2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Joa, men har ikke nettverkskabel som rekker opp til datan akkurat nå (sitter på stua og installerer, pc-bula er i kjelleren). Men hentet frem en "gammel" trådløs adapter, så nå er jeg på nett Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er det ikke normalt at det følger med en driver-CD til hovedkortet? Var det på mitt forrige i alle fall, men finner ikke noe til mitt P5KC...? 9286872[/snapback] Har aldri opplevd at den har manglet nei... Underlig. Du kan ikke ha fått et angrefrist-kort hvor CD'ne er borte? Men var det noen JMicro driver på CD'n jeg fikk med - NEI (I såfall var den godt gjemt) 9286976[/snapback] Hmm, finner faktisk ikke en eneste CD som har noe som helst med hovedkort å gjøre. Hvilke CD-er fikk dere med hovedkortet? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ja det var rart 2bb1, skal jo følge med en cd som det står Asus på, lurer på om ikke min lå i manualen... På demokort er det jo vanlig å ikke få sånt, men aldri opplevd på nytt kort. Min Asus cd er forøvrig elendig, den er så dårlig ballansert at jeg frykter for cd spillerens liv og helse. Er uansett ofte lurt å heller laste ned, så man er sikker på å få nyeste da. Men download fra Asus er jo ikke akkurat fort gjort, så du får smøre deg med tolmodighet, og laste ned Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hmm, finner faktisk ikke en eneste CD som har noe som helst med hovedkort å gjøre. Hvilke CD-er fikk dere med hovedkortet? 9287021[/snapback] Jeg fikk samme hovedkort i går, og det fulgte med to CDer. Én med drivere og én med programvare. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja det var rart 2bb1, skal jo følge med en cd som det står Asus på, lurer på om ikke min lå i manualen... På demokort er det jo vanlig å ikke få sånt, men aldri opplevd på nytt kort. Min Asus cd er forøvrig elendig, den er så dårlig ballansert at jeg frykter for cd spillerens liv og helse. Er uansett ofte lurt å heller laste ned, så man er sikker på å få nyeste da. Men download fra Asus er jo ikke akkurat fort gjort, så du får smøre deg med tolmodighet, og laste ned 9287137[/snapback] Du er en engel! På grunn av ditt utfyllende svar om hvor CD-en skal være, sprang jeg opp på rommet hvor jeg hadde lagt manualen klar til godlesing til kvelden. Og gjett hva som lå klistret inni manualen? 2 CD-er! Men har nå uansett lastet ned nye fra Asus, men kan være greit å ha en CD i bakhånd om jeg ikke har internett neste gang jeg fotmaterer. Jeg lastet forøvrig LAN-driver mappen ned til skrivebordet, og inni den trykkte jeg på Setup.exe, men nå får jeg ikke slettet/flyttet mappen. Geenialt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ja men det var jo flott 2bb1, kan være greit å ha cd'n av og til. Men får slettet mappen etter en restart heller? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg har et lite problem, og trenger noen kloke hoder til og svare Jeg har klart og miste den bakplata som følger med vannkjølingssettet mitt, og må derfor improvisere litt... Jeg har funnet skruene som følger med (tror jeg), de passer hvertfall i hullene, og støter ikke borti noen poler eller sånnt. Jeg bare lurer på om det er safe? , de har skive mellom hodet og platen, og er festet med vinmutter (ja, jeg vet!, men var det eneste som fulgte med ) på andre siden, og så skal blokka mellom der igjen, og festes med 4 vingmuttere igjen , jeg spøre igjen; er dette en safe løsning? EDIT: Glemte og si at jeg har platen som står over blokka som holder den fast, det er den skruene skal igjennom og festes med mutter påå Endret 15. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja men det var jo flott 2bb1, kan være greit å ha cd'n av og til.Men får slettet mappen etter en restart heller? 9287485[/snapback] Det vet jeg ikke da jeg avinstallerte de og installerte på nytt. Men du skal ikke se bortifra at en restart hadde løst "problemet" Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har ikke brukt noe annet enn skruer med nylonskiver på noen av mine vannkjølte LGA 775 kort WheelMan_92. Går helt fint det. Men på det P5K-VM kortet mitt var det lederbaner veldig nære skruehull (men da altså på oversiden av hk) så der laget jeg meg noen plastskiver for å være på den sikre siden ifht kortslutning når jeg skulle montere kjøler. Men det var altså en luftkjøler. Men man må jo dra til med sunn fornuft dersom det ikke er noe avstivning til å fordele trykket. Vet ikke hvor nære hullene det går lederbaner på ditt kort, men sånn i prinsippet ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skulle kunne bruke det du har. Men skiver av annet materiale enn metall er jo å foretrekke mot hk, og et must dersom de kan komme over lederbaner. Om det er vingmutter eller ikke spiller vel ingen rolle så lenge du har plass til dem på mellom hk og kabinett. At de med andre ord ikke bygger mer enn lengden på "pinnene" hk festes i. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Uten noen slags plate på baksiden som avstiver er det viktig å ikke dra til for mye ja... Husker første gangen jeg satte på vannblokken, hovedkortet var som en banan etterpå :!: . Tror jeg strammet litt mye Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har støtt på et problem nå, og får ikke bootet. Saken er den at når jeg starter maskinen, kommer dette vinduet opp etter litt: Jeg trykker da 1 (siden jeg har 32bit), og får beskjed om å "insert your Formated Floppy to A:\", og jeg har ikke floppy en gang. Jeg trykker da Ignore/Fail, og får opp dette bildet som blir stående i evigheter: Hvordan i alle dager skal jeg få løst dette problemet? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ta ut ASUS driver CD'n som du endelig fant... :!: Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Du er en engel! På grunn av ditt utfyllende svar om hvor CD-en skal være, sprang jeg opp på rommet hvor jeg hadde lagt manualen klar til godlesing til kvelden. Og gjett hva som lå klistret inni manualen? 2 CD-er! 9287260[/snapback] Ser jeg ikke er aleine om å lese manualene til HKene mine? :!: Men, noen som har sett en verre plassering av IDE porten på P5K-E? , heldigvis henger hovedkortet mitt opp ned, så det løste seg Men, alt er ferdig nå , mangler bare og koble til powerknappen EDIT: Ja, da har jeg støtt på et problem... Alle USB "ting" fungerer bra i BIOS, men så fort jeg begynner og loade Windows, så blinker tastaturet en gang (som om den sjekker at det er der), og musen slutter og fungere... Heeeelp me Endret 15. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ta ut ASUS driver CD'n som du endelig fant... :!: 9288099[/snapback] HAHA! Er det mulig, må si jeg har vært litt i lykkerus over å ha fått alle delene i dag, så får skylde på det Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) EDIT: Ja, da har jeg støtt på et problem...Alle USB "ting" fungerer bra i BIOS, men så fort jeg begynner og loade Windows, så blinker tastaturet en gang (som om den sjekker at det er der), og musen slutter og fungere... Heeeelp me 9288427[/snapback] Bump Bwhahahahha, jeg fikk dett til Klarte og poste, og kom delvis inn i windowsloadinga på 3,6 GHz @ 1,37 vCore , kjører nå på 3 GHz @ 1,3 mens jeg installerer en ting til: Den kjørte på 2,4 i 10 sek, klokka direkte til 334, og så til 400 FSB Endret 15. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har P5K DeLuxe/WiFi og et Silverstone HTPC kabinett. http://www.silverstonetek.com/products/p_c...?pno=cw02&area= Finner ikke ut hvordan alle kablene skal koples. "From the front panel LCD/IR module, locate 2 female single wire leads colored in black and red. The black wire should have the connetor labeled GND. Refer to your MB's manual and connect the 2 wire leads to "POWER SWITCH" and "POWER BUTTON" on the MB's front panel pin headers." Men siden det er IR med av/på via fjernkontroll blir det dobbelt opp med kabler for powerswitch? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det skal følge med en sånn hvit ting til og plugge power knappen o.l. i, right? Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det skal følge med en sånn hvit ting til og plugge power knappen o.l. i, right? 9290538[/snapback] hvem svarer du...? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Deg , forsto det sånn at du hadde problem med og koble til Power? Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Deg , forsto det sånn at du hadde problem med og koble til Power? 9290592[/snapback] Lettere om du siterer ltt da... Ja den "klossen" er med ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå