Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for den infoen Intern :thumbup:

Må si jeg finner det veldig rart at de ikke har tatt ut 0501 av beta, før det slippes en ny...

 

Fint om folk poster dersom de ser noe nytt/endret da. Har intrykk av at 0501 er stabil og bra, men denne 0503 er kanskje siste finpuss før en final versjon.

Vært interessant om dere med Samsung også hadde prøvd den, det er vel det jeg kan komme på av kjente (og allvorlige) problemer med dette hk, som trenger fiks.

 

Vedrørende cpu PLL og voltage reference, har jeg lest noen teorier om hva disse faktisk gjør. Men har aldri sett noe håndfast og bekreftet på dette, så skulle også gjerne høre mer om dette.

 

Som sagt tidliger savner jeg dokumentasjon på hk generelt. Disse som lager mods for hk, hvor får de informasjonen fra?

 

Intel og AMD legger jo ut ganske inngående teknisk informasjon for cpu, men noe sjema for hk har jeg aldri sett, og ikke en gang noe slags manual for bios. Er egentlig ganske uvanlig at man har et teknisk produkt, uten noe form for forklaring på hva "knappene" gjør... :roll:

 

Så alle som har noe å bidra med på dette, er også hjertelig velkommen til å poste. ;)

Lenke til kommentar

Aporopå ny bios...

Har "lekt meg litt" med Microcube'n og P5K-VM/E6600 her nå, og har fått til ganske gode resultater med den. Har fått pisket fsb opp til 507, og cpu kjører SuperPi på ca 3,8Ghz. Dette syns jeg er imponerende tall fra et Micro ATX hovedkort.

(Siden minnet er 400Mhz og man ikke kan kjøre mer devider enn 1:1 er jeg ikke 100% sikker på om det er HK, eller minnet som sier stopp på 507Mhz, men det er langt fra stabilt på den farten, og at hk går så mye lenger er vel lite sannsynelig...)

 

Når det er sagt er det vesentlig større forskjell mellom max skryte- klokk, og hva som er stabilt på dette hk, vs P5K Deluxe. Med Deluxe og V-damper påskrudd har jeg ca 1,47V idle, og 1,46V load med Q6600. På P5K-VM har jeg ca 1,52V idle og 1,45V load med E6600...

Så V-core må opp på vesentlig høyere nivå for å få det stabilt med litt høy klokk. Nå er jo ikke denne Cuben først og fremst noe klokkeprosjekt (klarer bare ikke la vær :cool: ) og som 24/7 fart har jeg satt 400x8=3,2Ghz og minnet 1:1 og dette går fint med alt på Auto. Så om noen trenger Micro-atx får P5K-VM min anbefalning i alle fall.

 

Er vel i grunn glad for å se at mer forseggjort strømforsyningsdel på Deluxe ser ut til å ha noe for seg i praksis.

 

Vedrørende bios, er det fler enn meg som ser noe litt mystisk i denne nedtrekks-listen for V-core på siste stabile P5K-VM bios..?

 

104157.jpeg

Lenke til kommentar

Etter å ha lekt meg enda litt mer med Q6600 min på mitt P5K, er jeg mer overbevist enn noensinne om at man bør kjøre ett hovedkort som Voltage Damper funker på for å få skikkelig overklokking stabilt. Her er litt info fra min erfaring.

 

@ 3.4GHz når jeg testet stabilitet så kjørte jeg disse volt innstillingene til CPU:

 

Bios: 1.625v

 

Idle Windows: 1.5v

 

Ved full load på alle kjerner i Prime så faller den til tider helt ned til 1.358v. Vet det ikke er PSU som er problemet, så tror rett å slett det er forsyningen av strøm til CPU som er endel dårligere her enn på f.eks ett Deluxe kort. Nesten så jeg har lyst til å bytte å se om det er mer å hente i CPU'en min.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
P5K Deluxe users:

I forrigårs kom BIOS 0503 BETA.

Det står ikke changelog, så jeg aner ikke hva som er nytt.

 

Direkte nedlastningslink her.

9478566[/snapback]

 

 

Er det noen her som har funnet ut noe om changelog for 0503 beta biosen enda?

 

Legger den inn iallefall, så får jeg se om det er noe forskjell. Håper den gjør slik at tempen går ned og klokken går opp :whistle::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...