Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål, da dette begynner og bli veldig irriterende :p :

Når PCen skrur seg av, så kommer det ett sånn over middels høyt pip fra skjermkortet (som om du har glemt strømkablene, og det får for lite strøm). Det var ikke sånn før jeg bytta HK!

Noen som vet hva det er? :p, PCIExpress porten som stenger strømmen før strømforsyninga?

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Som jeg også tror det står før her, så tror ikke jeg det fins uten WiFi, og hvis du grubler litt, så kommer du nok på at WiFi er trådløst nettverk/internett ;)

9358504[/snapback]

 

Vet hva wifi er :)

Men begynte å fundere fordi i pris guilden ligger et som heter deluxe og et som heter deluxe/wifi-ap så lurte på hva forskjellen mellom de var eller om det var det samme kortet

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Har lurt på det samme en del ganger Viper. I følge Asus finnes det ikke mer enn et P5K Deluxe, og det har WiFI.

Så det hadde vært interessant om feks Amentio som har begge til hver sin pris, ville forklare forskjellen...

9359107[/snapback]

 

haha ja så akkurat det, alle spesifikasjonene er de samme :p

Lenke til kommentar

Ja Viper, det kan virke som det har sjedd en glipp fordi man noen steder sløyfer WiFI-AP betegnelsen, og dermed fanger vel prisguiden det også opp som to forskjellige kort..?

 

Inntil jeg ser noen beviser for at det er noen forskjell, velger jeg i alle fall personlig og tro det er en feil, og ville kjøpt det billigste. :)

Lenke til kommentar

Har oppstått et noe nervepirrende problem her.

 

Satt og spilte Test Drive Unlimited i sta, og plutselig så frøs hele bildet, og jeg ble nødt å holde inna av/på-knappen for å få slått av maskinen.

 

Da jeg slo den på igjen, kom det verken bilde eller "pip". Etter 10-15 sek startet maskinen på nytt av seg selv, og nå bare sto den å durte - nok en gang uten verken lyd eller bilde, bare en svart skjerm.

 

Mistenker at det kan ha skjedd noe galt med grafikkortet, men er ikke sikker. Hva bør jeg gjøre? La den stå over natten å kjøle seg ned (funket med en pc jeg hadde for noen år siden :p).

 

Dette spørsmålet hører vel delvis hjemme under Skjermkort-delen, men prøver her først siden det ikke kom et pip etter restart osv.

Lenke til kommentar

Prøvde først å ta ut og inn skjermkortet, så cleara jeg cmos. Fortsatt svart skjerm under oppstart og heller ikke noe pip (i tillegg til at skjermkort-viften kjørte på full peis). Så tok jeg ut ram-brikke nr.2, fortsatt ingen respons. Deretter byttet jeg ut rambrikke nr.1 med brikke nr.2, og DA startet maskinen noe uventet.

 

Så restartet jeg maskinen og satt i den andre rambrikken igjen - nå i den andre sloten. Og maskinen fungerer fortsatt :)

 

Som jeg sa i en annen tråd; data er jaggu meg en snål ting.

Lenke til kommentar
Prøvde først å ta ut og inn skjermkortet, så cleara jeg cmos. Fortsatt svart skjerm under oppstart og heller ikke noe pip (i tillegg til at skjermkort-viften kjørte på full peis). Så tok jeg ut ram-brikke nr.2, fortsatt ingen respons. Deretter byttet jeg ut rambrikke nr.1 med brikke nr.2, og DA startet maskinen noe uventet.

 

Så restartet jeg maskinen og satt i den andre rambrikken igjen - nå i den andre sloten. Og maskinen fungerer fortsatt :)

 

Som jeg sa i en annen tråd; data er jaggu meg en snål ting.

9360251[/snapback]

PCen min fungerte for så vidt også tidligere, dog ustabil, med én ok minnebrikke og en som ikke var ok. Kanskje du burde kjøre Memtest bare for å være sikker?

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål, da dette begynner og bli veldig irriterende :p :

Når PCen skrur seg av, så kommer det ett sånn over middels høyt pip fra skjermkortet (som om du har glemt strømkablene, og det får for lite strøm). Det var ikke sånn før jeg bytta HK!

Noen som vet hva det er? :p, PCIExpress porten som stenger strømmen før strømforsyninga?

9358402[/snapback]

Bump :whistle:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...