Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Jepp, har solgt hovedkortet, cpu og 19" lcd til en kamerat, så for han er jo dette et knallbra kort, siden han ikke klokker så mye som jeg har planlagt. Har da også selvfølgelig gått til anskaffelse av en G0 (+ Premium og ny skjerm). :) Så tror jeg skal klare en grei 24/7 klokk.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har da også selvfølgelig gått til anskaffelse av en G0 (+ Premium og Samsung 226CW 22"). :) Så tror jeg skal klare en grei 24/7 klokk.

9542108[/snapback]

Jepp, med den skjermen der vil du nok klare en bra klokk... :p

Men fra spøk til allvor er nok klokkbarheten vesentlig bedre på Premium enn KC. Sistnevnte er et bra alternativ for moderat klokking, eller der man tenker veldig langsiktig med tanke på valgfrihet ifht minnebrikker.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har hatt en del problemer med mitt P5KC, har hatt Q6600 og 2900XT på det. Først så starta maskinen i et halv sekund, jeg trudde det var skjermkortet som ikke fikk nok strøm og jeg leste at jeg skulle ha i 2 pci-e kontakter. Da jeg gjorde dette har bare hk stått og blinket i pwr LEDen, samme hva jeg drar ut og inn, har prøvd fler PSUer.

 

Altså er P5KC ødelagt, men kan det være 2900XT kortet som har gjort det? Håper at det bare er et defekt hk så jeg kan kjøpe et nytt likt et. Eller er det større sannsynelighet for at det går samme veien? Det står jo at det kan ha crossfire og hele ATi vennelig greia, noen som har eller vet om en fungerende rig med P5KC og 2900XT?

 

Er det virkelig slik at defekte deler kan ødelegge andre? ekke dette meget lite sannsynlig? At feks. defekt skjermkort eller prosessor kan ha knærta hk?

 

Fortsatt god dag :)

Lenke til kommentar

Som Fluesopp sier tror heller ikke jeg det er noe stor sannsynelighet for at skjermkortet har "skylden" sjekkih.

Men at en komponent kan ødelegge en annen er jo selvsagt mulig selv om det ikke er så vanlig. Feks vil kortslutning i en komponent kunne ta livet av det som forsyner den, og komponenten som forsyner kan ved feil ta livet av den som blir forsynt, hvis du skjønner...

Lenke til kommentar

@Intern: Nei, har ikke testet, men ser at heatpipsene til kjøleren stikker skrått ut fra basen og helt ut til kanten på hovedkortet, så jeg vil tro at den blir i veien. Skal selvfølgelig ikke påstå noe skråsikkert, men ifølge mine iskalde beregninger vil den ikke passe rett på.

 

@pcp160: Hehe, ja skjermen kommer til å få fart på godsakene med sine 2ms respostid ;) Vil tro Premium er mye bedre å klokke på enn KC ja. P5KC-et mitt hadde over 0,1 vdrop fra load til idle når spenningen var 1,5v, og det er jo ikke akseptabelt om man skal nå langt.

Lenke til kommentar

Hadde lyst på et Premium/WiFi-AP kort med Ultra120 Extreme (Få noen på XS til å bevise at Ultra120 passer :) ), men det virker som eg må bryte garantien da. Deluxe/WiFi-AP er dyrere (Få butikker som har det nå?), men Ultra120 skal passe der.

 

Et alternativ er jo et Gigabyte P35 kort med et PCI wireless kort.

Endret av Zoxc
Lenke til kommentar

@Nizzen: Det kan vel bli litt vanskelig når jeg aldri har sett kortet i virkeligheten, så her i gården er det bare antagelser ;)

 

@Zoxc: Om kortet fungerer som det skal, kommer jeg til å beholde dette kortet i minst 3 år, så da er ikke det verdt så mye uasnett, så en liten modifikasjon vil ikke gjøre meg noe. Men selve garantien, den blir vel ikke brutt om jeg sliper/skjærer vekk en liten del?

 

Husker på A8N-SLI Deluxe kortet jeg hadde, der ble chipsetviften ruinert etter 1 mnd (som med så mange andre), og denne måtte vel kunne skiftes ut med en annen uten brudd på garanti?

 

Har tenkt litt på Gigabyte ja, men er så glad i Asus :(

Wireless er forøvrig ikke grunnen til at jeg velger Premium.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
@Zoxc: Om kortet fungerer som det skal, kommer jeg til å beholde dette kortet i minst 3 år, så da er ikke det verdt så mye uasnett, så en liten modifikasjon vil ikke gjøre meg noe. Men selve garantien, den blir vel ikke brutt om jeg sliper/skjærer vekk en liten del?

 

Husker på A8N-SLI Deluxe kortet jeg hadde, der ble chipsetviften ruinert etter 1 mnd (som med så mange andre), og denne måtte vel kunne skiftes ut med en annen uten brudd på garanti?

Det er jo større kansje for at å skjære vekk ein del bryter garantien enn at den del blir øydelakt av vanlig bruk.

 

 

Har tenkt litt på Gigabyte ja, men er så glad i Asus :(

Wireless er forøvrig ikke grunnen til at jeg velger Premium.

Eg vil ha et kort som du kan overklokke og med wireless så Deluxe/WiFi-AP og Premium er ganskje passende :)

 

Det virker som at denne fyren bruker Ultra120 extreme på P5K Premium:

http://www.google.com/translate?u=http%3A%...n&hl=en&ie=UTF8

 

jason4207 skriver i signaturen at han bruker Ultra-120 extreme med P5K Premium:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=519673

 

P5KPD04.jpg

På dette bilder ser du P5K Premium og Deluxe. Det virker som at Deluxe heatsinkene er like store.

 

Bilde fra:

http://forum.pcdvd.com.tw/showthread.php?t...70&page=1&pp=10

Endret av Zoxc
Lenke til kommentar
Det er vel P5K Premium i bakkant der, vanskelig å se forskjellen.

Hvis den passer rett på hadde jo det vært supert :)

 

Virker forøvrig som P5K kortene er på vei bort fra markedet. Deluxe har Netshop allerede fjernet, og også de fleste andre P5K kortene.

9544792[/snapback]

 

Det er fordi Premium ER det nye Deluxe. Forskjellen er at Premium visst nok skal klare høyere "FSB"-klokk enn Deluxe, og at Premium ikke skal ha samme tendens til å drepe ram som Deluxe har hatt. Har kontaktet min leverandør (hattelco) og de har ikke hørt noe om at Premium eller de andre P5K-kortene, bortsett fra Deluxe, skal taes ut av salg.

 

Jeg har ikke testet om dette med høyere FSB stemmer, men temp i everest er noe lavere nå enn da jeg hadde Deluxe.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med P5K Premium og de minnebrikkene her? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54605

Skal ha 4 GB, men jeg er litt usikker på om det vil lønne seg med 2x2 GB eller 4x1 GB. Innspill fra noen som har hovedkortet?

 

Vurderer å bestille meg litt nye deler neste uke, har holdt på med x2 3800+ siden januar 2006 nå, så nå er det strengt tatt på tide med noe nytt :p .

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med P5K Premium og de minnebrikkene her? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54605

Skal ha 4 GB, men jeg er litt usikker på om det vil lønne seg med 2x2 GB eller 4x1 GB. Innspill fra noen som har hovedkortet?

 

Vurderer å bestille meg litt nye deler neste uke, har holdt på med x2 3800+ siden januar 2006 nå, så nå er det strengt tatt på tide med noe nytt :p .

9545405[/snapback]

 

Jeg har det og kjører med 4x1GB nå. Funker smertefritt, men har ikke prøvd med på noe overklokking enda. Men jeg kjøpte 4x1 fordi de var billigere enn 2x2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...