Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den bakplaten som følger med hovedkortet (sølv), er det bare å legge den inn i kabinettet for så å presse hovedkortet sånn at det passer med inngangene, eller skal det bøyes vekk noen aluminiumsdempere eller hva jeg skal kalle det?

 

Her er et bilde av den bakplaten jeg snakker om:

backplate320.jpg

 

I den er det jo ikke rene hull, men bøyd aluminium her og der (gud vet hva de er til). Skal disse være sånn som de er, eller skal jeg bøye de vekk?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ja fant ut at det var 2 stk som var i veien - bøyde disse, resten kan bare være der enten de skal det eller ikke :wee:

 

--------------------

 

Ang. de avstandsskruene under hovedkortet, skal det være i alle hull? Ifølge Lian Li sin bruksanvisning skal bare 6 av 8-9 hull festes.

 

*Se bilde i min neste post*

De som ifølge bruksanvisningen skal festes, dekker hele venstre side + midten av hovedkortet, men ingen avstandsskruer på den høyre delen av hovedkortet. Synes dette var ganske rart, da hele hovedkortet burde bli støttet, og la en del være "bøyelig"? :hmm:

 

Grunnen til at jeg lurer, er at det kun følger med 6 skruer som skal ned i disse avstandsskruene. Selve avstandsskruene har jeg dog mangen av.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Den bakplaten som følger med hovedkortet (sølv), er det bare å legge den inn i kabinettet for så å presse hovedkortet sånn at det passer med inngangene, eller skal det bøyes vekk noen aluminiumsdempere eller hva jeg skal kalle det?

 

Her er et bilde av den bakplaten jeg snakker om:

backplate320.jpg

 

I den er det jo ikke rene hull, men bøyd aluminium her og der (gud vet hva de er til). Skal disse være sånn som de er, eller skal jeg bøye de vekk?

9221224[/snapback]

 

Den som står i kabinettet ved levering skal utmonteres, den plata som fulgte hovedkortet skal innmonteres i kabinettet. Plata trykkes fra utsiden og inn i kabinetet ved demontering.

 

Ingen ting skal bøyes eller lignende. Hovedkortet skal sleides forsiktig inn i disse hullene.

Lenke til kommentar
Copy that :) Måtte bøye en dings som gikk inn i nettverkstilkoblingen, ikke noe stort problem.

 

Her har dere et bilde av spørsmålet mitt fra forrige post:

9221369[/snapback]

 

Ja denne "fliken" er lei å komme inn i selve nettverkskontakten. Den skal selvfølgelig være på utsiden av denne pluggen.

 

Normalt skal det benyttes 9-10 stk festeskruer, men 6 stk skal holde. Jeg bygget en PC for noen dager siden, AOpen 600B kabinett og ASUS P5B hovedkort, der fikk jeg kun benyttet 6 stk skruer. Men 9-10 stk er best.

 

Dersom du benytter 6 stk skruer så må du være forsiktig når du setter på pluggene sik at du ikke brekker kortet.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Ja, akkurat det jeg er redd for - å brekke hovedkortet. Må nesten ha avstandsskuer under der selv om jeg ikke har skruer til å skru ned i, for da støtter det jo uansett.

 

Edit: Eventuelt kan jeg skru skruene ned i hjørnene og droppe noen av skruene i midten.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Man får kun benytte avstandsskruer der hvor det er hull i bakveggen. Er det et ATX kabinett så skal det være 9 hull som passer.

 

Dersom alt skulle være ille så finnes det gummiføtter å lime fast. Jeg benytter alltid en stk gummifot under selve CPU'n, dette for å rette opp hovedkortet ifm den store trykke av kjøleren.

Lenke til kommentar

Selve avstandsstykkene har jeg mangen av, men de skruene som skal feste hovedkortet til dem, var det kun 6 av. Jeg skrudde på 9 avstandsskruer, og så festet jeg alle 4 hjørnene + midterste og venstre midtskrue. Så det sitter godt fast i alle fall.

 

Gummiføtter fulgte ikke med min, men er det nødvendig med avstandsføtter under CPU da? Kjøleren jeg skal ha på veier 900gram, så den vil vel heller dra med seg ut i steden for å presse hk så mye inn? :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, jeg skal innrømme at jeg ikke har orket å lese meg gjennom alle 14 sidene med poster om P5K, men det jeg fikk med meg i 1. posten var at P5K kommer i to utgaver, en vanlig og en deluxe som er aktuelle.

 

For min del kommer Deluxe med en masse "unødvendig dill" som WLAN, ekstra GB port, e-sata, raid osv. som jeg egentlig ikke trenger. Men det som derimot jeg kunne tanke meg var disse forbedringene på strømforsyning til CPU og annet som kan hjelpe på overklokking.

 

Et lite søk i en vilkårlig nettbutikk på "P5K" og jeg får faktisk opp hele 14 treff på forskjellige Asus P5K-modeller :ohmy: Noen av dem er DDR3, og det er ikke aktuelt for min del. Er det en av disse som kan være en "no nonsense" modell, men med forbedret forsyning av strøm til CPU o.l. ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...