Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe "ASUS P5K Premium/WiFi-AP Black Pearl Special Edition" med "Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz", målet blir vel å nå 3.0-3.2GHz, men så lurer jeg på om CPU vifta "Zalman CNPS7700-Cu" kan bli for stor ?

link til vifta:

Zalman CNPS7700 spec

9568559[/snapback]

 

Skal du først kjøpe deg en kul vifte, så ville jeg funnet meg en som faktisk kjøler skikkelig. Den du har valgt her holder ikke på langt nær følge med de råeste nå lengre.

 

Ville valgt denne var jeg deg. Er noe av det beste, hvis ikke den beste man får nå

 

Thermalright Ultra 120 Extreme

9568570[/snapback]

 

 

 

okey, den ser jo meget nice ut, men netshop har den ikke inne for tiden, finnes det noen alternativer som er like bra ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg svartmalte P5K-vm m-ATX her for litt siden. etter litt organisering fant jeg ut at 440++fsb går bare fint, så ingen undervolting på minnet. bare feil avlesnig i program. og udugelighet fra min side :)

 

men vcore dropp er det enda. skal gjøre en blyant mod i dag som er ganske effektiv og meget enkel

9572538[/snapback]

Hvilken guide skal du bruke til å modde?

Lenke til kommentar

@leifeinar, har du sjekket ut tabellen for V-core som jeg nevnte i svar til deg for noen sider siden, er den lik hos deg?

 

Hvis du skal gjøre V-mod er det greit å være klar over at det tydeligvis er feil i V-core tabellen på siste bios (0401) Gjør jo ikke noe til eller fra for V-drop, men det har stor betydning for forskjellen mellom spenning satt i bios, og faktisk spenning.

 

He he, men godt å høre du har fått litt fart på sakene da. Dårlige minnebrikker kan du ikke skylde hk, jeg får FSB opp til 507... :p

Lenke til kommentar
Hvordan aktiverer jeg 1333MHz modus på P5K3 Deluxe ?

Har akkurat oppdatert BIOSen til den nyeste, og etter alt jeg har hørt, så skal det være mulig å sette opp frekvensen ett hakk. (minnebrikkene støtter offisielt oppimot 1375MHz så det er ikke noe problem)

 

Har ivhertflal ikke sett noe i BIOS...

9546930[/snapback]

Lurer selv på det samme :whistle:

Lenke til kommentar

må ha gådd glipp av den tabellen. tingen var at jeg sleit med prime på 9x380, så så jeg at Ai suite meldte om 1,95V på minnet. så jeg prøvde 8x380 uten hell så da konkluderet jeg med at det var vdrop på minnet som stoppa meg.

 

skjønner ikke helt hvorfor det blir restart under prime fra 3,5 mener og huske at jeg før prima over 3,5. da var det sykt varmt, men må har jeg planslipet med meget fint resultat og håpa og få ligge på 3,4++ 24/7

 

kan det være psu som har dårlige 12V??+ hiper 480W

 

angående minne, er jo utrolig fine priser på kingston hyperX link

 

 

pcp160: nå er jeg med. har sjekka det der og merket problemene. har forresten samme minne som dag ser det ut til, takk for hjelp forresten :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Lurer selv på det samme  :whistle:

9573291[/snapback]

Hadde du lest litt lengre ned på samme side, hadde du sett svaret! :hrm:

 

Jeg kjenner jo ikke til P5k3, men har du sjekket "strap to NB" i JumperFree Config (hvis du har en sånn "strap to" innstilling på ditt kort da, vel og merke... :roll: )

Den var ikke på første bios til P5K Dlx, men på de nyere er den der, og litt avhengig av fsb får man gjennom den tilgang til flere, og andre minnehastigheter.

 

Jeg kjører nå feks fsb 450, og med strap 333. Da får jeg altså minnehastighetene; 900, 1080, og 1440 Mhz å velge mellom. Men setter jeg strap 266 får jeg valget mellom; 1125, 1350, og 1800 Mhz. Strap 200 gir kun valget mellom 1500Mhz og 1800Mhz.

 

Så du kan jo sjekke ut dette strap valget, å se om det gir deg ønsket fart. :)

Står det ikke noe om 1333 modus i manualen til ditt kort?

9549294[/snapback]

1. Når jeg oppdaterte BIOS så fikk jeg sånn strapp to NB ja. :)

Men aner ikke helt hvilken nytte det er til...

 

2. Fikk disse alternativene med påfølgende straps:

333 = 853MHz og 1067MHz

266 = 800MHz og 1067MHz

200 = 889MHz og 1067MHz

Auto = 800MHz, 889MHz og 1067MHz

 

Skal jeg få 1333MHz så må jeg fortsatt overklokke, og det skal man vel ikke behøve. (dette kunne jeg da alltids gjort) :hmm:

 

3. Fulgte ikke med manual til mitt hovedkort. :p

(er sånnt testhovedkort som jeg fikk gratis, og de so mtestet det før meg har vel glemt å legge med manual XD)

Edit: Kan kanskje sjekke på nettsidene til asus etter manual...

9553458[/snapback]

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Hei, har ett p5k deluxe med en e6750 cpu som jeg DØR etter å klokke.. men cpu tempen vises feil både i diverse windows programmer og i BIOS(!), MÅ jeg oppdatere bios eller noe da? har ikke diskett stasjon.

mb temperatur vises som 30+ grader.. så den fungerer jo?

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

da var Vmod på p5k-vm utført :)

 

kjøpte 4B blyant på bokhandelen, klusset lit på avmerket sted noe som hadde radikal effekt.....

 

før volt på 1,6V i bios: (hoppet litt opp og ned så derfor flere verdier.)

 

Idle: 1,5280 og 1,5200

 

superPI 8M: 1,5040 og 1,5200 og 1,5120

 

F@H: 1,5120 og

 

Prime 95:1,5040 og 1,4960 og 1,4880

 

 

som dere ser er det prime95 som gir værst drop. etter Vmod er det ikke drop under prime, ligger konstant på 1,6 til 1,6080

 

så tegn på det gule feltet vist på bilde... skal finne ny max OC og så oppdatere posten :)

post-70872-1190760418_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...