pcp160 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) opresterud Postet i dag, 12:54 Vista x64 og Asus Update er nok i hvetfall noe man bør trå varsomt med. Har lest litt i "P5K Deluxe" forumet hos ASUS, og funnet flere med akkurat samme caset som meg. Ser ut som Vista x64 også er en fellesnevner. Akkurat hva jeg mener. Jeg har brukt Vista fast på noen maskiner, og sporadisk på noen i et års tid, og jeg liker det. Men samtidig klarer jeg vel ikke helt skjule min oppfatning om at Vista ikke er helt ute av beta- stadiet. Men ok, jeg skal legge inn en generell advarsel ang potensielle problemer med Asus Update. Uavhengig om det bare rammer noen få oppsett er det jo tragisk for de det gjelder, så EZ flash er vel da og foretrekke inntil vi vet litt mer om dette. Uff, nå var det mye negativitet her, men Elf_man, om du leser ca siste 5 sidene i eva2000 tråden på XS (link nederst i post 1) er det en del der som spekulerer i at P5K "dreper" minnebrikker. Igjen er jeg ikke overbevist om at utbredelsen er stor nok til at jeg vil gå med på slike konklusjoner. Men du kan jo i alle fall ta en titt og se om du kjenner deg igjen. For å friske opp med noen gode nyheter har jeg nå slengt inn 2x512MB Crucial BallistiX PC8000, sammen med de 2x1GB Crucial Ballistix PC8000 jeg har fra før av. Selv om dette såvidt jeg kan lese av "Vendors list" tabellen ikke er garantert å gå i 4-spann ser det ut til å fungere utmerket. Kjører da 463x8= 3,7Ghz på cpu, og minnet på 1110Mhz 5.5.5.15, og har i de kjappe Everest testene, samt SuperPi så langt jeg kan se samme ytelse som før, men nå med 3GB. Edit; bare for å unngå lange og kjedelig diskusjoner om Vista "bra eller dårlig", kan jeg presisere at når jeg kaller Vista "ikke helt ute av beta-stadiet" er ikke det nødvendigvis grunnet at Vista i seg selv er dårlig, men intergrasjonen mellom OS/ drivere og programutvikling er etter mitt syn ikke bra nok. Endret 18. juli 2007 av pcp160 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hva med å gi ut litt info og eventuelt noen tester av "Asus P5K WS, P35, Socket-775, DDR2, PCI-X, ATX, 2xGbLAN, Firewire, PCI-Ex16" på 1. siden? Har selv bestillt dette kortet. og skal overta for mitt "gamle" Asus P5WDG2 WS PRO. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Hva med å gi ut litt info og eventuelt noen tester av "Asus P5K WS, P35, Socket-775, DDR2, PCI-X, ATX, 2xGbLAN, Firewire, PCI-Ex16" på 1. siden? Har selv bestillt dette kortet. og skal overta for mitt "gamle" Asus P5WDG2 WS PRO. 9095312[/snapback] Ja, det var en god ide. Lesing av tester er alltid gøy mens man venter på kortet ( i alle fall de som viser positivt resultat :!: ) Er ikke alle dager jeg kan oppdatere og redigere, men om noen har linker til slike ting send gjerne en PM, eller legg det i tråden, så vil jeg forsøke å rydde/legge til i 1.post etterhvert. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jaha, tenkte jeg og rebootet maskinen. Opp til Vista igjen og starte opp WoW. Rett før jeg kommer inn i spillverdenen rebooter pc'en, men nå får jeg ikke oppstarts-biiiipet eller skjermbilde. Nappet alt fra hverandre, resatt bios o.l., men fortsatt like svart. Ting starter, vifter suser, harddisker jobber osv, men jeg kommer ingen vei. Min antagelse er da at brikkene har avgått med døden. 9095047[/snapback] Forsøkt med kun en minne modul? Kommer ikke så langt du får bootet memtest86 fra CD...? 9095065[/snapback] Ja, prøvd med bare 1 modul, byttet om på de osv.. Kommer ikke noen vei :/ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Hmm, at begge brikkene avgår med døden på nøyaktig samme tid må da være høyst uvanlig. Har du også prøve fjerning av batteri/ reset Elf_man? Var forresten V-dimm satt til 2,2V manuelt, eller by SPD? (Bare lurer litt av nyskjerrighet siden det som nevnt er et par stykker på XS som vistnok har fått ødelagt sine på 2,2V. Kjører mine 4 nå manuelt på 2,15V, og håper det går fint... Eventuelt har du noen mulighet til å teste brikkene i annen maskin, eller andre brikker i denne vil jo det være det aller beste. Ser ut som vi er helt eninge rundt dette med Vista opresterud. På min laptop som jeg bruker 90% av min tid ved data, har dette fungert praktisk talt problemfritt siden beta2 (og engentlig også før det), mens jeg feks på min MediacenterPC har hatt min del trøbbel, og vel så det... Men jeg skal ikke gå noe videre på dette, det høres som sagt ut som vi ser dette her på samme måte, inkludert XP i sin ungdom Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hmm, at begge brikkene avgår med døden på nøyaktig samme tid må da være høyst uvanlig. Har du også prøve fjerning av batteri/ reset Elf_man? Var forresten V-dimm satt til 2,2V manuelt, eller by SPD? (Bare lurer litt av nyskjerrighet siden det som nevnt er et par stykker på XS som vistnok har fått ødelagt sine på 2,2V. Kjører mine 4 nå manuelt på 2,15V, og håper det går fint... Eventuelt har du noen mulighet til å teste brikkene i annen maskin, eller andre brikker i denne vil jo det være det aller beste. Ser ut som vi er helt eninge rundt dette med Vista opresterud. På min laptop som jeg bruker 90% av min tid ved data, har dette fungert praktisk talt problemfritt siden beta2 (og engentlig også før det), mens jeg feks på min MediacenterPC har hatt min del trøbbel, og vel så det... Men jeg skal ikke gå noe videre på dette, det høres som sagt ut som vi ser dette her på samme måte, inkludert XP i sin ungdom 9095804[/snapback] Nå gir jeg meg ende over. Slo på maskinen for moroskyld for 10 min siden, og det er den jeg skriver fra. Har resatt bios, så kjører med default, men det funker. Kjørte på 2.2V ja. OZC PC8000 Platinum @ 940MHz. Men jeg skal vente med å klokke igjen til jeg får mine nye brikker (Geil PC6400+ Ultra Plus 3-3-3-8). Disse skal visstnok være veldig seige brikker som tåler godt med spenning, har gode timings og kan dras rimelig høyt opp i hastighet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Har noen spørsmål om P5K-serien: Skal nå ha meg nytt HK, og hadde egentlig tenkt å satse på et P5KC, men ifølge bildet under er det ganske strippet for ting i forhold til sine brødre? Link til bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...t&id=159562.jpg 1. Hvilket kort i P5K-serien vil dere anbefale til overklokking hvor varme er en høy prioritet. For å klare 4GHz med E6750 så må HK takle 500FSB (8*500), gjør noen av P5K-kortene det? 2. Er det forskjellige "lydkort" på de forskjellige P5K-kortene? Isåfall er jeg villig i å legge noen ekstra kroner i det slik at jeg slipper å kjøpe lydkort i tillegg. 3. W-Lan er på ingen måte et must for meg, men det gjør meg ikke noe å ha det akkurat. 4. SLI (skjermkort) kommer aldri til å bli brukt, så å ha 2x16PCI-e SLI-spor er ikke nødvendig for min del. Hadde egentlig tenkt å holde meg under 1500 kr, med mindre det er åpenbare ting jeg går glipp av med f.eks. P5KC. Håper noen kan peike ut kortet for meg Endret 20. juli 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg skal i det minste prøve å gi deg litt mer å gå på, ut fra det jeg tror og vet; 1. Hvilket kort i P5K-serien vil dere anbefale til overklokking hvor varme er en høy prioritet. For å klare 4GHz med E6750 så må HK takle 500FSB (8*500), gjør noen av P5K-kortene det? Jeg kommer over 500 med mitt P5K Deluxe, men etter hva jeg har hørt av tilbakemeldinger er det mange som stopper rundt 480. 2. Er det forskjellige "lydkort" på de forskjellige P5K-kortene? Isåfall er jeg villig i å legge noen ekstra kroner i det slik at jeg slipper å kjøpe lydkort i tillegg. P5K Vanilla, og P5KC har Realtek ALC883 lyd, mens de høyere versjonene av P5K-serien har ADI 1988D. Har selv så langt latt vær å sette inn mitt eksterne lydkort, og syns lyden virker god, men jeg kjører det da ikke mot annet enn et enkelt billig-annlegg, så mulig jeg hadde ment noe annet da. Tror i alle fall ADI 1988D skal være nyere og bedre i teorien enn Realtek ALC883. 3. W-Lan er på ingen måte et must for meg, men det gjør meg ikke noe å ha det akkurat. Det er vel noe man mer eller mindre bare får med på kjøpet på de litt bedre modellene. Jeg ser det på samme måte som deg, kjekt å ha, men ikke avgjørende for modellvalg. 4. SLI (skjermkort) kommer aldri til å bli brukt, så å ha 2x16PCI-e SLI-spor er ikke nødvendig for min del. Har nesten intrykk av at dette også er litt som med W-lan, de litt bedre kortene har gjerne mulighet for Crossfire/SLI. Jeg tør ikke komme med noen annen konkret anbefalning enn det jeg selv har (P5K Deluxe) fordi det er det eneste jeg har prøvd. Angrer ikke på det kjøpet i alle fall, og ville pr i dag gjort det igjen. Jeg har fått til meget gode klokkeresultater både 24/7 settings og ren benchmark fart med min E6600/Crucilal BallistiX PC8000/8800GTS. Det har etterhvert dukket opp enda flere kort i P5K-serien, og det er ikke helt enkelt å orientere seg . Forskjellen mellom Premium og Deluxe klarer jeg feks ikke å se, og det har kommet noen dyrere versjoner (Blitz extreme med bla onboard brytere ol, med tanke på klokke-entusiater) Og også "WS" Workstation edition, som det heller ikke er helt åpenbart hva forskjellene faktisk går på... Det har jo også kommet Black Extreme var det vel det het, men minne fastmontert, men det er jo for svært spesielt interesserte, og koster over 7K. Det som jo er det "store" med P5KC er jo støtten for både DDR2 og DDR3, ellers er det tilsynelatende likt som P5K, og dermed ikke hva jeg ville valgt når Quad-klokk var målet. Jeg har fremdeles ikke sett for mange resultater fra virkeligheten, men det er jo åpenbart lagt mer i strømforsyningsdelen på P5K Deluxe, P5K Premium, og P5K3, så jeg tror de er bedre valg for klokking. Som sagt har jeg jo selv bare erfaring med Deluxe, men et kort som har dukket opp som jeg syns ser veldig interessant ut er P5K-E Det har tilsynelatende den samme strømforsyningen, og oppgitte data er likt som Deluxe/Premium, men det har bare 1stk GB-lan, i tillegg til W-lan, heatpipen er kuttet ut mellom SB og NB, og det mangler også liten kjøler på ene raden med spenningsregulatorer. Man får heller da ikke med "Image-Editing Suite" i programvare pakken (som om noen ville savne det...) Dette kortet er i prisguiden fra 1476,-og med mindre det er ting man ikke kan se, og som heller ikke er spesifisert hos Asus virker det som et godt kjøp syns jeg. Kjølemessig er det jo P5K Deluxe og P5K3 som er best utstyrt, men om det er verdt de ekstra kronene tør jeg ikke spekulere i. Det samme gjelder da forsjåvidt i forhold til KC som du spør om. Det er jo åpenbare forskjeller, både i spesifikasjoner og det man kan se, men hvor mye dette vil ha og si i praksis er ikke så lett å si. Se forøvrig alle kortene i P5K serien her: Asus P5K serien, så kan du se om du blir noe klokere av det Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hadde noen giddet å lagt ut chipset drivere til P5K Deluxe? Har litt problemer med kjernene mine i Windows, og CD'en ligger hjemme. På forhånd takk Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 @Intern, Du finner jo Chipset INF, og alt det andre hos Asus da. Her http://support.asus.com/download/download.aspx Jeg har ikke funnet INF til P35 hos Intel, men det er vel der et eller annet sted vil jeg tro. Filen med Chipset drivere er på 7,62MB så får vel ikke lagt den her. Kan alltids sende den til deg, men da er det vel lettere å bare laste ned? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Fant noe og installerte, men vet ikke om det var riktig. Det hjalp hvertfall ikke. Mulig å re-installere chipset driverne? Finner ikke ut hvordan... Har CD'en nå forresten, men den installerer ikkeno, den bare hopper til "finished" screen. Problemet mitt er at jeg kun har en kjerne i Windows, med QX6700. Har testet det jeg tror kunne vært problemet. Har klokket ned, skrudd av alle "CPU functions", resatt BIOS, prøvd å installere chipset drivere og installert Intel multi-core fix. Min enhetsbehandling ser slik ut: Det skal jo egentlig være en egen "Prosessor" kategori som viser kjernene (avhengig av CPU) i CPU'en, men dette får ikke jeg opp. CPU-Z: Dette er virkelig frustrerende! EDIT: La bilde i BBcode så man slipper å gjøre det stort selv, og la til CPU-Z screen dump. Endret 22. juli 2007 av Intern Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvilke INF pakke installerte du? Dette er noe snodig. Men Windows skulle da detektert alle kjernene uten at INF driveren ble lagt til.....? Hvilke BIOS har du? Her er uansett link til siste INF fra Intel, som bla. støtter P35: Intel® Chipset Software Installation Utility 8.3.0.1013 Link til samme versjon fra dl til P5K Deluxe hos Asus: Intel_INF_V8301013.zip Lenke til kommentar
Intern Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Har 0501 BIOS'en. 8.3.0.1013 er vel samme som på CD'en tror jeg? Mener å huske noe i Windows hvor du kunne "legge til" og "ta bort" kjernene i prosessoren. Vært borti det? Kan også legge til at jeg sliter litt med blåskjerm under scanning av maskinen. Får blåskjerm av: - Ad-Aware - Registry Cleaner - Registry Repair - Repair XP Og div. andre reparer programmer. Testet om disse hjalp, men til ingen nytte... Tusen takk for all hjelp, det settes stor pris på! Endret 23. juli 2007 av Intern Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg skal i det minste prøve å gi deg litt mer å gå på, ut fra det jeg tror og vet; 1. Hvilket kort i P5K-serien vil dere anbefale til overklokking hvor varme er en høy prioritet. For å klare 4GHz med E6750 så må HK takle 500FSB (8*500), gjør noen av P5K-kortene det? Jeg kommer over 500 med mitt P5K Deluxe, men etter hva jeg har hørt av tilbakemeldinger er det mange som stopper rundt 480. 2. Er det forskjellige "lydkort" på de forskjellige P5K-kortene? Isåfall er jeg villig i å legge noen ekstra kroner i det slik at jeg slipper å kjøpe lydkort i tillegg. P5K Vanilla, og P5KC har Realtek ALC883 lyd, mens de høyere versjonene av P5K-serien har ADI 1988D. Har selv så langt latt vær å sette inn mitt eksterne lydkort, og syns lyden virker god, men jeg kjører det da ikke mot annet enn et enkelt billig-annlegg, så mulig jeg hadde ment noe annet da. Tror i alle fall ADI 1988D skal være nyere og bedre i teorien enn Realtek ALC883. 3. W-Lan er på ingen måte et must for meg, men det gjør meg ikke noe å ha det akkurat. Det er vel noe man mer eller mindre bare får med på kjøpet på de litt bedre modellene. Jeg ser det på samme måte som deg, kjekt å ha, men ikke avgjørende for modellvalg. 4. SLI (skjermkort) kommer aldri til å bli brukt, så å ha 2x16PCI-e SLI-spor er ikke nødvendig for min del. Har nesten intrykk av at dette også er litt som med W-lan, de litt bedre kortene har gjerne mulighet for Crossfire/SLI. Jeg tør ikke komme med noen annen konkret anbefalning enn det jeg selv har (P5K Deluxe) fordi det er det eneste jeg har prøvd. Angrer ikke på det kjøpet i alle fall, og ville pr i dag gjort det igjen. Jeg har fått til meget gode klokkeresultater både 24/7 settings og ren benchmark fart med min E6600/Crucilal BallistiX PC8000/8800GTS. Det har etterhvert dukket opp enda flere kort i P5K-serien, og det er ikke helt enkelt å orientere seg . Forskjellen mellom Premium og Deluxe klarer jeg feks ikke å se, og det har kommet noen dyrere versjoner (Blitz extreme med bla onboard brytere ol, med tanke på klokke-entusiater) Og også "WS" Workstation edition, som det heller ikke er helt åpenbart hva forskjellene faktisk går på... Det har jo også kommet Black Extreme var det vel det het, men minne fastmontert, men det er jo for svært spesielt interesserte, og koster over 7K. Det som jo er det "store" med P5KC er jo støtten for både DDR2 og DDR3, ellers er det tilsynelatende likt som P5K, og dermed ikke hva jeg ville valgt når Quad-klokk var målet. Jeg har fremdeles ikke sett for mange resultater fra virkeligheten, men det er jo åpenbart lagt mer i strømforsyningsdelen på P5K Deluxe, P5K Premium, og P5K3, så jeg tror de er bedre valg for klokking. Som sagt har jeg jo selv bare erfaring med Deluxe, men et kort som har dukket opp som jeg syns ser veldig interessant ut er P5K-E Det har tilsynelatende den samme strømforsyningen, og oppgitte data er likt som Deluxe/Premium, men det har bare 1stk GB-lan, i tillegg til W-lan, heatpipen er kuttet ut mellom SB og NB, og det mangler også liten kjøler på ene raden med spenningsregulatorer. Man får heller da ikke med "Image-Editing Suite" i programvare pakken (som om noen ville savne det...) Dette kortet er i prisguiden fra 1476,-og med mindre det er ting man ikke kan se, og som heller ikke er spesifisert hos Asus virker det som et godt kjøp syns jeg. Kjølemessig er det jo P5K Deluxe og P5K3 som er best utstyrt, men om det er verdt de ekstra kronene tør jeg ikke spekulere i. Det samme gjelder da forsjåvidt i forhold til KC som du spør om. Det er jo åpenbare forskjeller, både i spesifikasjoner og det man kan se, men hvor mye dette vil ha og si i praksis er ikke så lett å si. Se forøvrig alle kortene i P5K serien her: Asus P5K serien, så kan du se om du blir noe klokere av det 9110999[/snapback] Hjertelig takk for utfyllende svar Må si det frister å kjøpe Deluxe-versjonen, men den koster tross alt 700-800 kroner mer så er litt usikker. Har allerede sprengt mitt opprinnelige budsjett med 3000 kroner Tror du P5KC kan bli en flaskehals for klokking av Q6600 altså? Pga strømforsyningsdelen? Arghh, nå har jeg bestemt meg for å kjøpe heftig luftkjøling osv, så kan ikke la hovedkortet stoppe meg(?) Endret 23. juli 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hmm rart det med 1 core intern. Prøve sikkertmodus min viser 4 core der og. Bios ja kan vel være svaret(reset--nyeste) For og utelukke windows. Booter fullt os fra cd(linux version ubuntu) https://help.ubuntu.com/community/LiveCD Minne kontroller på dette kortet. Ville vært veldig forsiktig med høy volt til minnet. Viss den er lik 680i,så er det et problem. 680i ødlegger minne på 2.4v og det kan gå fort. Gjør noen tester viss minnet kan gjøre høy mzh på lav volt. Her er en post hvor fort brikker kan bli ødelagd. Husk at dominator har en volt rate på 2.4v ------------------------------------------------------------------------------------- Just a note to all those involved with using the Dominator memory with high voltages. The Asus Striker Extreme likes to eat memory. I went through four pairs of the Dominator PC2-6400C3D [email protected] in three weeks before I figured it out. I then switched to the PC2-8500C5D [email protected] and have been running this for about four days. All that I can say is that I RMA'd the mobo, the ram, and I was about to RMA the power supply and 8800GTXs (2) before I decided to change to the Corsair recommended memory for this board. Another thing is that when you run 4gigs of this stuff, you will probably have to downclock your frequency and relax your timings just a bit to get it to work without errors. So far I have been lucky with my new memory, I have been running 4gigs@1066Mhz with timing/voltage [email protected] for two days and no errors so far. One more thing of note, I know that some of the Nvidia drivers are crap (they produce a large amount of TDR (timeout detection and recovery) errors. Even with the newest drivers, you will get these errors if your memory is the least bit unstable. If you have your memory voltage set above 2.2V I highly recommend lowering it. I hope that this doesn't sound to preachy. I'm just trying to help, and I hope this does. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Ville ha ligget på 2.1v ikke over til kortet har vært ute en stund. 2.1v holder til 1100mzh på 680i Jeg kjører 1066mzh [email protected] 4gb Endret 23. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Veldig sært det problemet du har der Intern. Hva slags stoppfeilmelding er det egentlig du får med alle scanneprogrammene? (altså henviser blåskjermen til noe spesifikk fil?) Jeg vet ikke om noe måte å avinstallere hele Inf. pakken, men du kan jo prøve å høyreklikke på prosessor i enhetsbehandling, velge tab'en driver, og knappen "avinstaller". Også installere Inf. på nytt etter det... Om du ikke finner noe mer fornuftig løsning på dette hadde nok jeg i mangel av kunnskap til og løse dette problemet, prøvd å reinstallere Windows, eventuelt også koblet vekk andre disker, og gått tilbake til 0404 bios til feilen var funnet/borte. Hvordan begynte dette her egentlig? @opresterud, bare litt nyskjerrig, og greit å vite til fremtidige søk; hvordan ser du at den driveren hos Intel er for P35? Jeg skjønner jo at den faktisk er det, siden det er samme versjon som hos Asus, men P35 står jo såvidt jeg kan se ikke i listen over støttede chipset under nedlastningen... @2bb1, bare hyggelig, og prøver jo bare å hjelpe så langt det er mulig ut fra det lille jeg vet. Men jeg tør som sagt ikke si så mye mer om hvorvidt det vil være en begrensende faktor ved klokking av Quadcore med KC vs Deluxe. Noen enorme forskjeller tviler jeg vel litt på at det er, men det vil på den annen side etter mitt syn være litt skuffende for Deluxe/Premium, og de enda dyrere kortene, om det overhodet ikke er noen forskjell i klokkbarhet mellom de og feks Vanilla... Men siden jeg kun snakker ut fra hva som er teoretisk fornuftig og anta, kan jeg ikke gi deg noe sikkert råd. Du må enten bare ta sjangsen, eller tråle nettet etter erfaringer, og deretter håpe at de erfaringene viser seg å stemme med ditt kort. Dette med klokkbarhet er jo som du sikkert vet uansett ikke noen eksakt vitenskap, jeg sitter jo selv her med en E6600 som kjører 1M SuperPi på over 4Ghz, og stabilt på 3,7Ghz mot alle odds. I følge tabeller for stepping og klokkbarhet skal den være relativt dårlig. Som en liten kuriositet kan jeg også nevne at jeg har et DFI LP Expert, som vel kan kalles "ubestridt klokke-konge" på AMD Nforce4 plattformen. Sannheten hos meg er at jeg i praksis ikke kommer noe lenger med det, enn med det gamle Asus A8N Deluxe. De stopper begge på ca 320FSB. Så utover at man selvsagt må ha de nødvendig instillingsmulighetene i bios for å ha en sjangs, er det også mye tilfeldigheter som avgjør resultatet så langt jeg har erfart. Lykke til med valget, om det ikke kommer andre meninger, eller erfaringer inn her, vil jeg som sagt oppfordre deg til å lete litt på nettet etter resultater med KC Lenke til kommentar
Intern Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg vet ikke om noe måte å avinstallere hele Inf. pakken, men du kan jo prøve å høyreklikke på prosessor i enhetsbehandling, velge tab'en driver, og knappen "avinstaller". Også installere Inf. på nytt etter det... 9125581[/snapback] Min enhetsbehandling ser slik ut: Det skal jo egentlig være en egen "Prosessor" kategori som viser kjernene (avhengig av CPU) i CPU'en, men dette får ikke jeg opp. 9122170[/snapback] Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ja skal se sånn ut. Endret 23. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 @opresterud, bare litt nyskjerrig, og greit å vite til fremtidige søk; hvordan ser du at den driveren hos Intel er for P35?Jeg skjønner jo at den faktisk er det, siden det er samme versjon som hos Asus, men P35 står jo såvidt jeg kan se ikke i listen over støttede chipset under nedlastningen... Se i Release Notes Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Intern: Bare så jeg har spurt... Dette er en fersk install av WinXP SP2 på P5K Deluxe, ikke et OS som er installert i et annet system og så flyttet over? Evt. installert med annen CPU i utgangspunktet? Hvilke endringer har du gjort i BIOS ut over default? Endret noe ang. plug'n'play eller ACPI? Vær obs på at settings ved install av XP kan være avgjørende, XP kan nemlig forskjellig kjerne ut i fra hva den finner. Hvis fresh install, ikke opplevd noen rariteter under installeringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå