2bb1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hvor mye vdrop har du på ditt P5K-E hjulmannen? (Nevn gjerne også på hvilken volt du har idle). Endret 11. oktober 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har noe problemer med ett P5K E Wifi.Problem.1 Strømmen forsvinner på usb og maskin henger seg når den har stått på lenge eller spiller ett spill. Har oppdatert bios og prøvd med flere forskjellige oprativsystem samme feilen på alle. Problem.2 Ved restart etter dette så får jeg melding om att "overklokkings profil" har feilet men har ikke noe som helst overklokking på den. Tror nok att disse 2 feilene kanskje henger sammen ? Problem 3. Står maskin uten strøm ei natt så har biosen resatt seg, har byttet batteri men hjelper ingenting. Akkurat den feilen kan jeg leve med siden maskin stort sett står på hele tida.. Så kan det gå ei uke uten problmer og så kommer disse feilene helt uten videre. Er kort nr 2 jeg har første sende jeg i retur siden ikke ville starte pga innbrudd i kabinet (selv om jumpern sto på) Resten av hw er Gigabyte 850w psu Q6600 2x1024 kingston pc6400 Ati x1950 1x80 gb Samsung s-ata 1x320gb Samsung s-ata Har prøvd Hw på ett annet hk og ingen problem. Så lurte på det var noen som viste om noe triks på disse korta. Noe en må slå av på i bios for å få dette sære kortet til å være stabilt ? Begynner å bli rimelig lei alt sånn små tull har prøvd og stillt og knota i bios på forskjellige ting men har ikke hjelp noe. Tør jeg gjette på minneproblemer? Sett alle timings manuelt og sjekk at spenningen er korrekt (rundt 2.1V tror jeg skal være greit). Prøv også å sette command rate til 2T. Sett Vcore manuelt (f.eks 1.35V for å sjekke). Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ser det har kommet en ny beta bios på asus sin hjemmeside til hovedkortet asus p5k premium. Version 0402 hvilket feil er det denne retter opp i ? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Da har jeg kjøpt et P5K-vanilla fra Stoolman.. Etter en kjapp booting hadde han kortet oppe med en FSB på 590... Litt stilig at folk i tråden sier at P5K-versjonen ikke klokker spesielt bra. Jeg venter på et par albuer til vannkjølingen min, men når de er i hus blir det oppmontering og overklokking her hjemme. Rapporterer inn her når jeg ser hva jeg ender opp med av hastighet med min E6600, Corsair Dominator PC9136 og vannkjøling på chipset. Har også påmontert en halvstilig hjemmemekket kjøler til mosfet. Blir sikkert moro! Hvilket bios har dere best erfaring med til klokking av C2Duo? I motsetning til quad, altså.. Endret 11. oktober 2007 av tore_v1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er vel heller vdrop som er problemet med vanilla, ikke at det ikke klarer høy fsb...?? Så med mindre du gjør noen moder kommer nok du også til å legge godt merke til vdrop under load. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Ja som 2bb1 sier har jeg intrykk av at alle P5K kortene klarer høy fsb med rette cpu'en, og er kjører man på med høy V-core er det mange gode resultater med Vanilla også. Og en dualcore er nok også mer egnet for kortet enn Quad, siden strømforbruket er vesentlig lavere, og strømforsyning dermed ikke like belastet. Så det blir nok bra tore_v1. V-drop kan jo kompenseres for med høyere V-core i utgangspunktet så lenge du ikke er avhengig av veldig høy spenning. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har også påmontert en halvstilig hjemmemekket kjøler til mosfet. den hadde det vært ari og sett ett bilde av Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Såååå stilig er den ikke... Jeg har bare brukt dremel på en gammel 478-kjøler, og brukt termisk lim, og en liten skvett AS5, for å feste den. Har ganske grei luftgjennomstrømming, i kabinettet. Hva gjelder modding er den pencil-shadet, som også hjelper litt på V-droop. Men, som sagt, jeg skal rapportere inn resultater! Jeg har kjøpt en ekstra radiator som jeg venter på, sånn at jeg får et ekstra kjøleledd mellom cpu og gpu. Skal ta et bilde, altså, men ikke forvent noe annet enn en småstilig alu-ribbe.. Håper jeg ikke "got your hopes up". Men, jeg er spent på HK, og jeg gleder meg til å sette i gang! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har noen merkelige timings på P5k-deluxe, som jeg ikke får satt manuelt i bios. Har laget en post på det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=845319 Om noen har noen tips, så vennligst legg dem igjen der. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Såååå stilig er den ikke... Drit i det, meg spent! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hmm.. Dette med bilder ble plutselig litt vanskelig.. Jeg får ikke sendt bilder til PC-en med bluetooth fordi jeg ikke greier å installere drivere til den. Det er F-S Lifebook 6120.. Så, om noen har den driveren er jeg SVÆRT interessert i å få tak på den. Har prøvd med den jeg finner på F-S.com, men den funker ikke av en eller annen grunn. Jeg har skrudd på bryteren bak maskinen også.. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Akkurat det med FSC bluetooth er litt vanskeligere enn vanlig. Det er noe superspesielle lisensgreier som er i softwarerCD-en du fikk med maskinen. DU må altså ha den CD-en. Husker det var en måte å fikse dette på da jeg jobbet med den slags for 5 år siden, men jeg husker dessverre bare at det var sirkus merano å få til. EDIT ON TOPIC: Har prøvd litt settings nå som jeg har flasha bios, og jeg endte opp med en OC på 3200MHz (8x400), VCORE på 1,45 i bios men i CPU-Z viser den bare 1,368. Har også økt spenning på NBtil 1,4 og DRAM til 1,9. Lurer litt på om jeg tjener på å minke MP til 7, og øke FSB mer. Hvilke FSB er det sannsynlig at jeg kan klare? Temperaturene på CPU er nå 38 idle og 66 load. Endret 12. oktober 2007 av Killer_DT Lenke til kommentar
vadken Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Når jeg skal legge inn vista på harddisken( Samsung SP T166 500GB) så finner den ingen disk. Finner harddisken i bios. Har prøvd å koble til alle sata porter men når installasjonen kommer til hvor windows skal legges inn så stopper det opp. Har et p5k premium hovedkort. Håper på hjelp!! :-) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Var det ikke dette som var et kjent problem? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jo, det var akkurat 500 gb disker fra samsung som hovedkortet skal ha problemr med. Jeg har noen 400 gb disker av samsung og har problemer med at den ene av de kobler seg fra. Eneste som funker for og få partisjonene tilbake i min datamaskin, er og slå dataen helt av og På igjen. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei Jeg har et rimelig irriterende problem med abit IP35 Hk'et mitt. Når jeg skur på PC-en så går den i noen sekunder for og så skru seg av i noen sekunder så starter den igjen å kjører igjenom POST normalt. Noen måte og fikse dette på? 2: Når jeg har den eksterne disken (mybook 320gb) koblet til, så henger PC-en seg rett før Windows XP boot screenen kommer, mens når jeg plugger den ut, så er allt som det skal være. Orker ikke å lage en egen topic for dette, så skriver dette her, takk for evt svar Kim Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nr.1: Den er sånn den booter hvis du har forandret noe i biosen, omtrent samme hva og den skal "lagre" det osv. Tror det har noe chipsettet og gjøre....har opplevd det på andre p35 kort også. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nr.1: Den er sånn den booter hvis du har forandret noe i biosen, omtrent samme hva og den skal "lagre" det osv.Tror det har noe chipsettet og gjøre....har opplevd det på andre p35 kort også. ok, jævla irriterende egentlig, + at det sliter mer på hardiskene siden dem skrur seg av å på. :s Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Min skrur seg også på noen sekunder og av og igjen og deretter på igjen. Er det noen innstillinger i bios på asus p5k premium som fikser dette? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Freak627: Dobbel-boot er et ganske kjent problem med Abit IP35-kortene. Fikses ved å oppdatere BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå