Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)

pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Skal karnskje kjøpe meg P5K Deluxe

og så lurte jeg på hva som er med i pakken? antall sata kabler osv. Kommer til og trenge minst 4stk. Beklager hvis det står noen steder men jeg har sett i gjennom det meste av tråden :D

9260152[/snapback]

Det følger med 4 kabler med mitt P5KC, så det er minst 4 kabler med Deluxe-versjonen, om ikke 5-6 :)

Lenke til kommentar
Hei

og så lurte jeg på hva som er med i pakken? antall sata kabler osv. Kommer til og trenge minst 4stk. Beklager hvis det står noen steder men jeg har sett i gjennom det meste av tråden :D

9260152[/snapback]

Det følger med 4 kabler med mitt P5KC, så det er minst 4 kabler med Deluxe-versjonen, om ikke 5-6 :)

9260861[/snapback]

det var bra, takk for svar :D

Lenke til kommentar
Hei

9260152[/snapback]

Dersom du går på sidene til Komplett/hovedkort/ASUS P5KDeluxe så finner du flere tester her med bilder.

http://legionhardware.com/document.php?id=644

http://techgage.com/article/asus_p5k_deluxe_wifi-ap/

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

Søkefunksjonene fungerer de :yes:

Edit: La med et bilde av innhold

http://www.legionhardware.com/pic.php?imag...xe/Image_21.jpg

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
har oppdatert bios ja. skjønna ikkje ka det kan være...

9260461[/snapback]

Nei, sånt er jo frustrerende, og det er jo litt begrenset hvilke muligheter du har når du ikke en gang booter til bios. Men du har også prøvd og veksle mellom de forskjellige brikkene, så en defekt brikke er utelukket?

Utover det vet jeg ikke andre muligheter enn å teste de forskjellige bios som finnens så langt, og kanskje også forsøke å sette manuelle innstillinger med de tre på plass. Øke V-dimm litt, og sette slappe timings, 2T osv.

Kanskje Mackanz har noen kommentar til dette problemet ditt, han som har testet så mange brikker ;) .

@Kennet_H, du ser jo nå av bilder hva som følger med. Bundelen med Deluxe er vel egentlig ikke så veldig imponerende til "Deluxe" å være, og ikke særlig mye mer innholdsrik enn hva jeg fikk med P5K-VM Micro-ATX.

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette har blitt fortalt utallige ganger her, men er P5K Deluxe godt anbefalt hvis man skal overklokke? Hvilke kort er isåfall bedre?

Takk.. :)

9262783[/snapback]

Kort og godt, JA.

Jeg tør dog ikke begi meg inn på hvilke andre som eventuelt kan være enda bedre. Asus har spydd ut et utall kort i P5K serien, og det er ikke trivielt å finne ut hva som faktisk skiller noen dem. Premium er feks på papiret helt likt som Deluxe, men jeg tror rett og slett det kan være snakk om en nyere revisjon. Men det er bare min teori, og Asus kaller det Black Pearl Special Edition. Men når jeg leser om Black Pearl Special Edition ser jeg ikke helt at det skiller seg fra Deluxe. Men om det skulle være noe forskjell er i så fall Premium ment å være enda bedre for klokking, det skal ha bedre kjøleløsninger for klokking osv, men det fremkommer jo da ikke "bedre enn hva". Tilsynelatende er det likt som Deluxe.

Men uten at jeg altså vil påstå at det ikke finnes bedre, P5K Deluxe er i alle fall et godt klokkekort, både egne og andres erfaringer her tyder helt klart på det :)

Lenke til kommentar
Nei, sånt er jo frustrerende, og det er jo litt begrenset hvilke muligheter du har når du ikke en gang booter til bios. Men du har også prøvd og veksle mellom de forskjellige brikkene, så en defekt brikke er utelukket?

Utover det vet jeg ikke andre muligheter enn å teste de forskjellige bios som finnens så langt, og kanskje også forsøke å sette manuelle innstillinger med de tre på plass. Øke V-dimm litt, og sette slappe timings, 2T osv.

Kanskje Mackanz har noen kommentar til dette problemet ditt, han som har testet så mange brikker ;) .

9262842[/snapback]

kjem meg inn i bios! Men er skeptisk til manuelle instillinger i og med at eg ikkje har peiling på ka eg driv med :) med mindre noken kan gje meg nøyaktig beskrivelse på ka eg skal gjere

Lenke til kommentar
Beklager hvis dette har blitt fortalt utallige ganger her, men er P5K Deluxe godt anbefalt hvis man skal overklokke? Hvilke kort er isåfall bedre?

Takk.. :)

9262783[/snapback]

Kort og godt, JA.

Jeg tør dog ikke begi meg inn på hvilke andre som eventuelt kan være enda bedre. Asus har spydd ut et utall kort i P5K serien, og det er ikke trivielt å finne ut hva som faktisk skiller noen dem. Premium er feks på papiret helt likt som Deluxe, men jeg tror rett og slett det kan være snakk om en nyere revisjon. Men det er bare min teori, og Asus kaller det Black Pearl Special Edition. Men når jeg leser om Black Pearl Special Edition ser jeg ikke helt at det skiller seg fra Deluxe. Men om det skulle være noe forskjell er i så fall Premium ment å være enda bedre for klokking, det skal ha bedre kjøleløsninger for klokking osv, men det fremkommer jo da ikke "bedre enn hva". Tilsynelatende er det likt som Deluxe.

Men uten at jeg altså vil påstå at det ikke finnes bedre, P5K Deluxe er i alle fall et godt klokkekort, både egne og andres erfaringer her tyder helt klart på det :)

9263350[/snapback]

Takk for svar! Så til dags dato er det egentlig ingen bedre klokkekort enn dette? Kan jo også nevne at jeg er ute etter et gamer hovedkort også, men jeg tror P5K Deluxe er det som passer meg! :)

Andre meninger?

Lenke til kommentar
Takk for likene til bilde. Litt flau for at jeg ikke fant det selv :blush:  Men jeg lurer på en ting til jeg, finner sikkert det med litt søking å lesing og, men er liksom mye lettere og spørre her :!:  noen som vet om 8800gts dekker over noen av sata kontaktene?

9263622[/snapback]

Omg.

Det gjelder KUN 8800Ultra, eller 8800GTX kort med en kraftig modifisert kjøler.

Ettersom 8800GTS er langt kortere enn begge de to så er ikke dette noe problem nei.

Lenke til kommentar

Hvordan er P5K se og P5K i forhold til Deluxe versionen?

Jeg skal ikke ha to skjermkort, men tenker jeg skal ha meg en Q6600.

Hvilket kort burde jeg ha? Det er jo veldig stor prisforskjell fra det billigste til det dyreste.

Ser jo at alle velger deluxe, men trenger jeg det? Lurer på å klokke Q6600 litt, mulig opp til 3Ghz?

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Takk for likene til bilde. Litt flau for at jeg ikke fant det selv :blush:  Men jeg lurer på en ting til jeg, finner sikkert det med litt søking å lesing og, men er liksom mye lettere og spørre her :!:  noen som vet om 8800gts dekker over noen av sata kontaktene?

9263622[/snapback]

Omg.

Det gjelder KUN 8800Ultra, eller 8800GTX kort med en kraftig modifisert kjøler.

Ettersom 8800GTS er langt kortere enn begge de to så er ikke dette noe problem nei.

9263757[/snapback]

Eg har eit XFX GeForce 8800GTX kort, som du ser, bruker eg s-ata kontaktene som er nærmest kortet, funker fint.

Var litt trangt å få dei plass, men gjekk fint.

93736.jpeg 93739.jpeg 93741.jpeg

Eidt:

Ser nå at eg brukte dei vinkla s-ata kabelene mine, men trur dei fulgte med p5k kortet så da har jo alle dei kablene. Meiner det skal gå og bruke vanlige uvinkla kabeler også.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...