Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, da er nye bioschips bestilt. Tips til alle: IKKE flash bios fra windows, spesielt ikke fra vista64. ;) Asus update kan ta seg en bolle eller to!
Jepp. Det står i 1. post, i denne tråden :thumbup:

Folk kan bli sure på seg selv for å ikke ha lest 1. post.

Kjekt å ha dette som en personlig regel.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om problemet med Samsung/WD-HDD'er på 500GB+ er fikset? Sitter nemlig å skal bestille meg et P5K "vanilla", og har egentlig mest lyst på en Samsung eller WD fremfor Seagate. Og er det noen som har en Noctua NH-U12F (hvis jeg husker navnet riktig) montert på P5K? Stikker kjøleren utover kanten på HK?

9641819[/snapback]

 

*bump

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Her har det oppstått et lite problem.

 

Har bygd en pc til en kamerat nå på P5K-E kortet.Har lagt inn windows og div drivere.Alt virket ok til jeg restartet etter at wifi driverne var innstallert.Da ble strømmen til alle usb portene borte.Ser det er strøm til musa helt til windows ikonet kommer og skal boote.Da blir alt dødt.

 

Det var jo genialt av Asus å fjerne PS/2 museporten :thumbdown:

Lenke til kommentar
Quote: "Ja  Kan jo óg ligge noe i det at Premium skal klare mer fsb enn Deluxe"

 

 

Finnes det noe bevis på det, eller er det bare den vanlige synsinga som er ute å går? Vi vil ha bilder og tester som viser at det er slik! :yes:

 

Her skal man ikkje tro, her skal man vite. Tro kan man gjøre i kirka......

Jeg TROR det for det meste er synsing ja... :p

 

Men jeg er i alle fall rimelig sikker på at det ikke er hk som gjør at min Quad B3 stopper på litt under 470. Jeg har tidligere postet bilder fra stabil fsb 545 med samme hk, men annen cpu.

 

QUOTE(Hugo_Hardnuts @ 05/10-2007 : 15:03)

Er det noen som vet om problemet med Samsung/WD-HDD'er på 500GB+ er fikset? Sitter nemlig å skal bestille meg et P5K "vanilla", og har egentlig mest lyst på en Samsung eller WD fremfor Seagate.

Jeg tror nok at grunnen til at du ikke får noe svar, er at ingen her faktisk virkelig vet dette med sikkerhet. Dette "Samsung problemet" virker så diffust og tilfeldig at det er vanskelig å si noe fornuftig om det. Vi har etter hvert ganske mange eksempler på at det ikke er noe problem, og det finnes jo også en update av MS drivere for ICH9R som hjelper noen under raid/AHCI (men så vidt jeg har forstått ikke alle...)

 

lucky666 Postet i dag, 02:48

Her har det oppstått et lite problem.

 

Har bygd en pc til en kamerat nå på P5K-E kortet.Har lagt inn windows og div drivere.Alt virket ok til jeg restartet etter at wifi driverne var innstallert.Da ble strømmen til alle usb portene borte.Ser det er strøm til musa helt til windows ikonet kommer og skal boote.Da blir alt dødt.

 

Det var jo genialt av Asus å fjerne PS/2 museporten

Det er vel strengt tatt Intel som har fjernet museporten...

Men jeg syns det høres ut som du egentlig har et Windows/driver problem. Windows refresh'er usb under boot normalt sett også, men de kommer altså ikke på igjen hos deg skjønner jeg...

Kan du ikke prøve å trykke F8 rett før Windows starter, og velge en basic sikkermodus, i håp om at den da ikke laster problemdriverne, og da kanskje fjerne eller reinstallere driverne som skapte krøll. Eller eventuelt rulle tilbake til et tidligere stadium, og se om det løser problemet?

 

Eventuelt kan man jo i "nødsfall" også gjøre det meste med tastaturet, selv om det jo er ganske knotete... :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om problemet med Samsung/WD-HDD'er på 500GB+ er fikset? Sitter nemlig å skal bestille meg et P5K "vanilla", og har egentlig mest lyst på en Samsung eller WD fremfor Seagate. Og er det noen som har en Noctua NH-U12F (hvis jeg husker navnet riktig) montert på P5K? Stikker kjøleren utover kanten på HK?

9641819[/snapback]

 

*bump

 

Anyone?

9646246[/snapback]

 

 

Jeg kjører Premium + WD 500 Sata2 Raid Ed. Startet på første forsøk og gir meg ingen problemer

Lenke til kommentar
pcp 160:Var nok en aning trøtt i natt hehe.En god natts søvn gjør godt.Brukte selvsagt tastaturet og rullet driverne tilbake.Da var det i boks.

 

Av og til er det lurt å laste ned siste drivere fra Asus,ikke bruke de som kommer på cden.En av dem lagde kluss for meg ihvertfall.

9648971[/snapback]

He he, det er ikke alltid man ser for seg løsningen der og da når ting går galt. Men det var bra du fikk orden på det da. Selv bruker jeg "aldri" drivere osv fra cd, og jeg unngår gjerne også Asus om det er mulig. Men et såpass nytt kort som dette er det vel som regel ikke noe problem, men ellers er det gjerne nyere ting å finne hos Intel, Marwell, Realtek osv direkte. (en annen grunn er jo også at nedlastning fra Asus ikke akkurat går med rakettfart... :p )

 

Cri, er du på Vista eller XP?

Lenke til kommentar

Siste bios skal løse noe feil på monitoring av ChaFan2 på Deluxe vet jeg 2mmy91, men vet ikke om det er relevant for Premium.

Og hvis det er Probe det er snakk om, så bør du sjekke at det er siste versjon du har. Generelt er det vel fortsatt litt "så som så" med diverse avlesninger på P35 Bearlake hk med flere av disse overvåkningsprogrammene. Jeg har i alle fall sett mye rare tall.

 

leifeinar Postet i går, 21:33

  p5k-vm kan det kjøre CF med pci-e x16 og pci-e x4

Micro ATX er jo ikke akkurat det man velger dersom man skal ha det råeste innen ytelse. Siden kortet er utstyrt med kun 1 pci-e x16 slot, og en pci-e x4 slot skal man vel få slite med å finne et grafikk- kort som passer.

Såvidt jeg vet er det rett nok fulle 16+4=20 pci-e kanaler, men selve sloten er jo fysisk pci-e x4 og 4-5cm lang, så svaret må nok bli nei. :)

Lenke til kommentar
Micro ATX er jo ikke akkurat det man velger dersom man skal ha det råeste innen ytelse. Siden kortet er utstyrt med kun 1 pci-e x16 slot, og en pci-e x4 slot skal man vel få slite med å finne et grafikk- kort som passer.

Såvidt jeg vet er det rett nok fulle 16+4=20 pci-e kanaler, men selve sloten er jo fysisk pci-e x4 og 4-5cm lang, så svaret må nok bli nei.

 

såpass hadde jeg funnet ut også :) har pløyd noen tråder det er nevnt at chipsett har CF støtte. men ikke funnet noen som har prøvd enda. argumentet til folk er at pci-e x4 er åpen i enden slik at man kan sette et til pci-e kort der. hadde det funka hadde det vært spennende. skal surfe litt på saken senere

i kveld. hadde vært arti. kanskje 2 2950pro i spille htpcn til jul

 

 

http://images.gfx.no//322/322782/i_322782.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har et problem med mitt P5K Deluxe, er ikke 100% sikker på om det er HK men jeg spør likevel.

Etter at jeg hadde lånt en kjøler av en kompis og hadde satt på igjen stock kjøleren så startet ikke maskina. Den startet, og etter 4-5 sek stopper det og starter på nytt, og på nytt helt til jeg slår av PSU.

 

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...