elf_man Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Litt OT, men når jeg går på P5K Deluxe sidene til Asus, får jeg ingenting lenger. Hverken Firefox eller IE klarer å vise noe der. Andre som har dette "problemet"? Jeg liker å sjekke etter oppdateringer Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Takker så meget. C1E var det. (nedlokker vel V-core) Speedstep så visst ut til å bli borte om jeg satte overklokkingsinstillingene til manual, og det var vel derfor jeg ikke fant den. MEN, jeg finner ingen instilling for å stille ned på HTT multiplieren. (multiplieren til hovedkortet) Ved 1500Mhz og høyere så tror jeg det er dette som holder meg igjen. (375-380MHz FSB) Kanskje oppdatere BIOS? Edit: Q6600 rett opp i 3,33GHz med Zalman CNPS 9500LED med 1,475V. 9246981[/snapback] Sjekk om du finner noe som heter LDT Multiplier eller lignende for å justere ned HTT. Heter ihvertfall det på mitt P5N-E SLi. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 andrull: Hmm, nå har jeg glemt sånn halvveis hva det heter selv... Heter noe med C4 et eller annet hvis jeg ikke husker feil. Vent, tror det var C1E det het (?) Jeg holdt på med å overklokke det kortet her for et par uker siden (P5K Deluxe), og det fungerte jo helt greit. Det virker dog som om det (som med alle andre asus-kort) sliter litt med Vdroop... Men ellers var jo FSBen ivrig på å økes . Endte stabilt på 370x9 (3.33ghz) med en xeon cpu og 1.3V, noe som må sies å være godkjent med stock kjøler. 9246323[/snapback] Det med V-droop er noe Intel også spesifiserer skal skje. Enkelt sagt; når strømforbruket går opp, skal V-core gå ned. Men P5K Deluxe har en setting i jumperfree config som heter voltage damper (eller liknende) og skrur du på den, vil det ikke fluksere så mye, og for min del innebærer det høyere stabil klokk med V-core på auto om denne er påskrudd. @Elf-man jeg kommer i alle fall til bios og andre ting fra denne siden http://support.asus.com/download/download.aspx med IE7 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det med V-droop er noe Intel også spesifiserer skal skje. Enkelt sagt; når strømforbruket går opp, skal V-core gå ned.Men P5K Deluxe har en setting i jumperfree config som heter voltage damper (eller liknende) og skrur du på den, vil det ikke fluksere så mye, og for min del innebærer det høyere stabil klokk med V-core på auto om denne er påskrudd. @Elf-man jeg kommer i alle fall til bios og andre ting fra denne siden http://support.asus.com/download/download.aspx med IE7 9248326[/snapback] Hmm, voltage damper må testes Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 P5K3 oppe i 460MHz FSB (1840MHz) hittil. Med litt høyere multiplier fikk Q6600' en min opp i en 3,7Ghz. Dog er den ikke stabil nok til å kjøre en runde 3Dmark. (kun Super PI og litt andre småting) Spenningen er ganske høy. (1.61V) så vet ikke om jeg burde fyre på så mye mer. Hmm, voltage damper må testes Funker dette når du ikke har volten på auto? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Litt OT, men når jeg går på P5K Deluxe sidene til Asus, får jeg ingenting lenger. Hverken Firefox eller IE klarer å vise noe der. Andre som har dette "problemet"? Jeg liker å sjekke etter oppdateringer 9248173[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei, Nå skjønner jeg ikke en pøkk her! Har P5K deluxe og har har problemer med at en av SATA diskene (160GB) ikke dukker opp i Windows Vista x32. Alle diskene inkl. denne 160'en viser seg i biosen (v.0123), men den vil ikke dukke opp i 'computer management' når jeg kommer inn i Vista . Diskene var da koblet opp i følgende SATA porter på hovedkortet; sata1 (OS), sata2, sata4 og sata6. Jeg forsøkte å bytte litt rundt på de men får ikke frem 160'en i Vista. Må samtidig nevne at mine 2 IDE disker fungerer helt fint. Jeg har forsøkt å velge "rescan discs" og refresh i 'computer managment', men den dukker ikke opp der. I device manager vises kun de 4 andre diskene. Så klarte jeg etter en stund å lirke på plass sata kabler under skjermkortet og endte opp med følgende resultat Seagate Barracuda 200GB IDE (koblet til IDE porten) Seagate Barracuda 250GB IDE (koblet til IDE porten) WD Raptor 36GB SATA operativ system (SATA1, rød port) Seagate Barracuda 500GB SATA (SATA2, rød port) Seagate Barracuda 160GB SATA (SATA3, svart port) NEC dvd brenner SATA (SATA4, svart port) Nå får jeg plutselig en kjempetreig boot og kun raptor sata'n og dvd brenneren viser seg under de sata'ene som detekteres i bios (IDE diskene fungerer fortsatt helt fint). Kan nevne at jeg også nettopp koblet denne 160'en til en annen maskin hvor den fungerer aldeles strålende. Hva er det jeg gjør galt her ? Lenke til kommentar
Kristiantv Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Okei, dette er litt OT, men alikevel, jeg har P5K deluxe Ble litt bekymra for om jeg kunne ha knekt noen pins på cpuen når jeg satt den i hovedkortet... Presset den rimelig hardt ned... Men det var rett ned, og ikke press til siden etc. Hvor mye tåler cpuen? Har ikke fått prøvd dataen enda, venter på ram:/ Men ble litt nærvøs for dette..... Men skulle tro at den tåler en del når den blir presset ned... Mvh. - Kristian Lenke til kommentar
Intern Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 CPU'en har ikke pins... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Okei, dette er litt OT, men alikevel, jeg har P5K deluxe Ble litt bekymra for om jeg kunne ha knekt noen pins på cpuen når jeg satt den i hovedkortet... Presset den rimelig hardt ned... Men det var rett ned, og ikke press til siden etc. Hvor mye tåler cpuen? Har ikke fått prøvd dataen enda, venter på ram:/ Men ble litt nærvøs for dette..... Men skulle tro at den tåler en del når den blir presset ned... Mvh. - Kristian 9253731[/snapback] CPU'en har ingen pinner, de sitter på hovedkortet. Om du har brekt noen pinner så ser du det ganske lett. Om de er det minste bøyd, så er det overhengende sannsynlig at kortet ditt er ødelagt. Drawback med å la sockelen ha pinner og ikke CPU. Kan vel gå begge veier det der. Men det jeg ikke skjønner er hvordan du klarte å presse ned CPU?? Den skal bare gli rett på plass, ingen slingringsmon eller noe. Du ser pilene på CPU og hakket som er laget? Det ene er større enn det andre, likeså sockelen. Funker maskina? Lenke til kommentar
Kristiantv Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Okei, dette er litt OT, men alikevel, jeg har P5K deluxe Ble litt bekymra for om jeg kunne ha knekt noen pins på cpuen når jeg satt den i hovedkortet... Presset den rimelig hardt ned... Men det var rett ned, og ikke press til siden etc. Hvor mye tåler cpuen? Har ikke fått prøvd dataen enda, venter på ram:/ Men ble litt nærvøs for dette..... Men skulle tro at den tåler en del når den blir presset ned... Mvh. - Kristian 9253731[/snapback] CPU'en har ingen pinner, de sitter på hovedkortet. Om du har brekt noen pinner så ser du det ganske lett. Om de er det minste bøyd, så er det overhengende sannsynlig at kortet ditt er ødelagt. Drawback med å la sockelen ha pinner og ikke CPU. Kan vel gå begge veier det der. Men det jeg ikke skjønner er hvordan du klarte å presse ned CPU?? Den skal bare gli rett på plass, ingen slingringsmon eller noe. Du ser pilene på CPU og hakket som er laget? Det ene er større enn det andre, likeså sockelen. Funker maskina? 9253759[/snapback] Det er jo pinner under CPU`en.. Q6600. Nei har ikke testa maskina enda, har ikke fått alle delene enda.. Begynnte bare å tenke på om jeg satt de for hardt i... Nei etter at jeg satt den ned, pressa jeg den litt hardt ned for å sjekke at den var skikkelig på plass, noe som kan vise seg å være dumt? heh. Edit: Tok selvsagt helt feil. Pinnene ligger på hovedkortet... Men nederst i høyre hjørne er det ca. 3 plasser uten pins. Skal det være sånn, eller er de knekt? Endret 10. august 2007 av Kristiantv Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) sjå og sammenlign sjølv fant eit bilde til, litt større, men treigt å laste, Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 11. august 2007 av Cornel Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Til høyre er en socket 775 CPU UTEN pins, og til venstre socket ? CPU MED pins. Og to bilder av socket 775. Endret 11. august 2007 av Intern Lenke til kommentar
Kristiantv Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Takk for hjelpa alle sammen:) Den ser lik ut som bildene, for dere er det også 3 plasser uten pins på den ene siden. Nå ble jeg letta. Takk. - Kristian Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Litt OT, men når jeg går på P5K Deluxe sidene til Asus, får jeg ingenting lenger. Hverken Firefox eller IE klarer å vise noe der. Andre som har dette "problemet"? Jeg liker å sjekke etter oppdateringer 9248173[/snapback] Jeg fant en work around på problemet. Når man kommer til nedlastingen (jeg har prøvd med IE, FF og Opera, alle har samme problem), så er det helt blankt under P5K Deluxe, som du sier. Oppe i høyre hjørne kan du velge brikkesett, og så produkt. Her velger du LGA 775, og P5k Deluxe igjen, da får du opp alle nedlastingene. Får du det ikke opp får du velge et annet hovedkort ført og så gå på samme måten til P5K Deluxe igjen. Det funker nå hos meg, da får jeg opp alle bios og drivernedlastinger. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Kristiantv Postet i dag, 01:03 Begynnte bare å tenke på om jeg satt de for hardt i... Nei etter at jeg satt den ned, pressa jeg den litt hardt ned for å sjekke at den var skikkelig på plass, noe som kan vise seg å være dumt? heh. Bare for å avslutte den saken, du trenger ikke presse i det hele tatt. Om hk ligger vannrett er det nok å bare legge cpu løst på plass i holderen, så blir den klemt tilstrekkelig fast når man låser. Syns det er merkelig dette problemet noen av dere har med support.asus.com her har jeg prøvd fra flere maskiner og flere nettlesere og har ingen problemer. Forøvrig syns jeg de skal se å få den 0501 bios ut av beta snart. Digitize Postet i går, 23:23 WD Raptor 36GB SATA operativ system (SATA1, rød port) Seagate Barracuda 500GB SATA (SATA2, rød port) Seagate Barracuda 160GB SATA (SATA3, svart port) NEC dvd brenner SATA (SATA4, svart port) Nå får jeg plutselig en kjempetreig boot og kun raptor sata'n og dvd brenneren viser seg under de sata'ene som detekteres i bios (IDE diskene fungerer fortsatt helt fint). Kan nevne at jeg også nettopp koblet denne 160'en til en annen maskin hvor den fungerer aldeles strålende. Om jeg ikke husker helt feil refereres de røde sata-portene til som "slave" og skal/bør? ikke brukes til boot-disk. Mulig jeg husker feil, men ville prøvd med Raptor et annet sted enn rød sata vedrørende det "treg boot problemet". Det andre problemet er jo ikke godt å si, men siden jeg selv måtte bytte mitt første P5K pga manglende sata, så jeg rundt om kring på nettet at ganske mange har diverse problemer med forsvinnende sata på P5K. Men det har vel vært snakk om at de ikke detekteres av bios hver gang. Siden bios ser diskene, ville jeg tro det like gjerne kunne være et Vista problem du har der. Du kunne kanskje prøve å gjenopprette Vista til et tidligere stadie, eller om du har dualboot med XP, Ubuntu eller noe kan du jo se om det samme skjer der... Endret 11. august 2007 av pcp160 Lenke til kommentar
slunde Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 har et problem med mitt p5kc kort. problemet er at den pcen ikkje vil boote med 4x1024mb ram. Har testa alle brikkene og slotsa, og alt ser ut til å være i orden. Når det står 4 brikker i, kjem det ikkje bilde på skjermen, ingen pipelyd fra høgtaler, og cpu-vifta går konstant på høg rpm. Når eg tar ut en av brikkene starter pcen som vanlig. har to sett av Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's, og det er j***** kjipt å kun få brukt tre av dei. Finst det ei løsning på dette problemet? har prøvd å resete bios uten hell. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Om jeg ikke husker helt feil refereres de røde sata-portene til som "slave" og skal/bør? ikke brukes til boot-disk. Mulig jeg husker feil, men ville prøvd med Raptor et annet sted enn rød sata vedrørende det "treg boot problemet". 9255831[/snapback] De røde sata kontaktene er master og de sorte er slave. Endret 11. august 2007 av John Kr Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Til høyre er en socket 775 CPU UTEN pins, og til venstre socket ? CPU MED pins. Og to bilder av socket 775. 9254388[/snapback] Den med pins er da en god gammel socket 478-prosessor ser det ut som. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 har et problem med mitt p5kc kort. problemet er at den pcen ikkje vil boote med 4x1024mb ram. Har testa alle brikkene og slotsa, og alt ser ut til å være i orden. Når det står 4 brikker i, kjem det ikkje bilde på skjermen, ingen pipelyd fra høgtaler, og cpu-vifta går konstant på høg rpm. Når eg tar ut en av brikkene starter pcen som vanlig. har to sett av Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's, og det er j***** kjipt å kun få brukt tre av dei. Finst det ei løsning på dette problemet? har prøvd å resete bios uten hell. 9256146[/snapback] Har du da også oppdatert bios? Deluxe har i alle fall vistnok hatt noe problemer med boot og flere Corsair brikker med tidlig bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå