Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Bruker det intigrerte kortet på P5K Deluxe. Det funker helt smertefritt på alle andre PC-er i huset. Har XP og alle de nyeste driverne.

 

Har prøvd med både trådløst og kabel.

9581918[/snapback]

Hvis det skjer det samme med trådløs som med et av de kablede er jo oddsen for at det er selve nettverkskortet som sliter liten. For å eliminere enda mer kan du jo prøve det andre kablede også. Du har jo et Marwell og et Realtek.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har ett p5k deluxe med en e6750 cpu som jeg DØR etter å klokke.. men cpu tempen vises feil både i diverse windows programmer og i BIOS(!), MÅ jeg oppdatere bios eller noe da? har ikke diskett stasjon.

mb temperatur vises som 30+ grader.. så den fungerer jo?

9573964[/snapback]

leste at det har noe med intels G0 steppinger å gjøre?

noen måte å få se temperaturen?

Lenke til kommentar

Har nettopp installert og bootet for første gang med mitt P5K-E og Q6600 G0 :) . Bootet opp på 2.7 ghz første boot. Foreløpig ser alt bra ut, Vdroop ser ut til å være langt bedre enn ventet. Med 1.35V valgt i bios får jeg 1.320V idle og 1.312V med load på alle kjerner (prime 95). Skal øke hastigheten litt nå, så får vi håpe spenningen holder seg stabil mens jeg øker Vcore og fsb videre :p

Lenke til kommentar
Har nettopp installert og bootet for første gang med mitt P5K-E og Q6600 G0 :) . Bootet opp på 2.7 ghz første boot. Foreløpig ser alt bra ut, Vdroop ser ut til å være langt bedre enn ventet.

P5K-E sliter ikke med noe V-drop, og har vel i motsetning til Vanilla også Voltage Damper som faktisk fungerer når man enabler den i bios...

Den dropen man får uten V-Damper påskrudd med Deluxe, Premium, -E osv er neppe mer enn det Intel spesifiserer at skal skje. Spenningen skal jo synke når strømforbruket går opp, og V-damper eller (Loadline Calibration, som blitz xstreme og toppkortene har) overstyrer, eller endrer tabellen for hvor mye V-core skal synke i forhold til Ampere trekket.

 

Blir uansett spennende å se hva du får til med Quaden din sablabra ;)

Lenke til kommentar
Hvis det skjer det samme med trådløs som med et av de kablede er jo oddsen for at det er selve nettverkskortet som sliter liten. For å eliminere enda mer kan du jo prøve det andre kablede også. Du har jo et Marwell og et Realtek.

9582408[/snapback]

Har gjort det, nemlig. Var rimelig sikker på at det var nettverkskortet som tullet fra før. Har du noen forslag om hva jeg kan gjøre utenom å returnere det? Er ikke så fantastisk fristende å sende det inn nå en uke før ByLAN.
Lenke til kommentar
Har nettopp installert og bootet for første gang med mitt P5K-E og Q6600 G0 :) . Bootet opp på 2.7 ghz første boot. Foreløpig ser alt bra ut, Vdroop ser ut til å være langt bedre enn ventet.

P5K-E sliter ikke med noe V-drop, og har vel i motsetning til Vanilla også Voltage Damper som faktisk fungerer når man enabler den i bios...

Den dropen man får uten V-Damper påskrudd med Deluxe, Premium, -E osv er neppe mer enn det Intel spesifiserer at skal skje. Spenningen skal jo synke når strømforbruket går opp, og V-damper eller (Loadline Calibration, som blitz xstreme og toppkortene har) overstyrer, eller endrer tabellen for hvor mye V-core skal synke i forhold til Ampere trekket.

 

Blir uansett spennende å se hva du får til med Quaden din sablabra ;)

9583338[/snapback]

 

Jepp, Vdamper skrudde jeg på med en gang :)

 

Driver for øvrig og primer på 3,6 ghz nå (400x9). Jeg valgte 1.4625V i BIOS, og noe særlig høyere tror jeg neppe jeg kommer til å gå. Skal være litt forsiktig med spenningen :p . Det gir meg ca. 1.42V idle og 1.41V load. Så får vi håpe den er stabil på 3,6 ghz, det ville vært en fin 24/7 klokk om ikke annet :)

Lenke til kommentar

Jepp, vi får håpe det går bra da sablabra, 3,6 er en fin marsjfart. Her må jeg opp i 1,46V for å få til det og har dessverre en kjerne som er mer spennigstørst enn de 3 andre. Så med lavere spenning feiler den etter en god stund med Prime.

Men du har jo en litt bedre revisjon Quad, og kanskje uten 1stk sær kjerne.

 

Hadde satt pris på om du ville teste max fsb etterhvert når du er ferdig. Ikke nødvendigvis stabilt, eller med høy klokk, men syns det er interessant å se om det er store forskjeller. ;)

 

 

 

HorSe Postet i dag, 22:10

Har gjort det, nemlig. Var rimelig sikker på at det var nettverkskortet som tullet fra før. Har du noen forslag om hva jeg kan gjøre utenom å returnere det? Er ikke så fantastisk fristende å sende det inn nå en uke før ByLAN.

Nei, ikke annet enn at et pci-LAN kort ikke koster stort, så om du er sikker på at det er problemet, men trenger maskinen er det et alternativ.

 

Men jeg vil jo tolke det faktum at det samme skjer med 3 forskjellige nettverkskort er en god indikasjon på at det er noe annet som er galt.

Men har ikke fått helt tak i hva som er problemet, mister du nettforbindelsen, eller hva skjer?

 

Jeg ville i alle fall prøvd mye annet, før jeg leverte inn et kort ut fra det du har fortalt.

Lenke til kommentar
Jepp, vi får håpe det går bra da sablabra, 3,6 er en fin marsjfart. Her må jeg opp i 1,46V for å få til det og har dessverre en kjerne som er mer spennigstørst enn de 3 andre. Så med lavere spenning feiler den etter en god stund med Prime.

Men du har jo en litt bedre revisjon Quad, og kanskje uten 1stk sær kjerne.

 

Hadde satt pris på om du ville teste max fsb etterhvert når du er ferdig. Ikke nødvendigvis stabilt, eller med høy klokk, men syns det er interessant å se om det er store forskjeller. ;) 

9583687[/snapback]

 

Prime95 har ikke feilet enda. Måtte opp til 1.440V idle og 1.432V load... Må teste mer, men det ser ut som en god start :) . Skal også se om jeg får tid til å teste max fsb senere, men da blir det helt sikkert med divider på minnet. Jeg kjører 4x1 gb og regner ikke med at minnet vil klokke særlig langt. Kjører det synkront med FSB nå, altså 400 mhz @ 4-4-4-12 (som er stock)

Lenke til kommentar
Hei, har ett p5k deluxe med en e6750 cpu som jeg DØR etter å klokke.. men cpu tempen vises feil både i diverse windows programmer og i BIOS(!), MÅ jeg oppdatere bios eller noe da? har ikke diskett stasjon.

mb temperatur vises som 30+ grader.. så den fungerer jo?

9573964[/snapback]

leste at det har noe med intels G0 steppinger å gjøre?

noen måte å få se temperaturen?

9583091[/snapback]

 

Bruk siste versjon coretemp,eller speedfan som du må justere opp 15 grader på kjernene selv under innstillinger.

Lenke til kommentar

Hei!

Har P5k Premium + 2x500gb

Noen flere enn meg som har problemer med RAID oppsett? Bluescreen, som følge av iastore.exe..Trasig at det er problemer med driver på dette hovedkortet også..

Bruker de to svarte SATA pluggene på hovedkortet.. Ingen som har forslag til hva som kan gjøres? takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
Hei!

Har P5k Premium + 2x500gb

Noen flere enn meg som har problemer med RAID oppsett? Bluescreen, som følge av iastore.exe..Trasig at det er problemer med driver på dette hovedkortet også..

Bruker de to svarte SATA pluggene på hovedkortet.. Ingen som har forslag til hva som kan gjøres? takknemlig for svar..

9585052[/snapback]

 

Lastet ned siste driverne fra Intel? Hvilke OS bruker du?

 

Satte opp 2*320GB som datadisker på Vista x64, og det var noe trøbbel før riktige drivere ble release....

Lenke til kommentar

Litt småforvirret over hvem kort jeg har lyst på her.

 

Jeg kommer til å kjøpe en Quad 6600 og overklokke denne.

 

Vil ha framtidige muligheter for DDR3 også, men prisene er for høye for meg enda, så jeg venter til disse blir billigere og handler DDR3 sammen med ny CPU og pci2.0 kort når dette kommer på markedet engang.

 

Hvilket av P5K er egnet for mitt oppsett?

 

BTW alle har støtte for CF oppsett i 16x eller? Kommer til å handle bare et R2900XT kort i begynnelsen, men når dette kortet blit dumpet i pris, eller om noe havner på bruktmarkedet, slår jeg til med et til :)

Lenke til kommentar
Hei!

Har P5k Premium + 2x500gb

Noen flere enn meg som har problemer med RAID oppsett? Bluescreen, som følge av iastore.exe..Trasig at det er problemer med driver på dette hovedkortet også..

Bruker de to svarte SATA pluggene på hovedkortet.. Ingen som har forslag til hva som kan gjøres? takknemlig for svar..

9585052[/snapback]

 

Lastet ned siste driverne fra Intel? Hvilke OS bruker du?

 

Satte opp 2*320GB som datadisker på Vista x64, og det var noe trøbbel før riktige drivere ble release....

9585146[/snapback]

Western digital disker?

Det ser ut som det er et nokså stort/utbredt problem..Kjedelige greier..

Hvis det er noen som har P5K premium og har fått det til, hadde det vært kjekt med litt tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Er WD-disker også et problem nå?

 

Hei!

Har P5k Premium + 2x500gb

Noen flere enn meg som har problemer med RAID oppsett? Bluescreen, som følge av iastore.exe..Trasig at det er problemer med driver på dette hovedkortet også..

Bruker de to svarte SATA pluggene på hovedkortet.. Ingen som har forslag til hva som kan gjøres? takknemlig for svar..

9585052[/snapback]

Putt diskene i to røde s-ata innganger, og prøv det.

Lenke til kommentar
Litt småforvirret over hvem kort jeg har lyst på her.

 

Jeg kommer til å kjøpe en Quad 6600 og overklokke denne.

 

Vil ha framtidige muligheter for DDR3 også, men prisene er for høye for meg enda, så jeg venter til disse blir billigere og handler DDR3 sammen med ny CPU og pci2.0 kort når dette kommer på markedet engang.

 

Hvilket av P5K er egnet for mitt oppsett?

 

BTW alle har støtte for CF oppsett i 16x eller? Kommer til å handle bare et R2900XT kort i begynnelsen, men når dette kortet blit dumpet i pris, eller om noe havner på bruktmarkedet, slår jeg til med et til :)

9585609[/snapback]

 

Gikk for P5K - Premium. Nå kommer det riktignok X38(nye chipsettet) med DDR3, men jeg tenkte som så at det for bli PCI 2.0 og DDR3 neste oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...