Andrull Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Når folk oppgraderte til 939, så kjøpte alle A8N32-SLi Deluxe, og tilfeldigvis jeg å (bare 3 år etter), så det blir digg og klokke vilt (håper vi) med noe som ikke alle har 9280288[/snapback] A8N32-SLI Deluxe var blant de seneste 939-kortene, så jeg skjønner ikke helt hvordan "alle" med 939 hadde det 9280422[/snapback] Var vel ikke så fryktelig mange med A8N32-SLI. Som du sier, kom sent og kosta mye. De fleste hadde A8N-sli deluxe eller A8N-sli Premium. 9281460[/snapback] Good old days. Sry for off-topic. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Old days? , du har det jo enda Btw, mulig jeg tok litt feil anngående det 32 tallet Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har 2 nettverkskort på mitt spill nye Asus Blitz Formula hovedkort. Begge er Marvell Yukon, men det ene er et 88E8001/8003/8010 PCI det andre er et 88E8056 PCI-E. Hvilket er best å bruke? Vet PCI-E har noe høyere latency enn PCI som igjen er tregere, om det i det hele tatt har noe å si...? Trenger man legge inn noen egen driver for den integrerte 3.parts IDE kontrollern (JMicron - modell JMB368 PATA) for å få den til å virke optimalt? Fant ingen driver på CD'n sm fulgte med. Nå er den kun detektert som en "Standard Dual Channel PCI IDE Controller" - altså en windows standard driver. Regner med det er samme PATA kontroller som sitter på alle P5K? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ja, bare for å presisere/pirke litt, og samtidig kanskje gi inspirasjon til hva du skal skrive til dama di: PCI-e X8 er ikke en multipler, men antall kanaler, eller paralelle linjer om man vil. Altså feks x8 er 8 kanaler, og x4 ikke overaskende da 4 operative kanaler. 9281017[/snapback] Nettopp, derfor skrev jeg multiplier i gåsetegn. Prater jeg mer om data til dama, tror jeg hun hiver både meg og datan ut, desverre 9281407[/snapback] Ja jeg regnet egentlig med at du viste dette, men kunne jo tenkes at noen ikke gjorde det. He he, mitt intrykk er vel at jenter flest ikke er spesielt opptatt av pci-e kanaler og subtimings nei, så du gjør nok lurt i å finne andre temaer ja... :!: Vel, nok om det, er jo relativt langt OT, men syns jo det var litt morsomt. Jeg tør ikke svare på det Krapfoss, men tviler vel litt på at du vil se noen merkbar forskjell i praktisk bruk, men det er kanskje målbart. Andre får svare på det. Men da har de altså kuttet ut Realtek på Blitz da, det viste jeg ikke. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Old days? , du har det jo enda Btw, mulig jeg tok litt feil anngående det 32 tallet 9282357[/snapback] Hehe, tja har det jo fortsatt, men er ikke i bruk lengre. Nå er det P5K3 og Q6600 som gjelder. (bare signaturen som ikke er helt oppdatert) Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er der Marvell Yukon 88E8056 PCI-E som er standard på alle P5K modellene tro?? Bruker uansett det andre NIC'et og om det tar 1% cpu ekstra på en av de 4 kjernene, hvem bryr seg? Her er forresten en ordentlig JMicro driver for 3.parts PATA-kontrolleren på P5K-kortene: ftp://driver.jmicron.com.tw/jmb36x/Win2k_xp_Vista/ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Er der Marvell Yukon 88E8056 PCI-E som er standard på alle P5K modellene tro?? Bruker uansett det andre NIC'et og om det tar 1% cpu ekstra på en av de 4 kjernene, hvem bryr seg? 9284250[/snapback] Ja, eller P5K Deluxe har et Marwell 88E8056 pci-e, og et Realtek RTL 8187 pci kort. Forøvrig om noe skulle være interessert har jeg teste Ubuntu på denne maskinen, og Realtek LAN fungerer automatisk der, Marwell er værre, og det samme gjelder IDE kontrolleren. Tror du ytelsen er bedre med den driveren til IDE, eller er det problemfiks? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tror du ytelsen er bedre med den driveren til IDE, eller er det problemfiks? 9284542[/snapback] Mulig det virker fint her, men på mitt gamle 965-kort (GA-965P-DS4 som jeg mener har en JMicron kontroller) slet jeg med brenning av DVD, hvor Nero brukte 100% cpu på en kjerne og samtidig gjorde at maskinen lagget når jeg brukte std driver på 3.parts PATA-kontrollern. Etter jeg byttet til original 3.parts driver fra JMicron (eller hvem det nå var som stod bak kontrollern) var jeg kvitt problemet og cpu forbruket datt ned i typisk 5%-10% på 1 kjerne ved brenning av DVD. Jeg kommer nok til å legge den inn. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ok Krapfoss, det er jo både nyttig og interessant informasjon. Bruker ikke IDE kontrolleren selv, men kan jo tenkes den vil bli brukt når kortet pensjoneres som hovedmaskin. Ut av det lille jeg har testet den finner jeg det litt irriterende at den fordrøyer boot (post) såpass mye som den gjorde. Men det er vel kanskje noe man bare må venne seg til om man bruker det aldrende IDE grensesnittet nå som det ikke lenger er intergrert i chipset. Nå skal det sies at jeg nok booter litt oftere enn gjennomsnittet, så det plager sikkert ikke "folk flest" Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jaja, mener ikke og bryte inn i diksusjonen deres , men vil bare informere om at mitt P5K-E og Q6600 ligger og venter på meg på postkontoret Så, hvis alt går etter planen, så blir det litt benching i kveld Syns det var rask levering jeg, bestilte klokka 15:36 eller noe sånn, i GÅR! Endret 15. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ja det var kvikt WheelMan_92 Men hvorfor i alle dager sitter du her og skriver innlegg da... Om du har et kamera kunne det vært fint om du tok et bilde av JumperFree config menyen i bios, etter at den er oppdatert (hvis kortet kommer med 1 utgave er det ofte noen mangler) Tenkte kanskje jeg skulle legge til noen bilder av dette i post 1, og Mackanz har sendt meg noen av P5K Vanilla. Men Macanz, eller andre som har Vanilla, er det max 2,1V Vdimm og 1,6V v-core på Vanilla, eller er det mer? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Grunnen til at jeg sitter her er at jeg venter på litt penger fra en, som skal komme iløpet av dagen , også for og være litt snill Men skal se om jeg får tak i et kamera Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jaja, mener ikke og bryte inn i diksusjonen deres , men vil bare informere om at mitt P5K-E og Q6600 ligger og venter på meg på postkontoret Så, hvis alt går etter planen, så blir det litt benching i kveld Syns det var rask levering jeg, bestilte klokka 15:36 eller noe sånn, i GÅR! 9284944[/snapback] Ja du vet, alt under 3Ghz er nederlag E-utgaven er den som har noe påkostede komponenter og svart PCB som Deluxe? pcp160: Jeg har en "gammel" ATA-133 16x NEC DVD-brenner, og siden den fungerer fint og brukes så sjelden har jeg aldri giddet bytte den ut, med f.eks. en SATA brenner... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Ja du vet, alt under 3Ghz er nederlag 9285228[/snapback] Ja, jeg veit , har vannkjøling og leke med, så jeg satser på 3,5 GHz stabilt EDIT: Trenger kanskje noen til og guide meg da, med hvor mye vCore jeg kan pøse på med og sånn , og alle de nye funksjonene, siden jeg bare (nesten) har klokka AMD Endret 15. august 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja du vet, alt under 3Ghz er nederlag 9285228[/snapback] Ja, jeg veit , har vannkjøling og leke med, så jeg satser på 3,5 GHz stabilt EDIT: Trenger kanskje noen til og guide meg da, med hvor mye vCore jeg kan pøse på med og sånn , og alle de nye funksjonene, siden jeg bare (nesten) har klokka AMD 9285288[/snapback] Jeg vil si, ikke over 1.5v vcore som en tommelfingerregel. Man kan gå høyere, men da bør man vite hva man driver med, og det er ikke egnet som noen 24/7 setting. Du slipper heldigvis dette med HTT multiplier på Intel-platformen Resten får du bare lese deg til i manualen (står rimelig greit forklart faktisk) og evt om det finnes noen gode guider på XtremeSystems... PS: Du skulle kjøpt deg Blitz-hovedkortet, det har tilkobling for vannkjøling med nippler og det hele på hovedkortet Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Men da måtte jeg venta noen måneder på HKet også Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Er det ikke normalt at det følger med en driver-CD til hovedkortet? Var det på mitt forrige i alle fall, men finner ikke noe til mitt P5KC...? Endret 15. august 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Visit no.asus.com for nyeste drivere Jeg sitter nå og sikler på mitt P5K-E, mangler bare og sette det inn, og finne noen som er villige til og dele en gig med DDR2 RAM med meg Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er det ikke normalt at det følger med en driver-CD til hovedkortet? Var det på mitt forrige i alle fall, men finner ikke noe til mitt P5KC...? 9286872[/snapback] Har aldri opplevd at den har manglet nei... Underlig. Du kan ikke ha fått et angrefrist-kort hvor CD'ne er borte? Men var det noen JMicro driver på CD'n jeg fikk med - NEI (I såfall var den godt gjemt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå