Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mitt P5K kort i dag, men det funker absolutt ikke som det skal.

 

Alt er satt inn av det som trengs, men dvd-romen vil ikke starte. Den vil starte på en annen maskin, og uten IDE kabelen, men med IDE kabelen ønsker den ikke starte på kortet mitt. Nettverkskortet funker heller ikke, men det kan komme av driverene (Som jeg igjen ikke får installert pga. dvd-romen ikke funker.

Noen som har en form for løsning?

Lenke til kommentar

Det er raid kontrolleren. Du bruker den bare om du skal sette opp raid på noen av harddiskene dine.

 

EDIT: Du bruker den vel så lenge du har HDD koblet til ( hehe blikset litt), men du trenger bare driveren om du skal bruke raid. (som er satt opp i raidbios etter post.)

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
Det er raid kontrolleren. Du bruker den bare om du skal sette opp raid på noen av harddiskene dine.

 

EDIT: Du bruker den vel så lenge du har HDD koblet til ( hehe blikset litt), men du trenger bare driveren om du skal bruke raid. (som er satt opp i raidbios etter post.)

 

 

Siden dvd brenneren/spilleren min bruker IDE kabel så måtte jeg ha på denne kontrollern i bios for at dvd spilleren/brenneren skulle dukke opp.

 

 

Edit: Q-FAN på P5K-E den fungerte fint med chassie viftene mine, men det ser ikke ut som den satt ned hastigheten eller gjorde noe i det hele tatt med CPU vifta mi... noen som har peiling på hvorfor? Hmm får vel ta å bruke den fan mate greia som fulgte med cpuen..

 

Edit2: Ser at det har kommet en nyere bios, men dette er beta, burde jeg oppdatere til denne?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Siden dvd brenneren/spilleren min bruker IDE kabel så måtte jeg ha på denne kontrollern i bios for at dvd spilleren/brenneren skulle dukke opp.

Edit: Q-FAN på P5K-E den fungerte fint med chassie viftene mine, men det ser ikke ut som den satt ned hastigheten eller gjorde noe i det hele tatt med CPU vifta mi... noen som har peiling på hvorfor? Hmm får vel ta å bruke den fan mate greia som fulgte med cpuen..

 

Edit2: Ser at det har kommet en nyere bios, men dette er beta, burde jeg oppdatere til denne?

 

Hei

Du må gå inn i BIOS og aktivere Q-fan for allle vifter, dersom jeg ikke husker helt feil så er det egen avhuking for styring av CPU fan. Det virker flott på min PC.

Lenke til kommentar
Hei

Du må gå inn i BIOS og aktivere Q-fan for allle vifter, dersom jeg ikke husker helt feil så er det egen avhuking for styring av CPU fan. Det virker flott på min PC.

 

 

Ja, er klar over det. Satt det på for både chassie viftene og cpu viften, chassie viftene fungerte men cpuen ble ikke justert. Prøvd alle 3 modusene: silent, optimal og performance, tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Har noe problemer med ett P5K E Wifi.

Problem.1

Strømmen forsvinner på usb og maskin henger seg når den har stått på lenge eller spiller ett spill.

Har oppdatert bios og prøvd med flere forskjellige oprativsystem samme feilen på alle.

 

Problem.2

Ved restart etter dette så får jeg melding om att "overklokkings profil" har feilet men har ikke noe som helst overklokking på den.

Tror nok att disse 2 feilene kanskje henger sammen ?

 

Problem 3.

Står maskin uten strøm ei natt så har biosen resatt seg, har byttet batteri men hjelper ingenting.

Akkurat den feilen kan jeg leve med siden maskin stort sett står på hele tida..

 

Så kan det gå ei uke uten problmer og så kommer disse feilene helt uten videre.

 

Er kort nr 2 jeg har første sende jeg i retur siden ikke ville starte pga innbrudd i kabinet (selv om jumpern sto på)

 

Resten av hw er

Gigabyte 850w psu

Q6600

2x1024 kingston pc6400

Ati x1950

1x80 gb Samsung s-ata

1x320gb Samsung s-ata

 

Har prøvd Hw på ett annet hk og ingen problem.

Så lurte på det var noen som viste om noe triks på disse korta.

Noe en må slå av på i bios for å få dette sære kortet til å være stabilt ?

 

Begynner å bli rimelig lei alt sånn små tull har prøvd og stillt og knota i bios på forskjellige ting men har ikke hjelp noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...