Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par spm. :)

 

ettersom mitt EVGA 680i A1 ikke oppfører seg bra med mihn Q6600, så tenker jeg å kjøpe et P35 kort, nærmere bestemt Asus P5K-E eller et P5K Deluxe.

 

Jeg tenkte først å ha vann på MOSFETsene, men det er lite vits i, det vil nok bare hindre flowen, og en slik mosfetkjøler som Intern har bestillt vil nok fungere utmerket (hvis den passer, det gjenstår å se)

 

Uansett, det jeg lurer på er om X38 vil støtte SLI? Hittil, inkludert P35, så har jo bare Intel side chipset bare støtter CrossFire (i hvertfall offisielt), men jeg har hørt rykter om at X38 skal støtte SLI. Er dette riktig?

Lenke til kommentar

Vodoo har vist det frem at de klarer det...men jeg vet ikke om det er støtta eller om de har fikla det til :)

Var det som sto i artikkelen, at de kommer til å selge PC-er med x38hk med valget om å ha sli. Men Zeke lurte på om det var offisielt støtta og det vet jeg ikke, men jeg sa det for at ser ut som det er ganske stor mulighet for at det blir støtte for det :) Skal se om jeg finner ut noe mer angående den PC-en.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Vodoo har vist det frem at de klarer det...men jeg vet ikke om det er støtta eller om de har fikla det til :)

Var det som sto i artikkelen, at de kommer til å selge PC-er med x38hk med valget om å ha sli. Men Zeke lurte på om det var offisielt støtta og det vet jeg ikke, men jeg sa det for at ser ut som det er ganske stor mulighet for at det blir støtte for det :) Skal se om jeg finner ut noe mer angående den PC-en.

Det

9548696[/snapback]

 

Problemet er vel bare om ytelsen er god da.

Lenke til kommentar
Hvordan aktiverer jeg 1333MHz modus på P5K3 Deluxe ?

Har akkurat oppdatert BIOSen til den nyeste, og etter alt jeg har hørt, så skal det være mulig å sette opp frekvensen ett hakk. (minnebrikkene støtter offisielt oppimot 1375MHz så det er ikke noe problem)

 

Har ivhertflal ikke sett noe i BIOS...

9546930[/snapback]

Jeg kjenner jo ikke til P5k3, men har du sjekket "strap to NB" i JumperFree Config (hvis du har en sånn "strap to" innstilling på ditt kort da, vel og merke... :roll: )

Den var ikke på første bios til P5K Dlx, men på de nyere er den der, og litt avhengig av fsb får man gjennom den tilgang til flere, og andre minnehastigheter.

 

Jeg kjører nå feks fsb 450, og med strap 333. Da får jeg altså minnehastighetene; 900, 1080, og 1440 Mhz å velge mellom. Men setter jeg strap 266 får jeg valget mellom; 1125, 1350, og 1800 Mhz. Strap 200 gir kun valget mellom 1500Mhz og 1800Mhz.

 

Så du kan jo sjekke ut dette strap valget, å se om det gir deg ønsket fart. :)

Står det ikke noe om 1333 modus i manualen til ditt kort?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner jo ikke til P5k3, men har du sjekket "strap to NB" i JumperFree Config (hvis du har en sånn "strap to" innstilling på ditt kort da, vel og merke... :roll: )

Den var ikke på første bios til P5K Dlx, men på de nyere er den der, og litt avhengig av fsb får man gjennom den tilgang til flere, og andre minnehastigheter.

 

Jeg kjører nå feks fsb 450, og med strap 333. Da får jeg altså minnehastighetene; 900, 1080, og 1440 Mhz å velge mellom. Men setter jeg strap 266 får jeg valget mellom; 1125, 1350, og 1800 Mhz. Strap 200 gir kun valget mellom 1500Mhz og 1800Mhz.

 

Så du kan jo sjekke ut dette strap valget, å se om det gir deg ønsket fart. :)

Står det ikke noe om 1333 modus i manualen til ditt kort?

9549294[/snapback]

1. Når jeg oppdaterte BIOS så fikk jeg sånn strapp to NB ja. :)

Men aner ikke helt hvilken nytte det er til...

 

2. Fikk disse alternativene med påfølgende straps:

333 = 853MHz og 1067MHz

266 = 800MHz og 1067MHz

200 = 889MHz og 1067MHz

Auto = 800MHz, 889MHz og 1067MHz

 

Skal jeg få 1333MHz så må jeg fortsatt overklokke, og det skal man vel ikke behøve. (dette kunne jeg da alltids gjort) :hmm:

 

3. Fulgte ikke med manual til mitt hovedkort. :p

(er sånnt testhovedkort som jeg fikk gratis, og de so mtestet det før meg har vel glemt å legge med manual XD)

Edit: Kan kanskje sjekke på nettsidene til asus etter manual...

Lenke til kommentar

Bruk google?

 

Første generasjon PCI Express opererer med 2,5 Gbit/s båndbredde per kanal, i praksis 250 MB/s (samtidig, opp- og nedstrøms). Med den nært forestående versjon 2.0 øker dette til 5 Gbit/s, eller i praksis 500 MB/s samtidig hver vei.

 

Til tross for at PCIe 2.0 enda ikke er ute i reelle produkter, har PCI-SIG annonsert detaljer om tredje generasjon PCIe-standard.

 

PCIe 3.0 ventes i 2009 og vil øke den samtidige båndbredden per kanal til 8 Gbit/s hver vei. Samtidig fjernes rundt 20 prosent "overhead", slik at den praktiske båndbredden vil være nærmere 1 GB/s - altså en dobling av båndbredden i PCIe 2.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...