Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kortet her er meget morsomt, lærte en god del av det og er meget artig å klokke med det. Denne tråden her minner meg om DFI-tråden både denne og den andre er meget gode. Du finner masse tips på sidene her:) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 @AnaXyd gøy at du endte opp med det Blitz kortet da. Noe dårlig kort er det jo garantert ikke, så du blir helt sikkert fornøyd. Men at du har betalt mye for lite ekstra tar jeg nesten for gitt. Akkurat som alle vi som har Deluxe også har gjort det, slik jeg ser det. Er vel derfor det kalles entusiastkort... 9280197[/snapback] Når folk oppgraderte til 939, så kjøpte alle A8N32-SLi Deluxe, og tilfeldigvis jeg å (bare 3 år etter), så det blir digg og klokke vilt (håper vi) med noe som ikke alle har Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 @ pcp160: Det var et kompliment, selvom jeg ærlig må innrømme at jeg ikke alltid leser alt du skriver, så er det veldig greit å ha en "slik en" i tråden. Bedre å skrive for mye enn for lite Helt enig med deg, Fluesopp! P5K Deluxe er et knall kort! Angrer ikke på kjøpet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Leser alt jeg , for det her interriserer meg faktisk, er det en post som bare er søppel de første 2 linjene, så dropper jeg det, men pcp10 er pure kvalitet Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Når folk oppgraderte til 939, så kjøpte alle A8N32-SLi Deluxe, og tilfeldigvis jeg å (bare 3 år etter), så det blir digg og klokke vilt (håper vi) med noe som ikke alle har 9280288[/snapback] A8N32-SLI Deluxe var blant de seneste 939-kortene, så jeg skjønner ikke helt hvordan "alle" med 939 hadde det Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Bare noe jeg har hørt , og sett... Men, same shit, det eier! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Blitz kortet ser ihvertfall helt villt bra ut! Leser manualen nå, og det er mange fete finesser.. Men dette herre Crosslinx, hva er liksom det? Har ikke skjønt helt hva dette gjør... Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Faktisk, (etter det jeg leste) så setter det ned PCI-e "multiplieren" til 8x i hvert spor, og tar bort "latency", som var i eldre hovedkort. Ser om jeg finner det igjen. Fant det: First stop is the CrossLinx chipset, found directly in between each PCI-E 16x slot. In Crossfire mode, each slot will function as 8x, which will effectively remove all bottlenecks found in other motherboards, including the ASUS Commando. Endret 14. august 2007 av Intern Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Og dette vil selfølgelig resultere i bedre resultater? Men dette fungerer bare med Crossfire da eller? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tja, hovedkortet støtter ikke SLI så...ikke offisielt hvertfall. Vel, Asus vet vel bedre enn oss, så man må vel nesten stole på at det hjelper på ytelsen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Men slik jeg forstår fra ASUS skriver, så er dette kun i Crossfire? Eller har jeg misforstått helt her? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kortet støtter jo ikke SLi, så ja Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Intern Postet i dag, 22:49 Faktisk, (etter det jeg leste) så setter det ned PCI-e "multiplieren" til 8x i hvert spor, og tar bort "latency", som var i eldre hovedkort. Ser om jeg finner det igjen. Ja, bare for å presisere/pirke litt, og samtidig kanskje gi inspirasjon til hva du skal skrive til dama di: PCI-e X8 er ikke en multipler, men antall kanaler, eller paralelle linjer om man vil. Altså feks x8 er 8 kanaler, og x4 ikke overaskende da 4 operative kanaler. Du mente kanskje A8N Deluxe WheelMan?, det var det i alle fall veldig mange som hadde. Forskjellen mellom det og A8N32 var i hovedsak at, A8N32 har 2 fulle x16 pci-e spor, mens forgjengeren A8N Deluxe hadde 1 x16, eller 2 x8 kanaler. Altså ikke full utnyttelse av pci-e grensesnittet, men uten at det nødvendigvis var merkbart i praksis da. Vet ikke helt hvordan dette egentlig blir på P5K Deluxe, noen som har testet "feil" pci-e spor i praksis? I følge data er det 1x16 (blå) og den sorte da X4, men vet ikke om det endrer seg om man ikke bruker den blå... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vet ikke helt hvordan dette egentlig blir på P5K Deluxe, noen som har testet "feil" pci-e spor i praksis? I følge data er det 1x16 (blå) og den sorte da X4, men vet ikke om det endrer seg om man ikke bruker den blå... 9281017[/snapback] Det må testes Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kanskje jeg kan spørre her... Jeg har P5KC og et kabinett med tre vifter. Problemet er at det er kun to plugger på hovedkortet for kabinettvifter. I tillegg kommer "Pwrfan" men der har jeg koblet til CPU-kjøleren. Dermed får jeg ikke brukt den siste kabinettviften. Det jeg lurer på, er om det er mulig å bruke en overgang fra en tre-pins plugg til vanlig molex slik at jeg kan koble den direkte til strømforsyningen (Corsair 620W) i stedet for hovedkortet? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kanskje jeg kan spørre her... Jeg har P5KC og et kabinett med tre vifter. Problemet er at det er kun to plugger på hovedkortet for kabinettvifter. I tillegg kommer "Pwrfan" men der har jeg koblet til CPU-kjøleren. Dermed får jeg ikke brukt den siste kabinettviften. Det jeg lurer på, er om det er mulig å bruke en overgang fra en tre-pins plugg til vanlig molex slik at jeg kan koble den direkte til strømforsyningen (Corsair 620W) i stedet for hovedkortet? 9281174[/snapback] Jada, det skal gå helt fint Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Mine kabinettvifter er koblet direkte til strømforsyningen (via molex), så vil anta det går an ja. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja, bare for å presisere/pirke litt, og samtidig kanskje gi inspirasjon til hva du skal skrive til dama di: PCI-e X8 er ikke en multipler, men antall kanaler, eller paralelle linjer om man vil. Altså feks x8 er 8 kanaler, og x4 ikke overaskende da 4 operative kanaler. 9281017[/snapback] Nettopp, derfor skrev jeg multiplier i gåsetegn. Prater jeg mer om data til dama, tror jeg hun hiver både meg og datan ut, desverre Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Når folk oppgraderte til 939, så kjøpte alle A8N32-SLi Deluxe, og tilfeldigvis jeg å (bare 3 år etter), så det blir digg og klokke vilt (håper vi) med noe som ikke alle har 9280288[/snapback] A8N32-SLI Deluxe var blant de seneste 939-kortene, så jeg skjønner ikke helt hvordan "alle" med 939 hadde det 9280422[/snapback] Var vel ikke så fryktelig mange med A8N32-SLI. Som du sier, kom sent og kosta mye. De fleste hadde A8N-sli deluxe eller A8N-sli Premium. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Passer dette minnet til P5K-Deluxe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå