Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe :)

 

Har et lite dilemma nå, for mine 2x2GB brikker klarer ikke mer enn 800MHz (som forøvrig også er "stock"), så har ikke mulighet å få min Q6600 lenger enn 3,6GHz med mindre det finnes en genial funksjon på mitt P5K Premium som jeg har oversett hvor jeg kan stille ned ram-hastigheten :blush:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

De klarer 410MHz på 5-5-5-15, så kan jo evt. sette de til 6-6-6-18 for så å øke hastigheten? Skal ikke noe høyere enn 3,6GHz til normalt bruk, så da går det jo greit, men hadde vært greit å funnet ut hvor langt prosessoren er villig til å gå :)

 

Er også svært usikker på hvor mye volt jeg skal gi ram-brikkene, etter alle som har snakket om det ene hovedkortet etter det andre som "spiser opp" ram-en.

Lenke til kommentar

Wow! 410Mhz ja :thumbs:

Men det er vel litt "prisen å betale" for 2GB, de er vel ikke generelt de beste klokkere akkurat. Men for testingens skyld kan du jo i alle fall prøve å slakke timings ja.

 

Jeg vet ikke hva som er standard spenning på dine brikker, jeg kjører 2,25V som 24/7 spenning på mine 4 Crucial. Om hk skulle finne på å spise de opp av den grunn får det ha bon apetit...

Men om du ikke alt har gjort det, sjekk ut hva dine skal ha, og forsøk i det minste å sette det manuelt (er ikke sikker på hvor riktig dette hk setter V-dimm på auto).

Lenke til kommentar

Hehe, ja 800MHz holder lenge for mitt bruk, men tenkte aldri over at det kunne være greit å teste max-klokk på cpu :p Nå skal det óg sies at jeg aldri hadde forventet å greie over 3,6GHz, så det var jo hyggelig :)

 

Kjører nå på 840MHz på minnet, 6-6-6-18. Men med volt på auto feilet dette i Prime95-testen hvor "lots of RAM are tested".

 

Hvilket program kan jeg bruke til å lese av volten på ram-brikkene?

Det står foresten 1,8v i prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ville definitivt ikke stolt på prisguiden når det gjelder slike ting 2bb1, der står det så mye rart. 1,8V er godt mulig at er korrekt, men finn heller brikkene på hjemmesiden til Corsair, eller se på selve brikkene/esken om det kanskje står der.

Eventuelt er det sikkert også noen som vet i minnedelen av forumet.

Btw har jeg jo 1GB C4 versjonen av de brikkene, og fått de opp i 507Mhz med 2,1V på mitt P5K-VM.

Lenke til kommentar

2,1 reelle volt eller 2,1 satt i BIOS? (Vet ikke om det er samme "problemet" med vdimm som vcore).

 

Kjørte de på 530mhz med 2,0v (eller 2,05, husker ikke), og da feilet Prime95-testen hvor mye ram blir testet etter 10 minutter. Men dette er kanskje stabilt nok til en 3DMark-test, eller? Usikker på hvor mye ram som blir brukt i de testene.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hva snakker du om nå AmdTommy?

 

Ville definitivt ikke stolt på prisguiden når det gjelder slike ting 2bb1, der står det så mye rart. 1,8V er godt mulig at er korrekt, men finn heller brikkene på hjemmesiden til Corsair, eller se på selve brikkene/esken om det kanskje står der.

Eventuelt er det sikkert også noen som vet i minnedelen av forumet.

Btw har jeg jo 1GB C4 versjonen av de brikkene, og fått de opp i 507Mhz med 2,1V på mitt P5K-VM.

9606338[/snapback]

Men er det ikke slik at i dine brikker er det 2x512-chipper i hver 1GB-brikke, mens i mine brikker er det 2x1024-chipper i hver 2GB-brikke?

 

Mener det var noe slikt, og av den grunn klokker ikke 2GB-brikkene på langt nær så bra som 1GB-brikkene.

Lenke til kommentar

Jada 2bb1, du har helt sikkert rett i at det er andre chiper, det var mer et hint til spenningen egentlig.

Men tok en rask titt hos Corsair, og der står det at mine 2x1GB 6400C4 brikker er testet på 800Mhz, 4.4.4.12 @ 2,1V (SPD 5.5.5.18)

Mens på dine (hvis det altså er TWIN2X4096-6400C5 G) står det bare at de er testet 800Mhz 5.5.5.18 @ 1,8V.

 

Så det er nok i ditt tilfelle riktig som prisguiden sier 1,8V som er standard, og det jo også se ut som de kanskje ikke har like godt av høy spenning som mine 1GB brikker. Jeg vet ikke...

 

Kan vel i alle fall være lurt å passe på at de ikke blir alt for varme når du prøver.

Lenke til kommentar
Hva snakker du om nå AmdTommy?

 

Ville definitivt ikke stolt på prisguiden når det gjelder slike ting 2bb1, der står det så mye rart. 1,8V er godt mulig at er korrekt, men finn heller brikkene på hjemmesiden til Corsair, eller se på selve brikkene/esken om det kanskje står der.

Eventuelt er det sikkert også noen som vet i minnedelen av forumet.

Btw har jeg jo 1GB C4 versjonen av de brikkene, og fått de opp i 507Mhz med 2,1V på mitt P5K-VM.

9606338[/snapback]

Men er det ikke slik at i dine brikker er det 2x512-chipper i hver 1GB-brikke, mens i mine brikker er det 2x1024-chipper i hver 2GB-brikke?

 

Mener det var noe slikt, og av den grunn klokker ikke 2GB-brikkene på langt nær så bra som 1GB-brikkene.

9612869[/snapback]

snakker om å få meg en ny cpu.. drepe denne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...