Sindre Aleksander Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ok, skal teste det ut seinere idag. Men må diskene reformateres når man gjør det? Ja. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Eit dumt spørsmål, men dei finst det heldigvis mange av. Kva er versjon av chipsetdriveren er den nyaste til p5k deluxe? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om du går til www.asus.com og søker på P5K Deluxe -> Trykker på Download og så skal vel den øverste (for ditt OS) være nyeste versjon. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Om du går til www.asus.com og søker på P5K Deluxe -> Trykker på Download og så skal vel den øverste (for ditt OS) være nyeste versjon. Har sett på den, men syntest den såg så gammal ut, men det kan kanskje vere at det ikkje har kommt nokon ny versjon. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Tror ikke det betyr stort i dette tilfellet Tony, men man kan jo som regel gå rett til kilden for nettverk, lyd, chipset, osv. Det er nok kanskje mest interessant når produktene begynner å bli litt eldre. Intel la etter hva jeg kan se ut siste versjon 4 dager etter den hos Asus, (8.3.1.1009, mens den hos Asus er 8.3.0.xxxx) og du kan laste den ned her Intel® 3 Series Chipsets Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Er det bare meg som sliter med og få lastet ned de nyeste lyd-driverne til p5k©. Har prøvd fra tid til en annen i flere uker og laste ned driverne til Vista 64bit, uten hell. Det gjelder V6.0.1.5390 Funker ikke med noen av vinduene. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Nedlastning fra Asus er ikke alltid like greit Navitas, men får du ikke begynt nedlastningen, eller stopper det opp? (jeg fikk startet nedlastning med din link her (europe)) Men du kan jo alternativt prøve å laste driveren rett fra Realtek. Det går riktignok tidvis ekstremt tregt der også, og jeg vet ikke om all funksjonalitet er lik den hos Asus, men du får lyd. Realtek HD audio Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Realtek har ikke de driverne på siden demmes. Har prøvd og google uten å finne noen som funker. Jeg får opptatt server på alle vinduene hos asus. Vinduet global, klarer jeg å starte nedlsastningen, men den stopper helt opp tett før 2%. Endret 22. mai 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Men får du ikke lyd, eller trenger du ny driver av andre grunner? På 32 bit Vista fungerer dette uten driver, men har ikke prøvd 64 bit på samme lydkort. Jeg får faktisk nå 250kbs på nedlastning hos Asus, (typisk nok siden jeg ikke trenger noe der akkurat nå...) men jeg bruker den Asus siden relativt mye, og vil si den er elendig, treg og ustabil. Realtek skal ha den driveren du trenger. Hvis du har P5KC har du ALC883 og da er det bare å følge linken, sette kryss at du godtar, så kommer du rett til "Software: Drivers & Utilities" og der velger du OS. Men denne driveren byr ikke på så mye annet enn lyd, omtrent som driveren i Vista, bortsett fra at den hos Realtek er fra mai 08, mens Vistas er fra Juni 06 (Vista 32 bit) . For noen passer dette helt enkle bra, andre vil gjerne ha mer avansert kontrollpanel, og da må du til Asus. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hadde lyst på den fra asus, for og få flere muligheter. Jeg kan alltis laste ned v5. Men vil ha v6. Får enda ikke til og laste ned merkelig nokk. En kompis av meg klarer det heller å laste det ned for meg. Hvis noen her klarer og få ned hele, kunne noen dele den med meg da? Hadde blitt kjempeglad da! Endret 24. mai 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Prøvde nettopp, men får beskjed om at serveren er opptatt. Dette var i Explorer. I Firefox fikk jeg bare feilmelding. Endret 24. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Det må være derfor jeg plutselig får så bra hastighet hos Asus nå da, fordi det ikke virker hos en masse folk. Den enes nød, den andres brød heter det vel... Men jeg kan prøve å fikse noe til deg jeg Navitias, hvis det fortsatt ikke virker hos deg. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hadde vert kjempebra pcp160! :-) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Ok vi fikser det, får lastet ned som aldri før fortsatt jeg... Men jeg tar kontakt med deg på PM straks, så løser det seg nok. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ville dette være noe å satse på som midlertidig hovedkort? Ut ifra prisene i skrivende stund(kr 295) skulle en jo tro at mamoz har brent inne med alt for mange P5K kort, eller kan det være en annen grunn? De er jo såpass mye billigere enn nestemann. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvis den faktisk koster så lite og ikke er demo brukt så skal jeg ha et Noen som vet hva greia er? Endret 27. mai 2008 av NeXz Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Sett ut ifra at prisene stemmer, er P5K eller P5K/EPU det beste valget? Ble noe fristet til å utføre litt førstehjelp på PC-en frem til alt detta nye stæsjet kommer. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Selv om det er demobrukt,ville jeg ikke betenkt meg på det kortet.Full garanti uansett. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Sett ut ifra at prisene stemmer, er P5K eller P5K/EPU det beste valget? Ble noe fristet til å utføre litt førstehjelp på PC-en frem til alt detta nye stæsjet kommer. Hvis man kan leve med bare 2 pci porter, og en idiotisk plassering av hovestrømkontakten ville jeg ut fra det jeg kan se helt klart valgt P5K/EPU. Det er nyere, og det har en betydlig bedre strømforsyningsdel enn P5K. Ser faktisk ut som det er samme 8 fas strømforsyningsdel som P5K-E. Hvis det stemmer at man får dette for 300 kroner er det jo nesten så man får lyst å prøve selv. Akkurat hvordan denne EPU strømsparings chipen fungerer vet jeg ikke, men det er jo i "Computing with Saving the Earth in Mind!" serien til Asus, og det er jo litt digg å tenke på at du faktisk redder verden hver gang du fyrer opp dette... Vel, nei jeg vet ikke, men ville som sagt selv tatt sjansen på P5K/EPU fremfor P5K. Men ikke skyt meg om det viser seg å være et dårlig valg, har ingen erfaring med det annet enn hva jeg ser av bilder og tekniske data. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Snakka med dem nå og prisen var visst feil. Skulle være 895. Litt rart kanskje siden kortet faktisk ligger under demovarer. Mulig han misforsto og retta feil vare? SE versjonen ligger fremdeles til 295. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå