Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk P5K-Premium i dag, men jeg har litt problemer med å få det intergrerte lydkortet til å fungere. Jeg har installert alle drivere som fulgte med, og programvaren viser at lydkortet gir lyd ut.... dessverre hører jeg ingen ting. Setter i ett USB headsett og da kommer lyden fint. Har forsøkt alle utganger på kortet med headsett jeg vet fungerer.

 

Noen som vet hvorfor og hva som kan gjøres?

 

Edit: Vista 64 er OS

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Fikk P5K-Premium i dag, men jeg har litt problemer med å få det intergrerte lydkortet til å fungere. Jeg har installert alle drivere som fulgte med, og programvaren viser at lydkortet gir lyd ut.... dessverre hører jeg ingen ting. Setter i ett USB headsett og da kommer lyden fint. Har forsøkt alle utganger på kortet med headsett jeg vet fungerer.

 

Noen som vet hvorfor og hva som kan gjøres?

 

Edit: Vista 64 er OS

9630967[/snapback]

Jeg hadde samme problem og endte opp med å laste ned lyddriverne som du finner på Asus sine sider. Funka for meg.

Lenke til kommentar
Fikk P5K-Premium i dag, men jeg har litt problemer med å få det intergrerte lydkortet til å fungere. Jeg har installert alle drivere som fulgte med, og programvaren viser at lydkortet gir lyd ut.... dessverre hører jeg ingen ting. Setter i ett USB headsett og da kommer lyden fint. Har forsøkt alle utganger på kortet med headsett jeg vet fungerer.

 

Noen som vet hvorfor og hva som kan gjøres?

 

Edit: Vista 64 er OS

9630967[/snapback]

Jeg hadde samme problem og endte opp med å laste ned lyddriverne som du finner på Asus sine sider. Funka for meg.

9631271[/snapback]

 

Very nice,,, skal prøve det :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et problem med P5KC og P180 Kabinett.

 

Sitter å knoter sammen min første egen komponerte maskin, men får ikke viftene fra kabinettet til å passe på hovedkortet.

 

Håper det er min egen feil :blush: eller må jeg kjøpe en overgang fra vifte kablene til hovedkortet?

 

Håper på snarlig tilbakemld så jeg kan få pc oppe å gå !

 

Mikael

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har et problem med P5KC og P180 Kabinett.

 

Sitter å knoter sammen min første egen komponerte maskin, men får ikke viftene fra kabinettet til å passe på hovedkortet.

 

Håper det er min egen feil  :blush: eller må jeg kjøpe en overgang fra vifte kablene til hovedkortet?

 

Håper på snarlig tilbakemld så jeg kan få pc oppe å gå !

 

Mikael

9633749[/snapback]

 

Kabinettviftene skal ikke kobles på HK, du skal koble dem til en det jeg tror heter 4 pins molex. (som kommer fra PSU)

Dette er samme typen kontakt som IDE harddisker bruker.

Lenke til kommentar
Har problemer med at disken/diskene plutselig kobler seg fra, og det må en restart til for at de skal vises igjen

9627548[/snapback]

Prøvd å oppdatere BIOS? Enten til nyeste offisielle, eller nyeste beta?

9629385[/snapback]

Har ikke fått oppdatert biosen enda, for har hørt at den ikke hjelper noe.

Skal prøve og oppdatere den snart.

edit: prøvde og oppdatere til 204 nå.

Endret av maxila
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har et problem med P5KC og P180 Kabinett.

 

Sitter å knoter sammen min første egen komponerte maskin, men får ikke viftene fra kabinettet til å passe på hovedkortet.

 

Håper det er min egen feil  :blush: eller må jeg kjøpe en overgang fra vifte kablene til hovedkortet?

 

Håper på snarlig tilbakemld så jeg kan få pc oppe å gå !

 

Mikael

9633749[/snapback]

 

Kabinettviftene skal ikke kobles på HK, du skal koble dem til en det jeg tror heter 4 pins molex. (som kommer fra PSU)

Dette er samme typen kontakt som IDE harddisker bruker.

9634111[/snapback]

 

Takk for kjapt svar, men får det likevel ikke til å fungere. Vifter står still og det er en kontinuerlig høy lyd når jeg skrur på maskin. dette kan da umulig være bra :cry:

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar

@2bb1,

Får vi noe resultater av fsb testing nå som du har minne som bør holde et stykke?

 

 

Kaladze Postet i dag, 16:02

Takk for kjapt svar, men får det likevel ikke til å fungere. Vifter står still og det er en kontinuerlig høy lyd når jeg skrur på maskin. dette kan da umulig være bra 

 

Noen ideer?

Høres jo ut som du sliter med flere ting.

Viftene er sikkert som Killer_DT sier (jeg kjenner ikke til Antec kassa, så vet ikke hva slags kontakter det er)

Men hvis maskinen ikke starter, og bare piper må du i alle fall gå gjennom alle tilkoblinger, at du har fått på plass strøm på alle steder som skal ha det (som 24 pins hk plugg, 4/8pins hk plugg, eventuelt skjermkort 6/8pins plugg osv.)

Og sjekk også at minnebrikker, og alt annet sitter skikkelig på plass og på rett sted. Forviss deg om at alt dette er i orden før du eventuelt oppretter en tråd som Intern foreslo.

Lenke til kommentar
Takk for kjapt svar, men får det likevel ikke til å fungere. Vifter står still og det er en kontinuerlig høy lyd når jeg skrur på maskin. dette kan da umulig være bra  :cry:

 

Noen ideer?

9634592[/snapback]

Så lenge viften i strømforsyning går (altså PSU er på) så skal det være spenning på "ide-hdd"-type kontaktene. Er det ikke det så må PSU være fokket.

Men du kan også ganske enkelt bare måle det med multimeter.

Lenke til kommentar
schyte ninja sliter stort med festene. jeg klarte ikke montere min så jeg måtte dra på bygmakker kjøpe små bolter 4mm med mutter og en liten fastnøkkel får og få festa. klipte bare av de klipsene som står på orginalt. det fuket fint men er kronglete og tidkrevende

9626409[/snapback]

 

 

Bortsett fra festingen, passet kjøleren bra på kortet?

Har du plass til vifta på den mtp de omkringliggende kjølerørene?

 

Bolter og mutrer og verktøy har jeg nok av på jobben, så å få festet det skal bli nada granada problema :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...