Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mitt utstyr (ASUS P5K Deluxe / Q6600) i dag fra komplett. Har brukt hele dagen i montering. Alt er oppe å går nå. Sitter med 41 grader på CPU og 34 grader på MB ved bildeoverføring. Har tenkt å bruke boxed vifta intill videre.

 

Fikk småproblemer med å finne harddiskene i dag, men det gikk til slutt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan finne driveren til det trådløste kortet til asus p5k deluxe? skal ha driver til vista home premium 64-bit.

(søkte på asus sin hjemmeside, men jeg fant bare lan drivere. det stod ingenting om wi-fi drivere under asus p5k deluxe)

 

 

Litt ot:

passer zalman 9700 med asus p5k deluxe??

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan finne driveren til det trådløste kortet til asus p5k deluxe? skal ha driver til vista home premium 64-bit.

(søkte på asus sin hjemmeside, men jeg fant bare lan drivere. det stod ingenting om wi-fi drivere under asus p5k deluxe)

 

 

Litt ot:

passer zalman 9700 med asus p5k deluxe??

9234563[/snapback]

 

 

Jeg har p5k deluxe og Vista 64. Jeg bruker de driverene som er på orginalcd til wlan. :thumbup: Det funker :D

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noen "uoffisielle" måter å koble to skjermkort i SLI på et ASUS P5K3 Deluxe?

 

F. eks en eller annen form for "Crack", eller driver eller noe.

Tror å huske at det var noe slikt til eldre Intel hovedkort med 2stk Pci-e 16x?

9234582[/snapback]

 

Slik modda driver er ikkje kommet til p5k serien. Til p5b serien er det kommet noen modda SLI drivere, men de har SVÆRT dårlig SLI ytelse :thumbdown:

 

Skal du kjøre SLI, må du nok belage deg på å kjøre 680i eller 650 gitt :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt OT :blush:

 

Har kjørt mitt ASUS P5K Deluxe nå i et døgn og alt ser ut til å fungere bra. Hadde litt tull i starten av installasjon av VISTA, fant ikke diskene (Seagate), men det ordnet seg.

 

Har installert ASUS Probe II, men jeg kunne tenkt meg et program som fortelle litt mer om status. Tenker da først og fremst temperaturer osv

 

Har dere noen gode forslag til et slikt program som passer mitt P5K kort?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noen "uoffisielle" måter å koble to skjermkort i SLI på et ASUS P5K3 Deluxe?

 

F. eks en eller annen form for "Crack", eller driver eller noe.

Tror å huske at det var noe slikt til eldre Intel hovedkort med 2stk Pci-e 16x?

9234582[/snapback]

 

Slik modda driver er ikkje kommet til p5k serien. Til p5b serien er det kommet noen modda SLI drivere, men de har SVÆRT dårlig SLI ytelse :thumbdown:

 

Skal du kjøre SLI, må du nok belage deg på å kjøre 680i eller 650 gitt :thumbup:

9235607[/snapback]

Ok. :(

Jaja, i værste fall så får det vel bli å oppgradere til 9800GTX (eller lignende) når den tid kommer. Skal vel klare meg med "bare" 1stk 8800GTX. :p

Lenke til kommentar

Et lite spm: Om man velger vannkjøling på cpu (og gpu) burde man da sette opp noen ekstra vifter til å blåse på heatpipesene?

I mitt kabinett så blåser vifter fra radiator i toppen av kabinettet og ned mot det potensielle hovedkortet.

 

Interesserer meg i et av disse kortene, gjerne et av dem med wlan ap på, så min laptop får wlan-tilgang :)

Lenke til kommentar
Kontakten for cpu-vifta på HK er 4 pin, men kontakta på vifta er 3 pin. Må jeg ha en overgang eller noe? Eller kan jeg koble den på uansett? Har en Noctua CPU kjøler, den store modellen, og et Asus P5K deluxe kort..

 

Mvh.

- Kristian

9245844[/snapback]

Du kobler den rett på som om det var en 3pins tilkobling.

(du ser koblingen ser identisk ut med en 3 pins tilkobling, bare at det er satt på en ekstra pins på siden)

 

 

:blush: Noen som vet hvordan jeg skrur av den funksjonen som underklokker CPUen min hele tiden? (utrolig irriterende når man overklokker)

Kommer rett fra AMD platform og har inge nanelse om hva det heter.

(finner det heller ikke) :blush:

 

Er snakk om P5K3 Deluxe, men antar det er ganske likt på de forskjellige modellene.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

andrull: Hmm, nå har jeg glemt sånn halvveis hva det heter selv... Heter noe med C4 et eller annet hvis jeg ikke husker feil. :p Vent, tror det var C1E det het (?) :hmm:

 

Jeg holdt på med å overklokke det kortet her for et par uker siden (P5K Deluxe), og det fungerte jo helt greit. Det virker dog som om det (som med alle andre asus-kort) sliter litt med Vdroop... Men ellers var jo FSBen ivrig på å økes :) . Endte stabilt på 370x9 (3.33ghz) med en xeon cpu og 1.3V, noe som må sies å være godkjent med stock kjøler.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Takker så meget. :)

C1E var det. (nedlokker vel V-core)

Speedstep så visst ut til å bli borte om jeg satte overklokkingsinstillingene til manual, og det var vel derfor jeg ikke fant den. :p

 

MEN, jeg finner ingen instilling for å stille ned på HTT multiplieren. (multiplieren til hovedkortet)

Ved 1500Mhz og høyere så tror jeg det er dette som holder meg igjen.

(375-380MHz FSB)

 

Kanskje oppdatere BIOS?

 

Edit: Q6600 rett opp i 3,33GHz med Zalman CNPS 9500LED med 1,475V. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...