kortet jeg har brukt før på en slikt system.

Lyden er nok noe bedre enn feks P5K og de billigere P5 kortene som bruker Realtek, men jeg vil håpe og tro at X-FI Xtrememusic er bedre. Hvis ikke er det jo svært dårlig av X-FI vil jeg si...

Så min uhøytidelige konklusjon må være at X-FI i teorien er en god del bedre, men jeg syns ikke ADI kortet lider av plagsom støy, eller "platt" og lite dynamisk lyd, slik en del tidligere onboard har gjort. Cpu bruk er vel også muligens en del bedre på X-FI, men slike ting interesserte meg for noen år siden, i dag er innhugget i praksis ubetydelig i mine øyne. I tillegg regner jeg med at lydprosesseringsmulighetene er flere, og kvalitetsmessig bedre med X-FI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...