Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noe problemer med ett P5K E Wifi.

Problem.1

Strømmen forsvinner på usb og maskin henger seg når den har stått på lenge eller spiller ett spill.

Har oppdatert bios og prøvd med flere forskjellige oprativsystem samme feilen på alle.

 

Problem.2

Ved restart etter dette så får jeg melding om att "overklokkings profil" har feilet men har ikke noe som helst overklokking på den.

Tror nok att disse 2 feilene kanskje henger sammen ?

 

Problem 3.

Står maskin uten strøm ei natt så har biosen resatt seg, har byttet batteri men hjelper ingenting.

Akkurat den feilen kan jeg leve med siden maskin stort sett står på hele tida..

 

Så kan det gå ei uke uten problmer og så kommer disse feilene helt uten videre.

 

Er kort nr 2 jeg har første sende jeg i retur siden ikke ville starte pga innbrudd i kabinet (selv om jumpern sto på)

 

Resten av hw er

Gigabyte 850w psu

Q6600

2x1024 kingston pc6400

Ati x1950

1x80 gb Samsung s-ata

1x320gb Samsung s-ata

 

Har prøvd Hw på ett annet hk og ingen problem.

Så lurte på det var noen som viste om noe triks på disse korta.

Noe en må slå av på i bios for å få dette sære kortet til å være stabilt ?

 

Begynner å bli rimelig lei alt sånn små tull har prøvd og stillt og knota i bios på forskjellige ting men har ikke hjelp noe.

 

Tør jeg gjette på minneproblemer? Sett alle timings manuelt og sjekk at spenningen er korrekt (rundt 2.1V tror jeg skal være greit). Prøv også å sette command rate til 2T. Sett Vcore manuelt (f.eks 1.35V for å sjekke).

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt et P5K-vanilla fra Stoolman.. Etter en kjapp booting hadde han kortet oppe med en FSB på 590... Litt stilig at folk i tråden sier at P5K-versjonen ikke klokker spesielt bra.

 

Jeg venter på et par albuer til vannkjølingen min, men når de er i hus blir det oppmontering og overklokking her hjemme. Rapporterer inn her når jeg ser hva jeg ender opp med av hastighet med min E6600, Corsair Dominator PC9136 og vannkjøling på chipset. Har også påmontert en halvstilig hjemmemekket kjøler til mosfet. Blir sikkert moro!

 

Hvilket bios har dere best erfaring med til klokking av C2Duo? I motsetning til quad, altså..

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Ja som 2bb1 sier har jeg intrykk av at alle P5K kortene klarer høy fsb med rette cpu'en, og er kjører man på med høy V-core er det mange gode resultater med Vanilla også. Og en dualcore er nok også mer egnet for kortet enn Quad, siden strømforbruket er vesentlig lavere, og strømforsyning dermed ikke like belastet. Så det blir nok bra tore_v1. V-drop kan jo kompenseres for med høyere V-core i utgangspunktet så lenge du ikke er avhengig av veldig høy spenning.

Lenke til kommentar

Såååå stilig er den ikke...

Jeg har bare brukt dremel på en gammel 478-kjøler, og brukt termisk lim, og en liten skvett AS5, for å feste den. Har ganske grei luftgjennomstrømming, i kabinettet.

 

Hva gjelder modding er den pencil-shadet, som også hjelper litt på V-droop. Men, som sagt, jeg skal rapportere inn resultater! Jeg har kjøpt en ekstra radiator som jeg venter på, sånn at jeg får et ekstra kjøleledd mellom cpu og gpu.

 

Skal ta et bilde, altså, men ikke forvent noe annet enn en småstilig alu-ribbe.. Håper jeg ikke "got your hopes up". Men, jeg er spent på HK, og jeg gleder meg til å sette i gang!

Lenke til kommentar

Hmm.. Dette med bilder ble plutselig litt vanskelig..

Jeg får ikke sendt bilder til PC-en med bluetooth fordi jeg ikke greier å installere drivere til den. Det er F-S Lifebook 6120.. Så, om noen har den driveren er jeg SVÆRT interessert i å få tak på den. Har prøvd med den jeg finner på F-S.com, men den funker ikke av en eller annen grunn. Jeg har skrudd på bryteren bak maskinen også..

Lenke til kommentar

Akkurat det med FSC bluetooth er litt vanskeligere enn vanlig. Det er noe superspesielle lisensgreier som er i softwarerCD-en du fikk med maskinen. DU må altså ha den CD-en.

 

Husker det var en måte å fikse dette på da jeg jobbet med den slags for 5 år siden, men jeg husker dessverre bare at det var sirkus merano å få til.

 

EDIT ON TOPIC:

Har prøvd litt settings nå som jeg har flasha bios, og jeg endte opp med en OC på 3200MHz (8x400), VCORE på 1,45 i bios men i CPU-Z viser den bare 1,368.

Har også økt spenning på NBtil 1,4 og DRAM til 1,9.

 

Lurer litt på om jeg tjener på å minke MP til 7, og øke FSB mer. Hvilke FSB er det sannsynlig at jeg kan klare?

 

Temperaturene på CPU er nå 38 idle og 66 load.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Når jeg skal legge inn vista på harddisken( Samsung SP T166 500GB) så finner den ingen disk. Finner harddisken i bios. Har prøvd å koble til alle sata porter men når installasjonen kommer til hvor windows skal legges inn så stopper det opp. Har et p5k premium hovedkort. Håper på hjelp!! :-)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har et rimelig irriterende problem med abit IP35 Hk'et mitt.

 

Når jeg skur på PC-en så går den i noen sekunder for og så skru seg av i noen sekunder så starter den igjen å kjører igjenom POST normalt. Noen måte og fikse dette på?

 

2: Når jeg har den eksterne disken (mybook 320gb) koblet til, så henger PC-en seg rett før Windows XP boot screenen kommer, mens når jeg plugger den ut, så er allt som det skal være.

 

Orker ikke å lage en egen topic for dette, så skriver dette her, takk for evt svar :)

 

Kim

Lenke til kommentar
Nr.1: Den er sånn den booter hvis du har forandret noe i biosen, omtrent samme hva og den skal "lagre" det osv.

Tror det har noe chipsettet og gjøre....har opplevd det på andre p35 kort også.

ok, jævla irriterende egentlig, + at det sliter mer på hardiskene siden dem skrur seg av å på. :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...