Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er for tida på 485fsb ganger * 7 så det blir ca 3.4 ghz på min Q6600.

Mulig det er rammen som stopper meg, men er egentlig fornøyd. Har bare 6400 ram, men har slakka litt opp på timingsene så det går fint.

 

P5K korta har vel problem med Western Digital sin 150GB raptor disk om du bruker Vista 32bit, litt usikker på om feilen er ved XP 32bit.

 

Men har dere shoppa hk i dag, har dere vel shoppa 4 gb ram med dagens priser, og har dere 4 gb ram, må dere over på vista 64bit... jaja, xp64 er jo også eit alternativ, en ser ikkje for meg at dei som utvikler drivere utvikler for 64bit xp. Da er nok vista 64bit litt sikkrere.

Lenke til kommentar

Jeg har Geil-brikkene i sammenlikningen og hadde tidligere Corsair-brikkene (Cas-4). Sistnevnte lot seg knapt klokke i det hele tatt på 4-4-4-12 før den ene brikken tok kvelden på 2,1v. Det er fullt mulig at den allerede var ute og vaklet før jeg begynte å klokke, så da var jeg sikkert bare uheldig.

 

Geil-brikkene har jeg ikke testet fullt ut ettersom at jeg ikke har noe ekstra kjøling i det området, men de fungerte stabilt på 905 Mhz (4-4-4-12) @ 2,3v. Mye for pengene altså.

Lenke til kommentar
Eg er for tida på 485fsb ganger * 7 så det blir ca 3.4 ghz på min Q6600.

Mulig det er rammen som stopper meg, men er egentlig fornøyd. Har bare 6400 ram, men har slakka litt opp på timingsene så det går fint.

 

P5K korta har vel problem med Western Digital sin 150GB raptor disk om du bruker Vista 32bit, litt usikker på om feilen er ved XP 32bit.

 

9422172[/snapback]

Har P5K problemer med Raptor også?

Det jeg vet er at kombinasjonen Nvidia 8800/Vista/Raptor ikke er så velykket. Toms hardware hadde jo også en artikkel om dette for en tid tilbake. Dette gjelder både nye og gamle Raptorer, og har selv problemer med dette. (kontrollpanel og "egenskaper" kommer å går som det passer)

Men har overhodet ikke noe problemer med mine gamle 74GB disker i XP i alle fall.

 

Vedrørende fsb klarer jeg (stabilt) på mitt Deluxe fsb 477 med Q6600, og fsb 545 med E6600. For å kjøre stabilt fsb 545 må jeg øke en del av spenningene på chipset, cpu PLL osv. Med Quaden går det fint med alt på auto. Kommer altså ikke noe lenger med mer spenning.

 

Angående dette om Deluxe forsvinner fra sortimentet, vil jeg gjette at det vil gjøre det ganske snart. Vil forundre meg om man kjører Deluxe og Premium side om side over lengere tid, når forskjellene er så små.

Lenke til kommentar
Eg er for tida på 485fsb ganger * 7 så det blir ca 3.4 ghz på min Q6600.

Mulig det er rammen som stopper meg, men er egentlig fornøyd. Har bare 6400 ram, men har slakka litt opp på timingsene så det går fint.

 

P5K korta har vel problem med Western Digital sin 150GB raptor disk om du bruker Vista 32bit, litt usikker på om feilen er ved XP 32bit.

 

9422172[/snapback]

Har P5K problemer med Raptor også?

Det jeg vet er at kombinasjonen Nvidia 8800/Vista/Raptor ikke er så velykket. Toms hardware hadde jo også en artikkel om dette for en tid tilbake. Dette gjelder både nye og gamle Raptorer, og har selv problemer med dette. (kontrollpanel og "egenskaper" kommer å går som det passer)

Men har overhodet ikke noe problemer med mine gamle 74GB disker i XP i alle fall.

 

Vedrørende fsb klarer jeg (stabilt) på mitt Deluxe fsb 477 med Q6600, og fsb 545 med E6600. For å kjøre stabilt fsb 545 må jeg øke en del av spenningene på chipset, cpu PLL osv. Med Quaden går det fint med alt på auto. Kommer altså ikke noe lenger med mer spenning.

 

Angående dette om Deluxe forsvinner fra sortimentet, vil jeg gjette at det vil gjøre det ganske snart. Vil forundre meg om man kjører Deluxe og Premium side om side over lengere tid, når forskjellene er så små.

9430751[/snapback]

Det du sier at med en Raptor disk og Vista, så kan man ikke alltid komme inn på kontrollpanel/egenskaper og diverse?

 

Slike problemer hadde jeg aller først med Vistaen min, og ja, jeg har raptor og 8800. Jeg kom rett og slett ikke inn på kontrollpanelet. Men nå fungerer det bra, etter en reistallering! :)

Lenke til kommentar
Det du sier at med en Raptor disk og Vista, så kan man ikke alltid komme inn på kontrollpanel/egenskaper og diverse?

 

Slike problemer hadde jeg aller først med Vistaen min, og ja, jeg har raptor og 8800. Jeg kom rett og slett ikke inn på kontrollpanelet. Men nå fungerer det bra, etter en reistallering! :)

9431148[/snapback]

Ja, det er som du sier, og problemet kommer og går helt tilfeldig, hos meg har det blitt borte om jeg kjører systemgjenoppretting, og plutselig virker det ene dagen, men ikke neste uten at jeg har gjort noe som helst.

Her er artikkelen hos Tom's hardware vedrørende dette problemet; Nvidia and Western digital Present "Windows Vista: Paralysis Edition"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...