Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Jeg ser nå at du hadde strap to NB, men at det ikke sto om i guiden. Men ok, hvis du har den der, kan du ha den på auto eller 333 i første omgang.

 

Vedrørende bios skal det bare være å legge utpakket bios på pennen, og starte EZ-flash. Kan hende du må prøve de forskjellige stasjonsnavnene som kommer frem med tabulator knappen, og her tar det av og til litt tid før den finner noe.

Men det har også vært noen i tråden som har hatt visse problemer med enkelte minnepenner. Og noen sier man må endre navnet til noe kortere (jeg har dog ikke gjort det...)

 

Men den bios'en du har der skjønner jeg ikke helt, hvis du altså har Deluxe skal det være 0503 som er siste beta :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aporopå Probe, så ser jeg at en av de tingene siste beta bios 0503 (Deluxe) skal fikse, er at man får fan speed error fra chafan2 i Probe2.

Utover det er det heller mangelfull informasjon om hva bios etter 0404 fikser.

 

Det stopper bemerkelsesverdig tildlig hos deg AmdTommy, og her går det opp til ca fsb470 med alle hk spenninger på auto med Quad. Hvis du har skrudd av alle funksjoner under cpu config, satt strap til 333 og laveste minnefart virker det jo som enten hk eller cpu stopper deg. Enten er det noe du har glemt/oversett, eller du har vært veldig uheldig med komponentene...

Men er maskinen Primestabil på fsb 384, men nekter å boote på 385, eller går det mer gradvis?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

 

@AmdTommy: Er ikke 1,5v litt mye for 3GHz? Kjører selv på 3,2GHz med 1,19v load :)

 

9603210[/snapback]

 

Det er litt mye ja, men jeg har bare satt den høyt for å forsikre meg om at det ikke er det som er problemet.

Aporopå Probe, så ser jeg at en av de tingene siste beta bios 0503 (Deluxe) skal fikse, er at man får fan speed error fra chafan2 i Probe2.

Utover det er det heller mangelfull informasjon om hva bios etter 0404 fikser.

 

Det stopper bemerkelsesverdig tildlig hos deg AmdTommy, og her går det opp til ca fsb470 med alle hk spenninger på auto med Quad. Hvis du har skrudd av alle funksjoner under cpu config, satt strap til 333 og laveste minnefart virker det jo som enten hk eller cpu stopper deg. Enten er det noe du har glemt/oversett, eller du har vært veldig uheldig med komponentene...

Men er maskinen Primestabil på fsb 384, men nekter å boote på 385, eller går det mer gradvis?

9604158[/snapback]

slått av alle funksjoner under cpu config ja, strap på 333.

ikke testa prime i det hele tatt. om jeg finner ut at det er cpu som stopper meg så blir det microen neste på den! (aka rma).

Fluesopp hadde dette kortet før meg å han klarte da 480 fsb på en quad med AKKURAT dette hovedkortet..

Lenke til kommentar

Ok AmdTommy, så det er gamle kortet til han soppen du har der ja ;) . Da kan vi jo mer eller mindre utelukke HK som problemet også da.

 

Mitt hk klarer fsb 545 med E6600, men stopper på ca 470 med Quad, så det er jo store forskjeller på cpu'er. Men har vel i grunn ikke hørt om mange som ikke kommer opp til fsb 400 på Deluxe/Premium, så tror det er uvanlig dårlig...

Du har ikke mulighet for å kryssprøve komponenter med feks Fluesopp eller noen da?

Lenke til kommentar
Ok AmdTommy, så det er gamle kortet til han soppen du har der ja ;) . Da kan vi jo mer eller mindre utelukke HK som problemet også da.

 

Mitt hk klarer fsb 545 med E6600, men stopper på ca 470 med Quad, så det er jo store forskjeller på cpu'er. Men har vel i grunn ikke hørt om mange som ikke kommer opp til fsb 400 på Deluxe/Premium, så tror det er uvanlig dårlig...

Du har ikke mulighet for å kryssprøve komponenter med feks Fluesopp eller noen da?

9604705[/snapback]

ja jeg har mulighet til det, å det skal testes. er jo ekstremt rart da. ikke hørt om en eneste 6750 som klokker så dårlig :no:

Lenke til kommentar

He he jada, og fluesopper er jo egentlig ganske søte så lenge man ikke spiser dem, så det var slett ikke vondt ment ;)

 

Er spent på å høre hva du/dere kommer frem til etter litt utbytting av hardware AmdTommy. Jeg syns som sagt det var uvanlig lavt tall, men stopper brått gjør det forsjåvidt her også. Med Quad'en er det tilsynelatende stabilt på 467 men booter ikke på 469 eller noe deromkring. Med E6600 var det litt anderledes, for å få den stabil på fsb 545 måtte diverse hk- spenninger økes. Med Quad'en ser ikke det ut til å ha noen innvirkning, kommer like langt med alt på auto...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...