Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Ja jeg skjønner greigutt, og det med knekt ben på chipen gjør jo saken grei. Er selvsagt kjedelig når sånt skjer, men dust vil jeg ikke si. Syns det er bra at folk innrømmer at de ikke er perfekte, og du verden så mye jeg selv har lært på "den dyre måten"... men man lærer bedre da, gjør neppe samme en gang til :p

 

Som du sier (og vet) er den i sokkel på ditt, men det er den ikke på P5K-E, Deluxe, Premium, osv. Jeg vil nok tro det kan være vanskelig å få gjennom en reklamasjons sak på bios flash i en del tilfeller med eldre kort el.lign. Men et nytt P5K, (som jo har kjente issues med dette), og har man gjort alt etter boka, er det ikke din feil, og ei heller unormal bruk, og jeg hadde ikke gitt meg på det. Flere andre i tråden har forøvrig fått nytt.

 

Men ok, får håpe du ikke må vente alt for lenge på ny chip da, og i mellomtiden kan du jo lese manualen om EZ flash, og slette alle filer som heter Asus Update :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal ha et av disse P5K kortene.

Har tenkt til å bruke de sammen med q6600 og 4x1024 brikker fra geil pc6400.

 

Jeg trenger ikke wlan, og hovedkortet burde ikke ha vifte, altså er på jakt etter disse kortene med sånn "heatsink". Hvilken av disse kortene burde jeg gå for da? link til prisguiden hadde vært fint.

 

 

Edit: http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=48972

Det ser billig og greit ut? Og vil det funke med 8800GTS kortet?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Da er P5K et greit kort til deg.

 

 

Men har P5K mulighet for å klokke? kan hende jeg får lyst til å prøve meg en gang, men som sagt er jeg ingen stor overklokker. Har også lurt litt på Premium utgaven, har alt bestilt delene fra netshop kom på 4100kr, skal hente de senere idag, men har fortsatt mulighet for å bytte ut deler regner jeg med hvis jeg ringer. Uansett hvilken store forskjeller er det mellom Premium utgaven og P5K? er Premium kortet vert 700kr mer? Ser at kjøleløsningen er nok en smule bedre, men har f.eks ikke i det hele tatt bruk for det innebygde wlanet..

Lenke til kommentar
Selvsagt! Om du vil ha en "mellomting" mellom p5k og p5k-premium kan du jo ta en titt på P5K-E. Etter min mening er i hvert fall det verdt 200 kr ekstra over P5K :)

 

Hmm kanskje jeg skal gå for det, men skjønner ikke dette wlan greiene, hadde de produsert kortene uten wlan hadde vel korta blitt 300kr billigere.

 

Hva er hovedforskjellen mellom p5k til p5k-e?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Hmm kanskje jeg skal gå for det, men skjønner ikke dette wlan greiene, hadde de produsert kortene uten wlan hadde vel korta blitt 300kr billigere.

Nei, det hadde det nok ikke.

 

Det er mange ting som er bedre på P5K Premium enn P5K. F.eks, det innebygde "lydkortet", biosmuligheten er mye større samt strømforsyningsdelen mye kraftigere som igjen gjør at du kan klokke mye lengre, mye bedre kjøling på selve hovedkortet. I tillegg følger det også mer med, som w-lan, vifter til kjøleribbene og noen ekstra kabler.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Nei, det hadde det nok ikke.

 

Det er mange ting som er bedre på P5K Premium enn P5K. F.eks, det innebygde "lydkortet", biosmuligheten er mye større samt strømforsyningsdelen mye kraftigere som igjen gjør at du kan klokke mye lengre, mye bedre kjøling på selve hovedkortet. I tillegg følger det også mer med, som w-lan, vifter til kjøleribbene og noen ekstra kabler.

 

 

Har ikke bruk for innebygd lydkort eller wlan. Vil ha et kort som er stabilt med 4x1024 brikker fra geil samt quad core og et 8800gts kort. Har ingen store planer om å klokke, og om jeg finner ut at jeg ville prøve å klokke blir det ikke noe store greier.

 

På bestillingen på netshop er det vanlig p5k som står, har tenkt til å hente delene snart, ringte å hørte om jeg kunne evt. bytte ut deler og det kunne jeg gjøre når jeg var der for å hente delene så samt de hadde de delene jeg ville bytte til.

Så om dere mener Premium eller p5K-e eller andre kort gir mer "bang for the buck" så er ørene mine åpne for forslag.

Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellen mellom p5k til p5k-e?

 

P5K-E er temmelig likt et P5K premium. Det er et par forskjeller bare: to mindre SATA-porter, mangler kjøleribbe over noen MOSFETer, P5K-E har kun 1 lan port mot premiums 2. Det jeg kan huske i hvert fall. Ellers så overklokker P5K-E tilnærmet like bra. P5K har en del dårligere strømforsyningsdel samt at det mangler en del viktige biosfunksjoner som Vdamper (som hinder spenningsfall på Vcore).

Lenke til kommentar
P5K-E er temmelig likt et P5K premium. Det er et par forskjeller bare: to mindre SATA-porter, mangler kjøleribbe over noen MOSFETer, P5K-E har kun 1 lan port mot premiums 2. Det jeg kan huske i hvert fall. Ellers så overklokker P5K-E tilnærmet like bra. P5K har en del dårligere strømforsyningsdel samt at det mangler en del viktige biosfunksjoner som Vdamper (som hinder spenningsfall på Vcore).

 

 

Hmm tror jeg går for P5K-E, ser at du har kortet selv og hvis du har grei erfaring med kortet så kan det vel ikke gå så alt for galt her. Kjører du vannkjøling eller luftkjøling btw?

Lenke til kommentar
Jeg har vannkjøling. Men så skal det sies at storm-blokka jeg bruker ikke er helt optimal med quad core, så med god luftkjøling kan man vel komme omtrent like langt.

Jeg har i hvert fall ikke merket noen forskjell mellom P5K-E og P5K Deluxe.

 

 

Da har jeg vært å henta delene. Fikk bytta til P5K-E.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...