Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)

pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deluxe skal visst være veldig god på overklokking. Forskjellen ifra Deluxe og Premium er minimal mener jeg.. Men aner ikke noe om de billigere modellene.

Er ikke hele P5K serien egnet til overklokking da?

Hva med det nye Blitz kortet til ASUS da? Hvordan er det?

Lenke til kommentar

Vet ikke om hele er egent til klokking. Men lurer på om det er vits å legge de 1000kr ekstra i deluxe kortet i forhold til billig kortene.

Blitz kortet har jeg ikke hørt så mye om, men den svir på lomme boka :p

Har en test her. Det virker jo som et veldig bra kort.

Lenke til kommentar

Hvis du skal overklokke, ville nok Deluxe vært ett godt valg. Det har ihvertfall jeg blitt fortalt, både herfra og fra reviews... Det er nok et veldig bra kort.. :)

BTW: Blitz så ut som et perverst bra kort! :love:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Er ikke Q6600 stock på 2.4ghz da? Jeg aner ikke om det går med noen billigere versjoner av P5K, men det kan jo hende.. :)

Shit! Nå vart jeg forelska i Blitz kortene! Disse må vel være bedre enn P5K Deluxe vel? Det ser ihvertfall sånn ut... Til og med chipset er montert med en kjøler som er en vannblokk! Kudos til ASUS! :love:

Lenke til kommentar

For meg virker det som mange får Q6600 lett over 3GHz, men dette er da med Deluxe kortet.

Jeg finner liksom kun review av P5K deluxe kortene, ikke noen om kun P5K :(

Noen som har disse kortene / vet om et test eller hvordan billig kortene klokker?

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Såg at utapå eska stod det 8 phase power.... altså 8 fase strøm for prosessorn'n. Det kan jo ha ein del å sei om du skal klokke opp litt, at den har god og stabil spenning.

9266978[/snapback]

Tror ikke det har noe å si gitt... Selv mitt A8N32-SLI Deluxe har 8 phase power greier, men spenningen er ikke mye stabil.

Lenke til kommentar
Jeg har lurt på om jeg skal overklokke, men jeg skal klokke Q6600 til rundt 3ghz.

vet du om det går med disse billig kortene av P5K?

9266408[/snapback]

3Ghz bør du fint klare også med P5K, jeg fikk da i alle fall kjørt min Q6600 på 3,6Ghz med M-atx varianten av P5K (P5K-VM) som neppe er noe bedre enn P5K. Men pga varme fikk jeg ikke stabilitetstestet ved den farten, så det er ikke sikkert det ville kjørt riktig så fort i praksis.

Disse rimelige variantene mangler såvidt jeg kan se bare "det lille ekstra", som litt lavere max V-core, V-dimm, manglende Voltage Damper, og har en enklere strømforsyningsdel.

Det er nok ved mer ekstrem klokking av man eventuelt vil se konsekvensene av slike forskjeller. De resultatene jeg har sett av P5K på feks XS-forum har vært bra, men nøyaktig hvor grensene går er jo vanskelig å si.

Har jo som tidligere nevnt også erfart at ting som hvor høy fsb man kan få er avhengig av cpu. På mitt Deluxe stopper det med Q6600 på fsb467, mens når jeg setter inn E6600 går den til fsb 545. Med andre ord er såvidt jeg kan se tester som forteller hvor langt fsb går ikke så veldig mye til å stole på .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...