Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det jepp til både C1E og SpeedStep altså 2bb1?

 

Litt snodig at det ikke er SpeedStep valg her. Kom til å tenke på det når Wheelman spurte hva C1E er. Og når jeg enabler C1E så går multipler ned til 6x.

Ja ja, ikke vet jeg, det er såvidt jeg har forstått snakk om to forskjellige ting, men C1E ser ut til å gjøre det jeg trodde SpeedStep skulle ta seg av.

 

@Yahoo, det var jo litt oppsiktsvekkende. Om det var noe jeg trodde om Premium var det bla at sata var i orden. Jeg måtte jo bytte mitt første kort pga defekte sata, og under feilsøking den gangen fant jeg ganske mange med problemer med sata på dette kortet rundt på nettet (disker som forsvinner)

Håper det løser seg for deg da i alle fall. ;)

Lenke til kommentar

Nei, har ikke premium. Var ikke noe problem å bytte. Var ærlig da jeg skrev til Netshop, og forklarte i detalj hvordan problemet oppstod. Vet ikke om de er pliktige til å bytte kort som har gått heden under flashing, men som sakt, ingen problem. Tok 5-6 dager å sende inn kortet før jeg fikk nytt (inkl helg). Gikk greit det, siden jeg uansett var borte den uken :)

Lenke til kommentar
Var det jepp til både C1E og SpeedStep altså  2bb1?

 

Litt snodig at det ikke er SpeedStep valg her. Kom til å tenke på det når Wheelman spurte hva C1E er. Og når jeg enabler C1E så går multipler ned til 6x.

Ja ja, ikke vet jeg, det er såvidt jeg har forstått snakk om to forskjellige ting, men C1E ser ut til å gjøre det jeg trodde SpeedStep skulle ta seg av.

 

@Yahoo, det var jo litt oppsiktsvekkende. Om det var noe jeg trodde om Premium var det bla at sata var i orden. Jeg måtte jo bytte mitt første kort pga defekte sata, og under feilsøking den gangen fant jeg ganske mange med problemer med sata på dette kortet rundt på nettet (disker som forsvinner)

Håper det løser seg for deg da i alle fall. ;)

9324276[/snapback]

Det var jepp som i at jeg kan velge begge ja :yes:

Lenke til kommentar
Om jeg bare hadde lest denne tråden før jeg prøvde å flashe mitt hovedkort i 64-bit Vista. Men men, var ikke så ille. Netshop byttet det uten problemer  :thumbup:

9324314[/snapback]

He he, sånn er det vel ofte. Først når problemene oppstår ser man etter mer info :whistle: .

Fikk i alle fall lagt en liten advarsel om akkurat dette i første post etter at Opresterud fikk sitt ødelagt, og han også fant ut at han var i godt selvskap.

 

Fint du fikk byttet det greit. Er forørig noe jeg har lest at skulle være endret på Primium, men nå høres det jo ut på Yahoo som det er andre og minst like allvorlige problemer med det.

Lenke til kommentar

Aha, ok. Jeg var såvidt innom tanken at valget kanskje ikke var der pga manuell multipler, har aldri hatt den på Auto.

Men forsvinner hele SpeedStep valget hos deg da Wheelman, eller blir det bare grått eller noe sånt?

 

(kan jo godt teste selv altså, men er ikke hjemme :) )

Lenke til kommentar

Er det mulig å få susing i hovedkortet ved load?

 

Jeg har et A5KC og akkurat nå forsøker jeg å se om min Q6600 takler 3,2Ghz. Jeg har fire snarveier til Prime95 som laster hver sin kjerne. Etter å ha startet to av disse går det fint, men når jeg starter den tredje hører jeg en suselyd (eller svisje-lyd) fra kabinettet som kan minne om en dårlig vifte.

 

Jeg har eliminert muligheten for at lyden kommer fra cpu-viften ved å sette fingeren på den. Det er heller ingen av kabinettviftene eller skjermkortet. Da er det naturlig å tro at det er strømforsyningen, men lyden virker å kommer fra lenger ned, mer bestemt rundt komponentene til eller ved bakpanelet. Er det noe her som kan lage en slik lyd?

 

For øvrig kan jeg nevne at jeg må opp i vCore 1,5v for å kunne kjøre 4xPrime på 3,2Ghz. Da viser forresten cpu-z 1,376v. Med åpent kabinett og en romtemp på 26°C er høyeste core på ca 67°C. Jeg kan også nevne at jeg kun har én minnebrikke i systemet for øyeblikket, og at denne er underklokket med slappe timings i tillegg.

Lenke til kommentar

Ok takk Wheelman, da er nok det grunnen til at jeg ikke har sett det.

Litt merkelig finner jeg det fortsatt at multipler går ned av å skru på C1E...

 

@ Bradbury, Spoler på hk, ved som det er bla rundt strømforsyningsdelen på hk, kan lage lyder. Så det kan jo være noe sånt du hører. Ellers vet ikke jeg om noe annet der som skulle kunne lage lyd, så det får andre i så fall tilføre.

 

He he, elektrolytt- kondensatorene i samme området er jo små bomber, som kan lage rikelig med lyd, men det er sånn engangs smell :p

Lenke til kommentar
Till er som har fått fel när ni flashat bios. Fungerar det inte att boota till cd'n som med P5K vanilla då? Mitt bios gick till helvete också (blodklock), men bara boota med cd'n som följer med så går det bra.

9325842[/snapback]

 

Enig, står jo i manualen at dette skal fungere ved en feilflash.

Ville uansett annbefalt alle å flase fra en usb stick igjennom e.z flash saken i bios. Genialt, stoler ikke på winflash..

 

Leste også et eller annet på net idag om en hd produsen som feilaktig laber/programerer diskene som sata2 når de ikke er det eller omvendt, som skaper krøll med hd kontrollere. Kan jo være det Yahoo sliter med.

Lenke til kommentar

@mackanz, de jeg har lest om som har fått det Vista64/Asus Uptdate problemet, har ikke klart å redde seg ut av det med cd'n. I alle fall ikke alle, Oprestrud i denne tråden prøvde vel også på det mener jeg å huske.

 

Det beste rådet er nok som dere sier fortsatt og bruke EZ metoden, men kan godt skjønne at folk som ikke sitter på denne informasjonen, og kanskje er vant med Asus Update velger det, og dermed går i fella. Så er sikkert ikke siste gang vi hører om det :(

 

@Wheelman, he he, joda, har smelt ganske mange kondensatorer. Sammen med en motstand og kjente verdier kan man jo tidstyre smellet sånn nogenlude også. Ganske artig husker jeg...

Om de temperaturene på kondensatorer som linken fra Lucky påstår stemmer, skulle det være håp om å få oppleve dette med P5K også. Men tror nok ærlig talt ikke det er noen stor fare.

Lenke til kommentar

Intern. Du har glemt et skruefeste på hovedkortet ditt, det på midten ved heatpipe saken. Er ihvertfall ikke en skrue der på bildet i signaturen din.

 

Er enig med mackanz, asus burde sende med en usb stick for flash formål.

Kan ikke forstå hvordan folk ikke har fått med seg denne metoden, står jo i manual at man må ha en usb stick som er formatert i FAT format. Put bios fil på den og boot opp e.z flash, så kjør av gårde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...