Gå til innhold

Asus P5K tråden! (Deluxe, P5K3, WM, P5KC m.m.)


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor er da den med trådløst billigere?, det burde vært omvendt :p, derfor jeg lurer på om det er noe muffens :D

9179035[/snapback]

Det der mener jeg må være en feilmerking.

Det finnes ikke noe slikt hos Asus i alle fall (deluxe uten WIFI...) Nå har naturlig nok ikke jeg sjekket alle linkene i prisguiden, men om du går via prisguiden og ser på specs og bilder feks på de 2 forskjellige hos Amentio så er det WIFI på begge.

 

Det finnes Premium, som også har WIFI, også finnes det P5K-E som er litt dårligere utstyrt, men som også har WIFI, og koster noe mindre.

Kjøp det billigste P5K Deluxe ville jeg da gjort. :)

Lenke til kommentar

Må bara först som sist tacka pcp160 för ett strålande jobb med denna tråd och att han orkar svara på alla pm han får :p

 

Jag har tittat en del på subtimings, alltså de andra timings som inte tillhör 5-5-5-x och jämfört en del bandbredd med auto till manuella timings. Auto ger väldigt strama timings så om en del har problem med att få minne stabilt, kanske det kan vara värt att se på.

Lenke til kommentar

Bryter bare kort inn, har bestilt P5K Deluxe kortet sammen med et Lian Li kabinett hvor hovedkortet er montert opp/ned(på hode). Noen kaller dette kabinettypen for BTX, men i tekniske beskrivelser så er dette et ATX kabinett.

 

Så til saken, vil heatpipe kjølerne fungere når hovedkortet er montert på hode? Er ekstremt spent på svaret. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Bryter bare kort inn, har bestilt P5K Deluxe kortet sammen med et Lian Li kabinett hvor hovedkortet er montert opp/ned(på hode). Noen kaller dette kabinettypen for BTX, men i tekniske beskrivelser så er dette et ATX kabinett.

 

Så til saken, vil heatpipe kjølerne fungere når hovedkortet er montert på hode? Er ekstremt spent på svaret.  :dontgetit:

9180379[/snapback]

Jeg har et Sharkoon Silvation, som har HK montert på samme måte...

Og når chipsettet kjører på 300 MHz, så ligger det på 45-50 grader under full load (hvis ikke mer, vanskelig og lese av :p), med den medfølgende vifta...

Og på natta da jeg skrur ned vifta (den bråker!), så ligger den på 50-51 konstant...

 

EDIT: Hørte fra en annen at mesteparten av varmen blir borte i rørene, og lite i selve radiatoren...

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Ja John Kr, det kommer vel litt an på hvilket svar du vil ha... Altså om du vil ha det svaret Asus gir, så er det ikke anbefalt, og "kan" skape problemer.

I praksis er det jo en del som monterer sine kort oppned, og jeg tror ikke det kommer til å bli et problem dersom du sørger for at det er litt ekstra sirkulasjon.

 

Manualen er som vanlig litt difus, og sier ikke annet enn at man må passe på at man har hovedkortet riktig vei ved montering, siden med alle tilkoblinger skal peke mot baksiden av kabinettet.. :innocent: (det er litt sånn amerikansk "WARNING: do not eat" aktig beskrivelse.)

 

Så jeg ville for min del klint til og gjort det, men Support sier:

Asus

Dear customer,

 

I'm afraid this can cause trouble for this motherboard.

It was designed in a certain way to keep the temp down at all fronts.

 

Best regards,

 

Asus TSD

 

Et hint kan kanskje være at P5K vanilla jo klarer seg utmerket uten heatpipe, så behovet er sikkert ikke så veldig stort, men jeg er litt usikker på om den rett og slett vil virke mot sin hensikt feil vei...

 

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen mackanz ;)

Lenke til kommentar

Då fick jag den första bekantskapen med Asus Easy recovery. Stoppade i ett eldgammalt kit med ram, 2 år gammalt snart. Bland de första DDR2 som kom ut faktist och det råkar vara den gamla typen Micron som kallades "fat bodies". Det minnet förstörde bioset helt och hållet så när jag bootade upp stog det att bioset var ödelagt och att systemet letade efter originalfilen. Stoppade i cdskivan som följde med HK och vips så var originalbioset installerat och det var bara att uppdatera från usb stickan med det nya. Genialt koncept faktist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...